Στις μέρες μας, είναι μεγάλο το ποσοστό των ατόμων που παλεύουν να μειώσουν τη χοληστερίνη. Γιαυτό είναι επιτακτική ανάγκη να βελτιώσουμε τον τρόπο ζωής, διαφορετικά βρισκόμαστε σε τεράστιο κίνδυνο πρόκλησης καρδιακών παθήσεων.

Αν και υπάρχουν φαρμακευτικές αγωγές που μπορεί να μειώσουν τα επίπεδα χοληστερίνης, παρόλα αυτά χρειάζεται αρκετή προσπάθεια από μέρους μας και κρίνονται απαραίτητες οι αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες και φυσικά απαιτείται να είμαστε περισσότερο δραστήριοι.

Το σώμα χρειάζεται μικρή ποσότητα χοληστερίνης για να λειτουργήσει σωστά και το πρόβλημα ξεκινά όταν καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν κορεσμένα λιπαρά και έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των επίπεδων της LDL κακής χοληστερίνης. Η υπερβολική συσσώρευση στις αρτηρίες ευθύνεται για την πρόκληση καρδιακών παθήσεων. Γιαυτό κρίνεται απαραίτητο να αλλάξουμε διατροφικές συνήθειες και να αρχίσουμε την κατανάλωση υγιεινών τροφίμων, που θα αυξήσουν τα επίπεδα της καλής και θα μειώσουν την κακή LDL.

Παρακάτω ακολουθούν χρήσιμες συμβουλές, για να μπορέσουμε να ελέγξουμε τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα.

Διατροφή για χοληστερίνη

Οι περισσότεροι συνηθίζουμε να τρώμε διπλές μερίδες γεμίζοντας το πιάτο κατάλληλα, έτσι μετά από κάθε γεύμα έχουμε φάει τεράστιες ποσότητες και έχουμε «σκάσει» από το φαΐ. Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτό οδηγεί σε αύξηση της κακής χοληστερίνης και φυσικά στην απόκτηση βάρους.

Πρέπει οπωσδήποτε να μετριάσετε τις μερίδες που καταναλώνετε. Όταν τρώμε με μέτρο και σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή, καθαρίζουμε τον οργανισμό από βλαβερές και λιπαρές ουσίες που δημιουργούν προβλήματα υγείας.

Φρούτα και λαχανικά

Ένας σημαντικός παράγοντας είναι η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Θα βοηθήσουν αποτελεσματικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και ελάττωση του σωματικού βάρους. Τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν, καθαρίζουν τον οργανισμό από βλαβερές ουσίες και τις αρτηρίες από συσσωρευμένη χοληστερίνη.

Ψάρια

Τα ψάρια είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη. Ο σολομός, ο τόνος, η πέστροφα και οι σαρδέλες είναι η καλύτερη επιλογή. Περιέχουν μεγάλες ποσότητες ωμέγα 3 λιπαρών οξέων και συμβάλλουν στη μείωση των τριγλυκεριδίων και της κακής χοληστερίνης.

Δημητριακά ολικής αλέσεως / βρώμη

Πρόκειται για τροφές με πλούσια περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και θα δώσουν την αίσθηση της πληρότητας για περισσότερο καιρό. Βοηθούν επίσης να χάσετε τα περιττά κιλά και να μειώσετε τα επίπεδα της LDL χοληστερίνης. Μερικές ακόμη τροφές που βοηθούν σε αυτή την κατεύθυνση είναι το κριθάρι, όπως επίσης το άγριο και καφέ ρύζι.

Ξηροί καρποί

Αν ψάχνετε για υγιεινό σνακ που θα μετριάσει την πείνα, τότε οι ξηροί καρποί είναι η κατάλληλη τροφή που αναζητούσατε. Περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία είναι κατάλληλα για να μειώσουν τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης.

Η κατανάλωση λίπους είναι απαραίτητη

Η αλήθεια είναι πως το λίπος στη διατροφή είναι απαραίτητο, όμως πρέπει να γίνεται με φειδώ και με σωστό τρόπο. Συμβουλεύουμε να προτιμάτε τροφές που περιέχουν ακόρεστα λιπαρά, όπως ελαιόλαδο, αντί βουτύρου, που έχει πλούσια περιεκτικότητα σε κακά λιπαρά.

Σωματική άσκηση και γυμναστική

30 λεπτά σωματικής δραστηριότητας, 4 φορές την εβδομάδα, μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης και να αυξήσει την καλή. Θα βοηθήσει ακόμη στην απώλεια βάρους και θα μειώσει την πιθανότητα να φράξουν οι αρτηρίες.

Αν δε σας αρέσει το γυμναστήριο, μπορείτε να κάνετε τζόκινγκ σε υπαίθριους χώρους, ή καθημερινό περπάτημα τουλάχιστον 30 λεπτών.

Αποφύγετε τροφές που περιέχουν κορεσμένα λιπαρά

Αν έχετε βγει με την παρέα σας και απολαμβάνετε το γεύμα σε κάποιο εστιατόριο, επιλέξτε να παραγγείλετε φαγητά που έχουν ψηθεί στον ατμό ή τη σχάρα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τρώτε τηγανιτά και σάλτσες, διότι είναι γεμάτα με κορεσμένα λιπαρά.

Μην αγχώνεστε!

Το στρες και το άγχος, μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση της κακής χοληστερίνης. Βρείτε έναν τρόπο για να χαλαρώσετε και να μην αισθάνεστε μεγάλη πίεση.

Δείτε πως μπορούν να βοηθήσουν οι συνταγές της γιαγιάς για το άγχος.

Κλείνοντας, να σας θυμίσουμε 3 πράγματα που πρέπει να έχετε υπόψιν σας για να μειώσετε την χοληστερίνη. Πάντοτε να ακολουθείτε τις συμβουλές του γιατρού. Να εφαρμόζετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, ακολουθώντας υγιεινή διατροφή, σε συνδυασμό με σωματική άσκηση.

Για να διατηρήσετε τα επίπεδα χοληστερίνης σε φυσιολογικά όρια, απαιτεί μερικές θυσίες από μέρους σας, καθώς είναι μια δια βίου διαδικασία, που όμως θα βοηθήσει να ζήσετε πιο υγιεινά.