Αν και έχει επικρατήσει η άποψη πως το μέλι είναι μια υγιεινή επιλογή, νέες έρευνες έρχονται να ταράξουν τα νερά, καθώς δείχνουν ότι το μέλι μπορεί να μην αποτελεί μια τόσο υγιεινή συνήθεια. Στο votanonkipos.gr συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια από τις πιο υγιεινές τροφές που υπάρχουν στην κουζίνα μας, αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο. Ευρήματα νεώτερης έρευνας αποκάλυψαν καινούρια στοιχεία σχετικά με τις ιδιότητες του μελιού. Όπως είναι φυσικό, πρέπει να ακουστεί και η άλλη άποψη πάνω στο θέμα, γιαυτό και σας παρουσιάζουμε τα νέα δεδομένα. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Τα ευρήματα της έρευνας

Μια ομάδα διαιτολόγων ισχυρίζεται πως το μέλι έχει την ίδια επίδραση στο σώμα με αυτήν της λευκής ζάχαρης. Αυτό συμβαίνει, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, επειδή το μέλι περιέχει αρκετή ποσότητα γλυκόζης. Μια ουσία που αποτελεί «φθηνό» γλυκαντικό.

Η Susan Raatz μια από της διαιτολόγους που συμμετείχαν στην έρευνα, αναφέρει ότι το πρωτογενές τους σχέδιο ήταν να δείξουν τις διαφορές μεταξύ του μελιού και της λευκής ζάχαρης. Ακόμα και μέχρι το τέλος της έρευνας κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα δύο προϊόντα είναι παρόμοια στις διατροφικές τους ιδιότητες.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, η ομάδα των διαιτολόγων ήθελε να εξετάσει τα αποτελέσματα της γλυκόζης που περιέχονταν στο μέλι και τη λευκή ζάχαρη. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 55 εθελοντές, οι οποίοι κλήθηκαν να φάνε 55 γραμμάρια από ένα μόνο γλυκαντικό.

Τα τελικά ευρήματα, δείχνουν ότι και στις δύο ομάδες υπήρχαν τα ίδια αποτέλεσμα. Κάθε ένας από τους εθελοντές, ασχέτως πιο γλυκαντικό είχε καταναλώσει, εμφάνισε αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων και λιπιδίων. Ουσίες που ευθύνονται για την αύξηση και εμφάνιση καρδιακών παθήσεων.

Η διαιτολόγος Sarah Staner, προειδοποιεί ότι το μέλι δεν πρέπει να θεωρείται ως μια υγιεινή επιλογή, καθώς περιέχει πολλές θερμίδες. Μια κουταλιά της σούπας μέλι περιέχει 23 θερμίδες και 6 γραμμάρια σακχάρων. Η ζάχαρη περιέχει 16 θερμίδες και 4 γραμμάρια σακχάρων. Όπως εξηγεί η Staner, «μια μικρή ποσότητα μελιού, σίγουρα δε θα προκαλέσει ζημιά στον οργανισμό, αλλά πρέπει να λάβετε υπόψιν σας ότι περιέχει σάκχαρα και θερμίδες».

Το μόνο που θέλουμε να προσθέσουμε, είναι ότι και εδώ έχει εφαρμογή το ρητό «παν μέτρο άριστον».