Το κατσικίσιο τυρί είναι ευρέως γνωστό για τη μοναδική γεύση και τα αρώματα του. Έχει σαφές πλεονέκτημα έναντι των τυριών που παρασκευάστηκαν με αγελαδινό γάλα, καθώς αρκετά άτομα έχουν εμφανίσει δυσανεξία στην λακτόζη και τους ενοχλούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και το αγελαδινό τυρί. Όμως το κατσικίσιο τυρί δε δημιουργεί προβλήματα στην πέψη. Ο λόγος είναι ότι χωνεύεται πιο εύκολα, καθώς περιέχει μικρότερα σφαιρίδια λίπους από το αγελαδινό γάλα και περιέχει λιγότερη λακτόζη, ενώ θεωρείται ιδανικό για όσους έχουν δυσανεξία.

Κατσικίσιο τυρί και διατροφική αξία

  • Σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο τύπο τυριού, είναι χαμηλό σε λιπαρά. Για παράδειγμα το τυρί τσένταρ (cheddar) περιέχει 120 θερμίδες ανά 30 γραμμάρια. Ενώ στο κατσικίσιο περιέχονται μόλις 68 θερμίδες στην ίδια ποσότητα.
  • Η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη είναι μικρότερη από ότι στο τυρί τσένταρ και επίσης έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και λίπος.
  • Μόλις 30 γραμμάρια κατσικίσιο τυρί έχουν περίπου 4 γραμμάρια πρωτεΐνης, 65 mg νατρίου και 5 γραμμάρια λίπους.
  • Περιέχεται επίσης σημαντική δόση από βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, όπως θειαμίνη, νιασίνη και βιταμίνες Α, D, Κ.

Πως να το καταναλώσετε

Μπορείτε να φτιάξετε τοστ ή να το φάτε σκέτο με ένα κουλούρι. Προσθέστε σε πράσινη σαλάτα ή στα φαγητά ως υποκατάστατο της φέτας. Για να φτιάξετε υγιεινό σνακ μπορείτε να συνδυάσετε με χουρμάδες ή να το ψήσετε και να προσθέσετε σε πράσινη σαλάτα μαζί με καρύδια. Έτσι, θα δώσετε στο πιάτο σας μεγαλύτερη διατροφική αξία.