Ο εγκέφαλος είναι από τα πιο ισχυρά όργανα που διαθέτει το ανθρώπινο σώμα, και ταυτόχρονα είναι το όργανο που χρειάζεται περισσότερη προστασία από τα υπόλοιπα. Δυστυχώς πάντα απειλείται από εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες, και το αλτσχάιμερ είναι ένα από αυτά. Πρόκειται για μια νευροεκφυλιστική νόσο που εκδηλώνεται αργά και επιδεινώνεται με το πέρασμα του χρόνου.

Το 2010 είχαν καταγραφεί περισσότερα από 30 εκατομμύρια περιστατικά, που διαγνώστηκαν με αλτσχάιμερ και προκάλεσαν το θάνατο σε περισσότερους από 486.000 ανθρώπους. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, δε μπορεί να θεραπευτεί. Υπάρχουν όμως μερικές τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των πιθανοτήτων εκδήλωσης της νόσου.

Συμβουλές για την πρόληψη του αλτσχάιμερ

Ω-3 λιπαρά οξέα

Έχουν αποδειχθεί αρκετά χρήσιμα σε ασθενείς που διαγνώστηκαν με διπολική διαταραχή ή ακόμα και κατάθλιψη. Τα ω-3 λιπαρά οξέα έχουν θετική επίδραση στον εγκέφαλο, και σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή εκδήλωσης της νόσου.

Συνένζυμο CoQ10

Ίσως δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, όμως το συνένζυμο Q10 μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση υγιής καρδιάς και εγκεφάλου. Θα το βρείτε στο ιχθυέλαιο, τους ξηρούς καρπούς, σε λαχανικά όπως το μπρόκολο και το σπανάκι.

Πρόσφατη μελέτη έδειξε πως το συνένζυμο Q10 έχει τεράστια δυναμική στην πρόληψη της νόσου του αλτσχάιμερ.

Ginkgo Biloba (τζίνγκο μπιλόμπα – φώτο)

Η παραδοσιακή κινέζικη ιατρική χρησιμοποιεί το ginkgo biloba εδώ και αρκετούς αιώνες. Πρόκειται για ισχυρό αντιοξειδωτικό, που μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. Το Εθνικό Κέντρο για τη Συμπληρωματική Εναλλακτική Ιατρική, ισχυρίζεται ότι έχει βρει στοιχεία που αποδεικνύουν πως το ginkgo biloba μπορεί να αποτρέψει την γνωστική εξασθένηση.

Προσοχή: Οι υψηλές ποσότητες κατανάλωσης του ginkgo biloba, έχουν παρενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διαταραχές στην πήξη του αίματος. Για το λόγο αυτό, πριν τα συμπεριλάβετε στη διατροφή σας πρέπει να συμβουλευτείτε έναν γιατρό.