Οι διουρητικές τροφές βοηθούν να διατηρήσουμε το σώμα σε υγιή επίπεδα, απαλλαγμένο από βλαβερές τοξίνες, προκαλώντας σημαντικές διεργασίες που έχουν αντίκτυπο στην καθημερινότητα, και μακροχρόνια στη ζωή μας.

Καταναλώνοντας τις διουρητικές τροφές που θα δούμε στη συνέχεια του άρθρου, θα ωφελήσουν σημαντικά το σώμα και θα βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, την αποτοξίνωση του οργανισμού από βλαβερές τοξίνες, και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Τα φρούτα και λαχανικά που ακολουθούν και παρουσιάζουμε στο votanonkipos.gr , είναι ένας καλός τρόπος να βεβαιωθείτε πως το σώμα θα παραμείνει υγιές και θα αποβάλει τις βλαβερές ουσίες από τον οργανισμό.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Διουρητικές τροφές

Ακολουθεί η λίστα που θα χαρίσει περισσότερη υγεία, θα βοηθήσει να χάσετε τα περιττά κιλά και να ελαττώσετε την κατακράτηση υγρών.

Βότανα

Μαϊντανός: Περιέχει αντιοξειδωτικά και είναι μια από τις διουρητικές τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας. Μπορεί να προστεθεί στο νερό για να δώσει γεύση φρεσκάδας ή ακόμα και στα φαγητά. Προτιμήστε να το προσθέσετε φρέσκο στα πιάτα σας ως γαρνίρισμα.

Σκόρδο: Χρησιμοποιώντας σκόρδο στη μαγειρική, έχει αποδειχθεί ότι δρα ως φυσικό διουρητικό.

Τζίντζερ: Χρησιμοποιείται αρκετά συχνά σε συνταγές και προγράμματα αποτοξίνωσης. Τρίψτε μικρή ποσότητα τζίντζερ στα φαγητά ή στο νερό, για να φτιάξετε τσάι. Με αυτόν τον τρόπο θα βοηθήσετε σε μεγάλο βαθμό στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

Λαχανικά

Παντζάρι: Είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, με διουρητικές ιδιότητες. Έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, που περιέχονται σε μικρή ομάδα τροφίμων. Τα μέγιστα οφέλη του παντζαριού λαμβάνονται όταν καταναλώνονται φρέσκα. Αν δεχτεί επεξεργασία χάνει σημαντική ποσότητα θρεπτικών συστατικών. Για μέγιστα οφέλη, αποφύγετε την κατανάλωση τους ως τουρσί.

Λεμόνι: Ένα ποτήρι νερό, με χυμό λεμονιού κάθε πρωί, πριν από το πρωινό, μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό στην διεργασία αποβολής των τοξινών. Επίσης, θα ενισχύσει το μεταβολισμό και θα συνεισφέρει να κάψετε περισσότερες θερμίδες. Μπορεί ακόμη να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Αγκινάρες: Είναι από τις διουρητικές τροφές που βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού, αλλά δε σταματούν εκεί. Παρέχουν σημαντικά επίπεδα βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, και ενισχύουν τον οργανισμό στην προσπάθεια να αποβάλλει τα περιττά υγρά. Θεωρούνται κατάλληλες για αδυνάτισμα και απώλεια βάρους.

Λάχανο: Ακόμη ένα λαχανικό που ανήκει στη λίστα με τις διουρητικές τροφές. Το λάχανο βοηθά επίσης στην πρόληψη του καρκίνου και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Εντάξτε το στη διατροφή σας, σε σούπες, σαλάτες κλπ.

Λαχανικά Βρυξελλών: Είναι χαμηλά σε θερμίδες και γεμάτα αντιοξειδωτικά. Ίσως στους περισσότερους δεν αρέσει η γεύση της συγκεκριμένης ποικιλίας λαχανικών, παρόλα αυτά, δε μπορούμε να αγνοήσουμε τα οφέλη που παρέχουν στην υγεία.

