Οι καρδιακές παθήσεις είναι η πρώτη αιτία θανάτου ανά τον κόσμο. Δυστυχώς δε δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στη φροντίδα της καρδιαγγειακής υγείας, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη αύξηση θνησιμότητας. Ίσως ήρθε η ώρα να κάνουμε σημαντικά βήματα, που συμβάλλουν στην πρόληψη ασθενειών, που προκαλούνται από καρδιακά αίτια.

Η σωματική δραστηριότητα και υγιεινή διατροφή, είναι 2 βασικοί λόγοι που προάγουν την υγεία της καρδιάς και βοηθούν να τη διατηρήσουμε υγιή και δυνατή.

«Στην αντίπερα όχθη», υπάρχουν καθημερινές συνήθειες που επιδεινώνουν την κατάσταση, με το κάπνισμα και την καθιστική ζωή, να προκαλούν τη μεγαλύτερη ζημιά. Όπως αντιλαμβάνεστε είναι καθημερινές συνήθειες που πρέπει να σταματήσουμε άμεσα και να τις αντικαταστήσουμε με υγιεινές επιλογές, για να αποκτήσουμε και να διατηρήσουμε υγιή καρδιά.

Το αβοκάντο και τα οφέλη στην καρδιαγγειακή υγεία

Καταναλώστε αντί τροφίμων που περιέχουν κορεσμένα λιπαρά. Θα βοηθήσει να μειώσουμε την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας κορεσμένου λίπους και κατ΄ επέκταση θα καθαρίσει τον οργανισμό από βλαβερές ουσίες.

Το αβοκάντο δεν περιέχει νάτριο και χοληστερόλη. Το 50% του λίπους του, είναι μονοακόρεστα λιπαρά και έχει μια εντυπωσιακή λίστα από καροτενοειδή όπως β-καροτίνη, α-καροτίνη και λουτεΐνη. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού σύστημα. Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτά που προαναφέραμε και μερικά ακόμα που θα δούμε στη συνέχεια, κατατάσσουν το αβοκάντο σε έναν απόλυτα υγιεινό καρπό.

Η Αμερικανική Καρδιολογική εταιρία ισχυρίζεται ότι το αβοκάντο μπορεί να βοηθήσει στην απόκτηση και διατήρηση υγιούς καρδιάς. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 273 εθελοντών, έδειξε πως η κατανάλωση του εμφάνισε χαμηλότερο βάρος και δείκτη μάζας σώματος. Επίσης η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών ήταν υψηλότερη, σε σχέση με άτομα που δεν κατανάλωναν το φρούτο.

Πολλές πτυχές του καρδιαγγειακού συστήματος όπως φλεγμονώδεις παράγοντες, κίνδυνοι οξείδωσης και υψηλά επίπεδα χοληστερίνης, είχαν σημαντική βελτίωση μετά την κατανάλωση αβοκάντο. Η πλούσια περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6 και φολικό οξύ, είναι σημαντική για την καλή λειτουργία της καρδιάς. Πρόκειται για ένα σούπερ υγιεινό καρπό, που συμβάλλει αποτελεσματικά στη ρύθμιση σακχάρου στο αίμα.

Συμβουλές για να προσθέσετε το αβοκάντο στη διατροφή

Πολλές συνταγές το έχουν ως κύριο συστατικό. Καταναλώστε ωμό και φρέσκο για να διασφαλίσετε, όσο το δυνατόν, περισσότερα οφέλη στην υγεία.

Μελέτη έδειξε πως 40 δευτερόλεπτα μαγειρέματος ή απλό ζέσταμα σε φούρνο μικροκυμάτων  (σε μέτρια θερμοκρασία), δεν επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τις θρεπτικές του ιδιότητες.

Αν σκοπεύετε να το προσθέσετε σε συνταγές που απαιτούν μαγείρεμα, συμβουλεύουμε να χρησιμοποιήσετε χαμηλότερες θερμοκρασία και να προσθέσετε στο τέλος της συνταγής, ή μόλις σερβίρετε στο πιάτο. Έτσι θα καταφέρετε να μην αποκτήσει υψηλές θερμοκρασίες, που ευθύνονται για την απώλεια σημαντικής ποσότητας θρεπτικών συστατικών.