Θα μπορούσαμε να πούμε πως τα σταφύλια είναι ο «βασιλιάς των φρούτων», καθώς παρέχουν πολλά οφέλη στην υγεία. Τα φλαβονοειδή που περιέχονται σε αυτά είναι τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά και συμβάλουν στη βέλτιστη υγεία. Περιέχουν ελάχιστες θερμίδες και είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, C, και Β6, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο, φώσφορο, φολικό οξύ, σελήνιο και μαγνήσιο.

Μπορούν να καταναλωθούν φρέσκα ή ξερά, ακόμα και σε υγρή μορφή πίνοντας ένα νόστιμο, δροσιστικό χυμό ή ένα ποτήρι κρασί. Σε οποιαδήποτε μορφή και αν τα καταναλώσετε, συμβάλουν για την καλύτερη και πιο υγιή διαβίωση μας.

Τα οφέλη από τα σταφύλια

Ενδυναμώνουν τα οστά: Είναι πλούσια σε θρεπτικά μικροσυστατικά, όπως μαγγάνιο, σίδηρο και χαλκό, τα οποία βοηθούν στη διατήρηση γερών οστών και αρθρώσεων.

Καρκίνος του μαστού: Πλούσια πηγή ρεσβερατρόλης, μιας ουσίας που εμποδίζει το σχηματισμό καρκινικών όγκων. Ο χυμός από τα κόκκινα σταφύλια προλαμβάνει τον καρκίνο του μαστού.

Βελτιώνει την όραση: Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα, είναι πως συμβάλλουν στη βελτιώσει της όρασης. Η ζεαξανθίνη και η λουτεΐνη που υπάρχει στα σταφύλια, βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των ματιών.

Για το άσθμα: Ο χυμός σταφυλιού έχει αποδειχθεί αρκετά αποτελεσματικός στη θεραπεία του άσθματος. Δρα ως απορροφητική ουσία για τους πνεύμονες, περιορίζοντας τη δημιουργία υγρού. Αυτό εμποδίζει την εκδήλωση κοκίτη και ως εκ τούτου έχει σημαντικές θεραπευτικές ιδιότητες για βρογχικές ασθένειες.

Για την απώλεια βάρους: Αποτοξινώνουν το σώμα και αποβάλουν τη κακή χοληστερόλη. Έτσι, τα σταφύλια ενισχύουν τη ροή του αίματος και προωθούν την υγεία της καρδιάς. Επίσης είναι κατάλληλα για απώλεια βάρους και καύση θερμίδων. Είναι σημαντικό να τα εντάξετε στη δίαιτα, και να καταναλώνετε πριν από κάθε προπόνηση.

Κατά της δυσκοιλιότητας: Θεραπεύουν προβλήματα δυσκοιλιότητας και ενεργούν ως καθαρτικό. Στην ουσία, τα σταφύλια περιέχουν πολλές σημαντικές καθαρτικές ιδιότητες και ως ένα σημείο, σε αυτό βοηθούν και οι πλούσιες φυτικές ίνες που περιέχουν, και συμβάλουν στην τόνωση του πεπτικού συστήματος.

Προστασία από μολύνσεις: Το κόκκινο χρώμα το αποκτούν από τη ρεσβερατρόλη, την ουσία με τις ισχυρές αντιβακτηριδιακές ιδιότητες που συμβάλλει στην καταπολέμηση των ιώσεων. Με αυτό τον τρόπο τα σταφύλια προφυλάσσουν τον οργανισμό από τις μολύνσεις και τις λοιμώξεις.

Χοληστερόλη στο αίμα: Έχουν σημαντική περιεκτικότητα σε πτεροστιλβένη, και πρόκειται για φαινολική ένωση που ανήκει στη ίδια οικογένεια με τη ρεσβερατρόλη, και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κακής χοληστερόλης στον οργανισμό.

Νόσος αλτσχάιμερ: Τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα σταφύλια (ειδικά η ρεσβερατόλη), μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη της νόσου του αλτσχάιμερ και συναφών εκφυλιστικών νόσων. Στην πραγματικότητα αυτή η ένωση, διευκολύνει τη μείωση της βήτα αμυλοειδής πρωτεΐνης, που συναντάται σε ασθενείς με αλτσχάιμερ.

Ημικρανίες: Ο χυμός σταφυλιών χωρίς προσθήκη νερού και ζάχαρης, είναι μια καλή θεραπεία για την καταπολέμηση των ημικρανιών. Για βέλτιστα αποτελέσματα πίνετε το χυμό τις πρωινές ώρες.