Όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει στα ύψη και η ζέστη γίνεται ανυπόφορη, αυτό που έχει σημασία είναι να παραμείνετε ενυδατωμένοι. Δεν παίζει ρόλο αν αθλείστε ή ταξιδεύετε, ακόμα και αν είστε αραχτή σε κάποια παραλία. Το να κρατήσετε το σώμα ενυδατωμένο είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς.

Όση ζέστη και αν έχει, ότι και αν κάνετε τις θερμές ημέρες του καλοκαιριού, η ενυδάτωση βοηθά την καρδιά να αντλεί πιο εύκολα αίμα μέσω των αιμοφόρων αγγείων, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Η πιο σημαντική συμβουλή για να παραμείνετε ενυδατωμένοι τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι να πίνετε άφθονο νερό.

Το νερό είναι σημαντικό θρεπτικό συστατικό, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της καλής λειτουργίας του κυκλοφορικού συστήματος και την εξισορρόπηση της θερμοκρασίας στο σώμα. Απομακρύνει τη θερμότητα από τον οργανισμό και συμβάλει στην πρόληψη σοβαρών παθήσεων που σχετίζονται με την υψηλή θερμοκρασία όπως, η θερμοπληξία.

Συμβουλές για πλήρη ενυδάτωση το καλοκαίρι

Πίνετε αρκετό νερό ώστε να είστε πάντοτε ενυδατωμένοι και να αποφύγετε την υπερβολική δίψα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι αρκετά σημαντικό να πίνετε άφθονες ποσότητες πριν και μετά από κάθε σωματική άσκηση (που διαρκεί μέχρι 60 λεπτά).

Αν ασκήστε σε υπερβολική ζέστη για περισσότερο από 1 ώρα, προτιμήστε τα ποτά των αθλητών που περιέχουν ηλεκτρολύτες και υδατάνθρακες. Έτσι, θα αποφύγετε την υπονατριαιμία (ο νούμερο ένα κίνδυνος για τους αθλητές), αυτό στην ουσία σημαίνει ότι έχουν πέσει τα επίπεδα νατρίου στο αίμα.

Αποφύγετε τα αλκοολούχα ποτά, πόσο μάλλον την υπερβολική τους κατανάλωση.

Όλα τα υγρά, συμπεριλαμβανομένου του τσαγιού, καφές, χυμούς, γάλα και σούπες, βοηθούν στην ενυδάτωση του οργανισμού. Εκτός φυσικά από τα αλκοολούχα ποτά που αφυδατώνουν τον οργανισμό. Η μικρή ποσότητα καφεΐνης που περιέχεται στον καφέ ή το τσάι, δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ενυδάτωση και είναι γνωστό πως έχει διουρητική δράση.

Να τρώτε καθημερινά πολλές ποσότητες φρούτων και λαχανικών, για βέλτιστη υγεία. Τα φρούτα αποτελούνται σε μεγάλο ποσοστό από υγρό και φυσικά μας ενυδατώνουν. Ταυτόχρονα παρέχουν στον οργανισμό σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Όσοι έχουν χαμηλό νάτριο, είναι σημαντικό να τρώνε αλμυρές τροφές πριν από κάθε άσκηση. Εναλλακτικά μπορείτε να προσθέσετε την κατάλληλη ποσότητα αλατιού στα αθλητικά ποτά που καταναλώνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η καλύτερη λύση είναι να πίνετε φρέσκο χυμό πορτοκαλιού, το οποίο είναι πλούσιο σε κάλιο. Να θυμάστε όμως πως πρέπει να αραιώνετε με νερό. Ο φρέσκος χυμός πορτοκαλιού αραιωμένος κατά 50% με νερό, περιέχει έως 6% περισσότερους υδατάνθρακες, επιτρέποντας στους ηλεκτρολύτες να φτάσουν πιο γρήγορα στην καρδιά και τα λοιπά όργανα του σώματος. Με αυτό τον τρόπο θα πετύχετε πιο γρήγορη και αποτελεσματική ενυδάτωση.

Να προτιμάτε τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο, σε υγρά και αλάτι, όπως σούπες και λαχανικά. Έτσι θα σταματήσετε την απώλεια νατρίου και θα αποτρέψετε την αφυδάτωση.

Όσοι αποφασίσουν να κάνουν μεγάλα ταξίδια τις ημέρες του καλοκαιριού, που η θερμοκρασία «χτυπάει κόκκινο», μπορούν να καταναλώσουν αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, που περιέχουν υψηλές ποσότητες σε πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, κάλιο, νάτριο, και πάντα σε συνδυασμό με άφθονα υγρά.

Ξεχάστε τα ενεργειακά ποτά, επειδή περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και διεγερτικά, που μπορεί να φανούν επικίνδυνα για την υγεία. Αποφύγετε προϊόντα που περιέχουν ταυρίνη, ειδικά αν πάσχετε από υπέρταση και αρρυθμίες.

Αυτές ήταν οι 10 πιο σημαντικές συμβουλές για πλήρη ενυδάτωση, ώστε να μπορέσετε να χαρείτε το καλοκαίρι.