Όλοι μας έχουμε διαφορετικές τεχνικές για να βουρτσίζουμε τα δόντια. Μπορεί το βούρτσισμα να φαίνεται απλή ρουτίνα, όμως δεν είναι, καθώς μπορεί να καταλήξουμε με τερηδόνα και σε αυτό να ευθύνεται ο λανθασμένος τρόπος βουρτσίσματος.

Έρευνα που διεξήχθη από το περιοδικό «Journal of Dental Research», έδειξε πως 2,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι παραμελούν την υγεία των δοντιών. Αν θέλετε να διατηρήσετε ένα όμορφο χαμόγελο πρέπει να βουρτσίζετε 2 φορές την ημέρα, πρωί και βράδυ.

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος να βουρτσίζουμε τα δόντια μας

  1. Αγοράστε μέτρια οδοντόβουρτσα: Η μαλακή δεν κάνει καλό καθαρισμό των δοντιών, ενώ η σκληρή μπορεί να βλάψει τα ούλα.
  2. Βουρτσίζοντας τα δόντια εξωτερικά: Τοποθετήστε την οδοντόβουρτσα στη μέση της εξωτερικής πλευράς. Ξεκινήστε το βούρτσισμα κάνοντας κυκλικές και απαλές κινήσεις, τραβώντας προς τα κάτω αν βουρτσίζετε τα επάνω δόντια, και προς τα επάνω όταν βουρτσίζετε τα κάτω.
  3. Βουρτσίζοντας εσωτερικά: Κρατήστε κάθετα την οδοντόβουρτσα  και με απαλές κινήσεις προς τα επάνω και προς τα κάτω, καθαρίστε εσωτερικά.
  4. Ανάμεσα στα δόντια: Με κυκλικές κινήσεις καθαρίστε τις άκρες (που δαγκώνουμε το φαΐ) και δώστε περισσότερη έμφαση στην πίσω πλευρά της οδοντοστοιχίας, όπως οι φρονιμίτες που μαζεύουν υπολείμματα φαγητών.
  5. Αλλαγή οδοντόβουρτσας: Αλλάζετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να θυμάστε πως δεν πρέπει να τη χρησιμοποιείτε περισσότερο από 4 μήνες.

Το πιο συνηθισμένο λάθος

Αν απλώς μετακινούμε την οδοντόβουρτσα δεξιά και αριστερά, δεν αφαιρούμε πλήρως τα υπολείμματα των τροφίμων, ούτε γίνεται καθαρισμός σε βάθος. Το μόνο που καταφέρνουμε, είναι να τα μεταφέρουμε ανάμεσα στην οδοντοστοιχία και αυτό να οδηγήσει τελικά ακόμα και σε τερηδόνα. Οι κινήσεις πρέπει να είναι μόνο, προς τα επάνω και προς τα κάτω, ώστε τα υπολείμματα να απομακρύνονται εντελώς.