Καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, απομακρύνεται το ενδιαφέρον μας να ακολουθήσουμε υγιεινή διατροφή και έχουμε αποβάλει τα φρούτα από το εβδομαδιαίο μενού.  Φυσικά, πρόκειται για μια λανθασμένη επιλογή, αφού είναι ίσως η πιο σημαντική περίοδος για να προσέξουμε τις διατροφικές συνήθειες και να έχουμε επαρκή πρόσληψη βιταμινών.

Υπάρχουν 5 «φρούτα του χειμώνα» που θα δώσουν τις απαραίτητες βιταμίνες και τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός, για να αποκτήσει μεγαλύτερες αντιστάσεις και καλύτερη θωράκιση εναντίων του κρυολογήματος, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την υγεία μας.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Κυδώνι

Μπορεί να είναι απ’ τα λιγότερα δημοφιλή φρούτα του χειμώνα, όμως το κυδώνι έχει ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες και είναι απολύτως απαραίτητο για ισορροπημένη διατροφή. Είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, η οποία βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Όσοι ακολουθείτε δίαιτα για να χάσετε τα περιττά κιλά, πρέπει να γνωρίζεται πως μπορείτε να τρώτε άφοβα κυδώνι. Αυτό το χειμωνιάτικο φρούτο, έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και παρέχει εξαιρετική αποτοξίνωση του οργανισμού. Ωστόσο δε σταματά εκεί, αφού συμβάλλει στην ενίσχυση του μεταβολισμού, που ως γνωστών το χειμώνα τείνει να μειώνεται.

Ανανάς

Φυσική πηγή βιταμινών και φέρει τον τίτλο του «βασιλιά των φρούτων». Ίσως το έχετε συνδυάσει με ζεστά κλίματα και δεν έχετε άδικο, όμως στα τροπικά μέρη που καρποφορεί (κατά τους καλοκαιρινούς μήνες), σε εμάς επικρατεί χειμώνας.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και έχει αλκαλικές ιδιότητες, γεγονός που το καθιστά ένα από τα φρούτα του χειμώνα που μπορεί να βοηθήσει στην αποβολή του άγχους. Συνίσταται η κατανάλωση ανανά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, για να αποκτήσετε υψηλότερες επιδόσεις στο γραφείο και περισσότερη διανοητική ικανότητα. Περιέχει μεγάλες ποσότητες σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία, με αποτέλεσμα την επιτάχυνση της λειτουργίας του εγκεφάλου και τις σκέψεις, ενώ βοηθά στην ανάταση της διάθεσης και της ψυχολογίας.

Γκρέιπφρουτ

Ένα εσπεριδοειδές απαραίτητο για τον οργανισμό το γκρέιπφρουτ, αποκτά ολοένα και περισσότερη ζήτηση και γίνεται πιο δημοφιλές. Αν θέλετε να παραμείνετε υγιείς και ταυτόχρονα να διατηρήσετε τη σιλουέτα σας. Τότε, το γκρέιπφρουτ είναι το χειμωνιάτικο φρούτο που πρέπει να καταναλώνετε τακτικά. Είναι κατάλληλο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος. Εκτός αυτού, είναι εξαιρετικό για τον καθαρισμό ήπατος και του αίματος, από τοξίνες και λιπίδια. Με αυτό τον τόπο συμβάλει ακόμη και στη μείωση της χοληστερίνης.

Μπανάνα

Ίσως το πιο δημοφιλές φρούτο, πόσο μάλλον του χειμώνα. Υπάρχει σε αφθονία στη φύση και έχει τεράστια διατροφική αξία με πολλά οφέλη για την υγεία.

Λόγω της διαφοράς στην αλλαγή της ώρας, η νύχτα διαρκεί περισσότερο από την ημέρα κατά τους χειμερινούς μήνες. Το αποτέλεσμα, έχει αντίκτυπο στην ψυχολογία μας και σε πολλές περιπτώσεις δημιουργεί ακόμη και κατάθλιψη. Η μπανάνα είναι το φρούτο που μπορεί να αντισταθμίσει την πεσμένη διάθεση, καθώς είναι πηγή τρυπτοφάνης. Ουσία που ανήκει στα 22 πρωτεϊνικά αμινοξέα και έχει κατευναστική επίδραση, ενώ συμβάλλει στην βελτίωση και ανάταση της διάθεσης. Η τρυπτοφάνη είναι γνωστή ως «η ουσία της ευτυχίας» και η μπανάνα περιέχει σημαντική ποσότητα.

Ακτινίδιο

Το φρούτο με τη γλυκόξινη γεύση, περιέχει πολλά χρήσιμα και θρεπτικά συστατικά. Είναι σημαντική πηγή σε β-καροτένιο, μια αντιοξειδωτική ουσία που μπορεί να φανεί αρκετά χρήσιμη για ενυδάτωση της επιδερμίδας. Το ενδιαφέρον για τα ακτινίδια, είναι η περιεκτικότητα σε λουτεΐνη, καθώς έχει ευεργετική επίδραση στη βελτίωση της όρασης.

Το ακτινίδιο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και μάλιστα θεωρείται πως έχει περισσότερη περιεκτικότητα ακόμη και από τα πορτοκάλια. Ενώ, η ποσότητα καλίου που περιέχει, είναι ίση με την περιεκτικότητα που υπάρχει σε μία μπανάνα. Φυσικά, δε θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε πως αποτελεί πλούσια πηγή φυτικών ινών, που συμβάλλουν στη διατήρηση και ενίσχυση της υγείας του πεπτικού συστήματος. Ο συνδυασμός τους κατατάσσει τα ακτινίδια ως 1 από τα καλύτερα φρούτα του χειμώνα που συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος.