Τα περισσότερα όργανα του σώματος χρειάζονται επαρκεί ποσότητα μαγνησίου για να λειτουργήσουν σωστά. Eιδικά, ζωτικά όργανα που είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία ολόκληρου του σώματος όπως η καρδιά, τα νεφρά, ακόμα και οι μύες. Αν σε ανύποπτο χρόνο αισθανθείτε αδυναμία και κόπωση, ή μυϊκούς σπασμούς και αρρυθμία στου καρδιακούς παλμούς, τότε, ίσως πρόκειται για σημάδια που προέρχονται από έλλειψη μαγνησίου.

Μελέτη έχει δείξει πως μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού της χώρας έχει έλλειψη μαγνησίου και μάλιστα το ποσοστό αυτό φτάνει μέχρι και 80%. Σε άλλη μελέτη διαπιστώθηκε, πως μόνο το 25% λαμβάνει τη συνιστώμενη ποσότητα που χρειάζεται ο οργανισμός σε καθημερινή βάση.

Τι προκαλεί η έλλειψη μαγνησίου

Το μαγνήσιο βρίσκεται σε περισσότερα από 300 είδη ενζύμων και παίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία αποτοξίνωσης του οργανισμού. Ανήκει στην κατηγορία των μετάλλων και προστατεύει τον οργανισμό από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες και αποβάλει τις τοξίνες. Επίσης, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση των νευρών και μυών, δίνοντας ενέργεια στο σώμα. Ακόμη, μπορεί να βοηθήσει το πεπτικό σύστημα να χωνέψει αποτελεσματικά υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και περιττό λίπος. Οι «λειτουργίες» του δε σταματούν εδώ, αφού επιδρά στους νευροδιαβιβαστές και χαρίζει περισσότερη ηρεμία.

O dr. Dean έχει ερευνήσει για 15 χρόνια και έγραψε σχετικά με το μαγνήσιο και τα οφέλη στον οργανισμό. Το βιβλίο του «Το θαυματουργό μαγνήσιο» που κυκλοφόρησε το 2004 στις ΗΠΑ, εξηγεί τις 22 παθολογικές παθήσεις που προκαλούνται από την έλλειψη μαγνησίου.

Τα πρώτα σημάδια είναι πονοκέφαλος και ναυτία, απώλεια όρεξης και αδυναμία, επίσης μπορεί να οδηγήσει σε πιο σοβαρά συμπτώματα όπως:

  • Μούδιασμα στα άκρα
  • Σπασμούς στους μύες και μυϊκές κράμπες
  • Αρρυθμίες στην καρδιά

Ο ρόλος που παίζει το μαγνήσιο σε διαβήτη και καρκίνο

Υπάρχουν πολλές μελέτες σχετικά με το ρόλο που διαδραματίζει στην καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού. Ιδίως σε ότι αφορά τη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα, την ευαισθησία στην ινσουλίνη και στο διαβήτη τύπου 2. Η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου, μπορεί να φανεί ιδιαίτερα επωφελής και να αντισταθμίσει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου, ειδικά σε περιπτώσεις που ανήκουν στην κατηγορία υψηλού κινδύνου.

Η επαρκής λήψη, μπορεί να βελτιώσει την οστική πυκνότητα σε άνδρες και γυναίκες και παράλληλα δρα ευεργετικά στη μείωση κινδύνου, εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Πως να αυξήσετε τα επίπεδα μαγνησίου

Όπως μας πληροφορεί το votanonkipos.gr ο καλύτερος τρόπος να αυξήσουμε τα επίπεδα, είναι η κατανάλωση χυμών που περιέχουν πράσινα λαχανικά. Χρησιμοποιήστε πράσινα λαχανικά και ξεκινήστε τη μέρα φτιάχνοντας ένα θρεπτικό smoothie. Φυσικά, τα συμπληρώματα βοηθούν στην έλλειψη μαγνησίου, παρέχοντας στο σώμα την απαραίτητη ποσότητα που έχει ανάγκη για να λειτουργήσει σωστά.