Σπαράγγια: Δε γινόταν να λείπουν από τη λίστα με τις διουρητικές τροφές τα σπαράγγια. Πλούσια σε αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά, βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του ουροποιητικού συστήματος.

Αγγούρι: Περιέχει αντιοξειδωτικά και ενυδατώνει τον οργανισμό. Μπορεί να βοηθήσει στην ομαλή λειτουργία του ουροποιητικό σύστημα και επίσης να λειτουργήσει ως αντικαρκινική τροφή. Ακόμη, συμβάλει κατά του διαβήτη και φυσικά στην απώλεια βάρους. Είναι μια από τις διουρητικές τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο.

Μελιτζάνες: Φυσικές διουρητικές τροφές χωρίς να περιέχουν τις μελιτζάνες δεν γίνεται.  Καταναλώστε ως δευτερεύων πιάτο ή προσθέστε τις ως κύριο συστατικό σε νόστιμες συνταγές.

Φρούτα

Καρπούζι: Γεμάτο με νερό και όμως ανήκει στην κατηγορία των διουρητικών τροφίμων. Βοηθά το σώμα να αποβάλλει την υπερβολική συσσώρευση υγρών και αλάτων.

Καρότα: Φάτε τα σκέτα, προσθέστε σε σαλάτες ή βράστε τα, χρησιμεύοντας ως γαρνιτούρα. Ακόμη, μπορείτε να φτιάξετε γευστικό χυμό καρότου.

Χυμός μούρων: Περιέχει αντιοξειδωτικά που βοηθούν στον καθαρισμό του ουροποιητικού συστήματος ακόμα και σε περιόδους λοιμώξεων. Δρα ως διουρητικό, και μάλιστα χωρίς να επηρεάζει τα επίπεδα καλίου στο σώμα. Πρόκειται για τροφή αρκετά σημαντική για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού.

Ντομάτες: Περιέχουν λυκοπένιο, μια ουσία που καταπολεμά τον καρκίνο και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Ωστόσο, ως διουρητική τροφή, η ντομάτα πρέπει να είναι φρέσκια και να καταναλώνεται ωμή. Αν την μαγειρέψετε για να φτιάξετε σάλτσα, θα χάσει της διουρητικές ιδιότητες. Αν δεν είστε οπαδός της ωμής ντομάτας, τότε φτιάξτε σαλάτα ή χυμό ντομάτας και συνδυάστε με καρότα και καρπούζι.

Μηλόξυδο

Φυσικό διουρητικό που βοηθά στον καθαρισμό του ουροποιητικού συστήματος. Συμβάλλει στην καλύτερη πέψη και έχει σημαντικά πλεονεκτήματα και οφέλη σε θέματα υγείας. Ως εκ τούτου, το μηλόξιδο είναι καλή επιλογή για να προσθέσετε σε νερό ή να το χρησιμοποιήσετε στα φαγητά σας και να ωφεληθείτε από τις ιδιότητες του.

Βρώμη

Όπως ήδη γνωρίζετε είναι αρκετά χρήσιμο για ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, καθώς είναι γνωστό πως βοηθά στην απώλεια βάρους. Αυτό που δεν είναι τόσο διαδεδομένο για τη βρώμη, είναι οι διουρητικές ιδιότητες που βοηθούν τον οργανισμό στην αποβολή των τοξινών. Ως εκ τούτου, είναι μια σοφή απόφαση να τη συμπεριλάβετε στο πρωινό σας.

Καφές και ροφήματα καφεΐνης

Ο καφές και το τσάι είναι διουρητικά ροφήματα, ωστόσο δεν πρέπει να συνδυάζεται η κατανάλωση τους. Ο συνδυασμός της καφεΐνης των δυο ροφημάτων, μπορεί να έχει αρνητική επίδραση όσον αφορά τα διουρητικά οφέλη των ροφημάτων.