Αυξάνονται συνεχώς οι μελέτες και οι έρευνες που δείχνουν πως τα υποπροϊόντα σόγια δεν πρέπει να θεωρούνται ως απόλυτα υγιεινό προϊόν. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με πολλές διατροφικές οδηγίες που συμβουλεύουν τους Αμερικανούς να καταναλώνουν υποπροϊόντα της και τη μεγαλύτερη συζήτηση να έχει το γάλα σόγιας.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το γάλα σόγιας δεν είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση γάλακτος. Σύμφωνα με πολλές έρευνες η κατανάλωση του μπορεί να έχει περισσότερο αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία, παρά θετικό.

Προσπαθήσαμε να συλλέξουμε στοιχεία σχετικά με τη διατροφική αξία που έχει η συγκεκριμένη τροφή και η λίστα που παρουσιάζει το votanonkipos.gr, αναφέρει αρκετούς λόγους που πρέπει να μας προβληματίσουν σε σχέση με την κατανάλωση του προϊόντος. Φυσικά, δε θα μπορούσε να αντικαταστήσει το ζωικό γάλα και αν καταναλωθεί με μέτρο δεν θα έχει αρνητική επίδραση στον οργανισμό μας.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Συστατικά που περιέχονται στο γάλα σόγιας

  • Σόγια επεξεργασμένη και επεξεργασμένο νερό
  • Αλάτι
  • Ζάχαρη – από ζαχαροκάλαμο –
  • Ανθρακικό ασβέστιο
  • Καραγενάνη
  • Βιταμίνη D
  • Βιταμίνη A
  • Βιταμίνη Β12
  • Φυσικά αρωματικά
  • Ριβοφλαβίνη

Διατροφικές πληροφορίες

λόγοι-για-να-αποφύγετε-γάλα-σόγιας

#1. Η σόγια είναι πλούσια σε φυτικές τοξίνες, γνωστές και ως αντι-θρεπτικές ουσίες. Λαμβάνοντας μόνο 2 ποτήρια σε καθημερινή βάση, μπορεί να προκαλέσει ριζικές αλλαγές στον έμμηνο κύκλο της γυναίκας.

#2. Η υπερκατανάλωση θα προκαλέσει αυξημένη ανάγκη του οργανισμού για βιταμίνη D και βιταμίνη Β12.

#3. Επιπλέον συσκευάζεται με αιμοσυγκολλητίνη, μια ουσία που προάγει την πήξη του αίματος και οδηγεί στη συσσώρευση των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

#4. Μόνο το 1% της παραγωγής σόγιας δεν είναι γενετικώς τροποποιημένο  (ΓΤΟ). Έτσι έρχεται με ένα από τα υψηλότερα επίπεδα μόλυνσης από φυτοφάρμακα (σε σχέση με τις τροφές που έχουμε συνήθως στο τραπέζι μας).

#5. Προϊόντα σόγιας συμπεριλαμβανομένου και του φυτού, περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών οξέων. Οι συγκεκριμένες ουσίες έχουν την ικανότητα να απορροφούν το μαγνήσιο, το ψευδάργυρο, το χαλκό, το ασβέστιο και το σίδηρο από το σώμα.

#6. Οι τροφές σόγιας συσκευάζονται με τοξικό αλουμίνιο, που έχει αρνητικές επιπτώσεις στο νευρικό σύστημα και τα νεφρά. Έχει επίσης συσχετισθεί με την ανάπτυξη της νόσου αλτσχάιμερ.

#7. Το γάλα σόγιας έρχεται με μια ουσία που μοιάζει με τη βιταμίνη Β12. Η ουσία αυτή δε μπορεί να επεξεργαστεί και να απορροφηθεί πλήρως από τον ανθρώπινο οργανισμό και έτσι τα υποπροϊόντα της, είναι ένας από λόγος που δημιουργεί έλλειψη βιταμίνης Β12 στον οργανισμό.

#8. Οι ευαίσθητες πρωτεΐνες της σόγιας επεξεργάζονται σε υψηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια παραγωγικής διαδικασίας των υποπροϊόντων. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται υφή φυτικής πρωτεΐνης και ταυτόχρονα γίνεται απομόνωση της πρωτεΐνης που υπάρχει στο φυτό. Αυτός ο συνδυασμός μπορεί να αποδειχτεί αρκετά επιβλαβής για τον οργανισμό μας.

#9. Περιέχονται τοξικές και επιβλαβείς ισοφλαβόνες. Ουσίες που ενδέχεται να λειτουργήσουν αρνητικά, επιδεινώνοντας την κατάσταση της υγείας σε ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο του μαστού.  Αυτό συμβαίνει επειδή οι συγκεκριμένες ουσίες υποβοηθούν την ανάπτυξη του.

#10. Τέλος, περιέχει φυτοοιστρογόνα. Πρόκειται για ένα είδος φυτικών οιστρογόνων που έχουν αρνητική επίδραση στη λειτουργία του ενδοκρινικού συστήματος και μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση εμφάνισης καρκίνου του μαστού, ενώ ενδέχεται να προκαλέσει και στειρότητα.

Η καραγενάνη ως δραστικό συστατικό

Πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι η καραγενάνη οδήγησε στη δημιουργία ελκών, φλεγμονών του γαστρεντερικού συστήματος, καρκίνο του παχέος εντέρου και άλλες κακουχίες σε πειραματόζωα. Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη που υποστηρίζεται από την Αμερικανική Διαβητική Εταιρία (ADA) και διεξήχθη σε ποντίκια, ανακάλυψε πως υπάρχει σύνδεση μεταξύ της δυσανεξίας στη γλυκόζη και την αντίσταση σε ινσουλίνη και καραγενάνη. Τα συμπεράσματα δικά σας.