Οι μικρές καθημερινές συνήθειες, είναι εκείνες που βοηθούν στην προστασία της μνήμης και τη διατήρηση υγιούς εγκεφάλου. Έρευνες έδειξαν πως μπορούν να συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία των κυττάρων του εγκεφάλου, βελτιώνοντας τη μνήμη και την αντίληψη.

Δεν κάνουμε ταυτόχρονα 2 δουλειές

Σύμφωνα με έρευνα, μόλις το 2% του πληθυσμού μπορεί να κάνει ταυτόχρονα παραπάνω από μια δουλειά, χωρίς να μειώνεται η αποτελεσματικότητα σε αυτό που κάνει.

Άλλη μελέτη έδειξε πως το εύρος ζώνης του εγκεφάλου μειώνεται κατά 37% όταν οδηγούμε και ταυτόχρονα ακούμε μουσική.

Το περπάτημα κάνει καλό

Είναι αρκετές οι περιπτώσεις που το περπάτημα κάνει καλό στην υγεία. Ένας λόγος είναι η βελτίωση των εγκεφαλικών λειτουργιών. Πάντοτε να κάνετε μεσημεριανό διάλειμμα για ένα γρήγορο περπάτημα.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει πως η περιοχή του εγκεφάλου που ελέγχει τη μνήμη και τη σκέψη, λειτουργεί περισσότερο σε ανθρώπους που είναι σωματικά δραστήριοι.

Ο δόκτωρ Scott McGinnis ιατρός νευρολόγος στο νοσοκομείο του Brigham. Εξηγεί πως όταν συμμετέχουμε σε πρόγραμμα σωματικής δραστηριότητας, ακόμα και μέτριας έντασης, για περίοδο άνω των έξι μηνών, αυξάνεται η λειτουργία συγκεκριμένων περιοχών στον εγκέφαλο.

Καταναλώστε υγιεινά λιπαρά, λαχανικά και νερό

Μελέτη έδειξε πως η κατανάλωση πράσινων και σταυρανθή λαχανικών σε καθημερινή βάση, μπορεί να καθυστερήσει κατά 40% τη γνωστική εξασθένηση.

Τροφές που είναι πλούσιες σε υγιή λιπαρά, μπορούν επίσης να βοηθήσουν και να βελτιώσουν μακροπρόθεσμα τη μνήμη. Όταν πίνουμε επαρκείς ποσότητες νερού, θα διατηρήσουμε τον οργανισμό ενυδατωμένο και θα κρατήσουμε σε εγρήγορση τις γνωστικές διεργασίες του εγκεφάλου.

Κοιμηθείτε κανονικά

Κοιμηθείτε τουλάχιστον 7 ώρες και όχι λιγότερες από το φυσιολογικό. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, όταν κοιμόμαστε λιγότερο από 7 – 8 ώρες, έχει σαν αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της λειτουργίας του εγκεφάλου. Τα άτομα που έχουν διαταραχή ύπνου, παρουσιάζουν επίσης ταχύτερη μείωση της πλήρους εγκεφαλικής λειτουργίας, σε σχέση με εκείνους που κοιμούνται κανονικά και τις απαραίτητες ώρες.

Οδοντικό νήμα

Ο michael roizen συμβουλεύει να χρησιμοποιείτε κάθε πρωί οδοντικό νήμα για να καθαρίζεται τα δόντια σας. Με αυτό τον τρόπο δε θα κρατήσετε υγιή μόνο τα δόντια, αλλά και τον εγκέφαλο.

Όσο και αν ακούγεται παράξενο, η πλάκα ανάμεσα στα δόντια μπορεί να προκαλέσει μια ανοσοποιητική αντίδραση που προσβάλει τις αρτηρίες. Οι οποίες στη συνέχεια δυσκολεύονται να απορροφήσουν τα ζωτικής σημασίας θρεπτικά συστατικά που έχουν ανάγκη τα εγκεφαλικά κύτταρα. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο Δρ. Roizen, είναι η ελάττωση της σωστής λειτουργίας του εγκεφάλου.