Οι σπόροι πρέπει να αποτελέσουν ένα σημαντικό μέρος της υγιεινής διατροφής. Αυτού του είδους οι τροφές, βοηθούν να γεμίσουμε τον οργανισμό με τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα πρωτεϊνών και λίπους. Είναι σπόροι που όλοι μας γνωρίζουμε και έχουν μεγάλη διατροφική αξία και σημαντικά οφέλη στην υγεία. Καταναλώστε ως σνακ, ενδιάμεσα των γευμάτων και θα δώσετε στον οργανισμό πλούσια θρεπτικά συστατικά, ενώ ταυτόχρονα καταπολεμάτε το αίσθημα της πείνας.

Ακολουθούν 5 «θαυματουργοί» σπόροι που έχουν μεγάλη διατροφική αξία. Μικροί αλλά θαυματουργοί, με πολλά οφέλη στην υγεία.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Πασατέμπος ή κολοκυθόσπορος

Ο πασατέμπος έχει υψηλή περιεκτικότητα σε:

  • Πρωτεΐνη
  • Φώσφορο
  • Μαγνήσιο
  • Μαγγάνιο
  • Σίδηρο
  • Ψευδάργυρο
  • Χαλκό
  • Βιταμίνες Β, Κ και Ε

Συμβάλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και είναι ο σπόρος με τις περισσότερες αλκαλικές ιδιότητες, που σημαίνει πως βοηθά στην καταπολέμηση χρόνιων ασθενειών.

σπόροι-και-διατροφική-αξία-1

Οι φυτοστερόλες που περιέχονται στον πασατέμπο αναστέλλουν την ανάπτυξη καρκίνου του προστάτη, του εντέρου και του μαστού. Λόγω των υψηλών επιπέδων σε ουσιώδη λιπαρά οξέα όπως ψευδάργυρο και φυτοστερόλες, βοηθά στην καταπολέμηση της καλοήθης υπερπλασίας του προστάτη.

Ηλιόσπορος

Μέσα στους μικροσκοπικούς σπόρους του ηλιόσπορου, περιέχεται ένα πραγματικός διατροφικός θησαυρός, αφού είναι πλούσιος σε:

  • Βιταμίνη Ε, η οποία εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες
  • Μαγνήσιο, που χτίζει γερά οστά και ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση, χαλαρώνει τους μύες, καταπραΰνει από πονοκεφάλους, ημικρανίες και βοηθά στην εξάλειψη της κόπωσης.

Ο απόλυτος σπόρος σωστής και υγιεινής διατροφής. Μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, να προάγει την υγεία των οστών κ.α.

Λιναρόσπορος

Περιέχει:

  • Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που καταπολεμούν τις φλεγμονές.
  • Φυτικές ίνες, προάγουν την υγεία του πεπτικού μας συστήματος.
  • Λιγνάνες, οι οποίες ανήκουν στην τάξη των φυτοοιστρογόνων και θεωρούνται πως διαθέτουν αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Σπόροι Chia

Μια υπερτροφή που τα τελευταία χρόνια κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος σε μια υγιεινή διατροφή.

Σπόροι Chia

Είναι πλούσιοι σε:

  • Ασβέστιο και φώσφορο, που προάγουν την υγεία των οστών.
  • Φυτικές ίνες.
  • Ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα.
  • Πρωτεΐνη, η οποία συν των άλλων ρυθμίζει τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα.
  • Η περιεκτικότητα που έχει σε αντιοξειδωτικές ουσίες, εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες.

Ακόμα περισσότερα και πιο αναλυτική περιγραφή για την υπερτροφή: Σπόροι chia: που χαρίζει υγεία και ευεξία.

Σουσάμι

Είναι πλούσιο σε:

  • Ασβέστιο και φώσφορο, προάγοντας την υγεία των οστών.
  • Αντιοξειδωτικά και μαγγάνιο, εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες.
  • Ψευδάργυρο, συμβάλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Το σουσάμι βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και στη μείωση της υπέρτασης.

Πιο αναλυτικά: Σουσάμι & σησαμέλαιο: Θρεπτική αξία και οφέλη.

Tip: Οι σπόροι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά, επειδή όμως απορροφούν τα φυτοφάρμακα σαν σφουγγάρι, θα ήταν πιο συνετό να επιλέγετε σπόρους βιολογικής καλλιέργειας.