Το σουσάμι είναι από τις πιο θρεπτικές τροφές που υπάρχουν στη φύση και χρονολογείται πως πρωτοεμφανίστηκε πριν από 5000 χρόνια. Αν και είναι γνωστό για την υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και μαγνήσιο, ελάχιστοι γνωρίζουν πως πρόκειται για μια σημαντική τροφή που μπορεί να χαρίσει στον οργανισμό πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Από την αρχαιότητα και συγκεκριμένα την εποχή των Αιγυπτίων, το σουσάμι είχε φαρμακευτική χρήση και μάλιστα αναφέρεται ως ένα φυσικό φάρμακο, ιδιαίτερα δημοφιλές στους ανθρώπους της τότε εποχής. Γνωρίζουμε ακόμη από ιστορικά κείμενα πως ήταν συνηθισμένη τροφή στους στρατιώτες των Αιγυπτίων, αφού τους έδινε δύναμη και ενέργεια. Οι γυναίκες στην αρχαιότητα πίστευαν πως ένα μείγμα από σουσάμι και μέλι μπορεί να χαρίσει μακροζωία, νεότητα και περισσότερη ομορφιά.

Στις ημέρες μας, μελέτες έχουν αποδείξει τις εξαιρετικά θρεπτικές και θεραπευτικές ιδιότητες που έχει το σουσάμι. Αυτός είναι επιπλέον ένας λόγος που ο συγκεκριμένος σπόρος πρέπει να υπάρχει μόνιμα στην κουζίνα και τη διατροφή μας.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά μπορεί  να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αρκετών ασθενειών. Μερικές από αυτές είναι μάστιγες της εποχής, και η κατανάλωση σησαμέλαιου μπορεί να βοηθήσει την άμυνα του οργανισμού στην καταπολέμηση τους.

Το σουσάμι και τα παράγωγα του βοηθούν στην αντιμετώπιση:

  • Λευχαιμίας
  • Καρκίνο του παχέος εντέρου
  • Καρκίνο του προστάτη, των πνευμόνων και του παγκρέατος

Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες υπερτροφές, έτσι και το σουσάμι έχει πλούσια θρεπτική αξία και ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία. Συμπεριλάβετε το άμεσα στο διαιτολόγιο σας, καθώς η κατανάλωση του, μπορεί να σας αλλάξει τη ζωή. Θα το βρείτε εύκολα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αφού υπάρχει σε αφθονία στην αγορά.

Σουσάμι και θρεπτική αξία

Σε 36 μόλις γραμμάρια περιέχεται το 11% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας κατανάλωσης θερμίδων.

Σε 100 γραμμάρια σησαμιού περιέχονται:

  • Πρωτεΐνη 19,8 γρ.
  • Φυτικές ίνες 3 γρ.
  • 10 mg σιδήρου
  • 540 mg φωσφόρου
  • 1200 mg αβεστίου
  • 15,20 γρ. υδατάνθρακες
  • 52,50 γρ. λίπους
  • Βιταμίνη Ε
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Σελήνιο
  • Τρυπτοφάνη

Ένας ακόμη εκπληκτικός σπόρος που πρέπει να βάλετε άμεσα στη διατροφή σας – Σπόροι chia: Η σούπερ τροφή που χαρίζει υγεία και ευεξία.

Τα οφέλη στον οργανισμό και την υγεία

Όμορφη επιδερμίδα: Οι σπόροι είναι πλούσιοι σε ψευδάργυρο, το οποίο είναι απαραίτητο για την παραγωγή κολλαγόνου και τη βελτίωση της ελαστικότητας του δέρματος. Ο ψευδάργυρος βοηθά στην ανάπλαση των ιστών της επιδερμίδας, γιαυτό και το σησαμέλαιο χρησιμοποιείτε για να καταπραΰνει από εγκαύματα και ερεθισμούς.

Διατροφή: Είναι κατάλληλο συστατικό για χορτοφαγική δίαιτα. Προσφέρει 4,7 γραμμάρια πρωτεΐνης / 30γρ. και αυτό καθιστά το σουσάμι ως την τέλεια τροφή για χορτοφάγους.

Στοματική Υγιεινή: Μια σημαντική επίδραση που έχει στην υγιεινή της στοματικής κοιλότητας, είναι η αφαίρεση της οδοντικής πλάκας.

Διαβήτης: Είναι μια τροφή πλούσια πηγή μαγνησίου και πολλών θρεπτικών στοιχείων. Ιδιαίτερα το σησαμέλαιο είναι αποτελεσματικό στην πρόληψη και την καταπολέμηση του διαβήτη. Μελέτες έχουν δείξει, πως ενισχύει την δράση των φαρμάκων σε ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2.

Βέλτιστη αρτηριακή πίεση: Το σησαμέλαιο είναι το κατάλληλο συστατικό που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Προλαμβάνει τον καρκίνο: Πρώτα από όλα, το σουσάμι περιέχει φυτικές ίνες, ένα φυτικό συστατικό το οποίο εμπεριέχεται σε αυτές, συμβάλει στην πρόληψη του καρκίνου. Η ουσία αυτή ονομάζεται «phytate» και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Ο συνδυασμός της με το μαγνήσιο που βρίσκεται σε αφθονία μέσα στο μικροσκοπικό σπόρο, ενισχύεται την αντικαρκινική του δράση. Μελέτες έχουν δείξει πως τα ποσοστά των καρκινικών όγκων του παχέος εντέρου και ο κίνδυνος εμφάνισης του, μπορούν να μειωθούν για κάθε 100 mg μαγνησίου που καταναλώνουμε, κατά 13% και 12% αντίστοιχα.

Γερά οστά: Το ασβέστιο και ο ψευδάργυρος ενισχύουν την οστική πυκνότητα και συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας των οστών. Επιπλέον υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της ανεπάρκειας ψευδάργυρου και οστεοπόρωσης. Ως εκ τούτου, συνίσταται να τρώμε μεγάλες ποσότητες σουσαμιού για να λαμβάνουμε την απαραίτητη ποσότητα ψευδαργύρου που χρειάζεται ο οργανισμός.

Δυσκοιλιότητα: Συμβάλει στην καλύτερη πέψη και αποτρέπει την δυσκοιλιότητα. Το σουσάμι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, που θεωρούνται ως τους πιο χρήσιμους παράγοντες στη διατήρηση της βέλτιστης λειτουργίας του πεπτικού συστήματος.

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Το ιχνοστοιχείο του χαλκού που περιέχεται στους σπόρους, έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Με αυτό τον τρόπο συμβάλει στην μείωση του πόνου και του πρηξίματος των ποδιών από αρθρίτιδα. Επιπλέον, ο χαλκός θωρακίζει τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων, όπως επίσης τα οστά και τις αρθρώσεις.

Άσθμα: Είναι πηγή μαγνησίου και βοηθά στην αποτροπή του άσθματος και διαφόρων αναπνευστικών προβλημάτων, καθώς περιορίζει τους σπασμούς των αεραγωγών.

Βάλτε το σουσάμι και το σουσαμέλαιο στη διατροφή σας άμεσα, και επωφεληθείτε από τις ευεργετικές ιδιότητες που παρέχουν στην υγεία και τον οργανισμό.