Οι βιταμίνες είναι οργανικές ενώσεις που χρειάζονται ακόμα και σε μικρές ποσότητες για τη διατήρηση της υγείας μας. Βρήκαμε τις βιταμίνες που χρειαζόμαστε και τις παίρνουμε αποκλειστικά από τις τροφές, διότι το ανθρώπινο σώμα δεν παράγει αρκετή ποσότητα από αυτές. Οι οποίες όμως είναι απαραίτητες για τη φυσιολογική αύξηση και ανάπτυξη του οργανισμού και της υγείας μας .

Λιποδιαλυτές και υδατοδιαλυτές βιταμίνες

Υπάρχουν 2 τύποι βιταμινών:

Ο λιποδιαλυτές αποθηκεύονται στους λιπώδεις ιστούς του σώματος μας και μπορεί να παραμείνουν σε αυτό ως αποθεματικά, για μέρες. αντίθετα οι υδατοδιαλυτές δεν αποθηκεύονται στο σώμα για μεγάλο διάστημα και αυτό επειδή αποβάλλονται από τον οργανισμό μέσω των ούρων.

Υπάρχουν αυτή τη στιγμή 13 επιστημονικός αναγνωρισμένες βιταμίνες. Μάθετε περισσότερα – μέσω του votanonkipos.gr – για αυτές και σε τι χρησιμεύουν στο σώμα μας, στη λίστα που ακολουθεί.

Βιταμίνη Α

Κάνει καλό στην όραση, την ανάπτυξη του σώματος, ανοίγει την όρεξη και βελτιώνει την αίσθηση της γεύσης. Η έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει τύφλωση και άλλες παθήσεις της όρασης.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α: Συκώτι, μουρουνέλαιο, καρότο, μπρόκολο, γλυκοπατάτα, βούτυρο, κέιλ (λαχανίδα), σπανάκι, κολοκύθα, γαλακτοκομικά.

Βιταμίνες Β, Β2, Β6, Β12

Βοηθούν το νευρικό σύστημα, την καλύτερη πέψη του φαγητού, στου μύες, την καρδιά, την επιδερμίδα, τα νύχια, τα μαλλιά, βοηθούν στη δημιουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων και το σχηματισμό νευρών. Η ανεπάρκεια τους μπορεί να προκαλέσει μυρμήγκιασμα στα δάχτυλα, διαταραχή, δυσκολίες στην διατήρηση της ισορροπίας και απώλεια της όρεξης, εξάντληση και αποδυνάμωση της ικανότητας συγκέντρωσης.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες Β: Σπαράγγια, μπανάνες, λωτοί, μπάμιες, σέσκουλα, γαλακτοκομικά, κρέας, αυγά, ψάρια και τα φασολάκια.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C κάνει καλό στο ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην προστασία  από ιούς και βακτήρια, στην πιο γρήγορη επούλωση των πληγών και τη μείωση της χοληστερίνης, αυξάνει τη διάρκεια ζωής των κυττάρων και προλαμβάνει το σκορβούτο. Η έλλειψη της μπορεί να προκαλέσει κόπωση, αιμορραγία των ούλων και αργή επούλωση των πληγών.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C: Τα φρούτα και λαχανικά

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D είναι αποτελεσματική για να μας βοηθήσει να έχουμε γερά οστά και δόντια. Η έλλειψη της μπορεί να προκαλέσει εξασθένηση των οστών και των δοντιών, ακόμα και ραχίτιδα στα παιδιά.

Δείτε αναλυτικά ποιες τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνη D, επιγραμματικά εμείς θα αναφέρουμε μερικές: Βρίσκεται σε λιπαρά ψάρια, αυγά, συκώτι βόειο και μανιτάρια, επίσης μπορούμε να την πάρουμε από τις υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου, καθώς θα παραχθεί στο δέρμα απλώς με την έκθεση μας στον ήλιο.

Βιταμίνη Ε

Είναι αποτελεσματική στην καταπολέμηση και αποβολή των τοξινών από το σώμα, δεδομένου ότι είναι μια ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία. Η ανεπάρκεια της μπορεί να προκαλέσει αδυναμία των μυών και προβλήματα γονιμότητας.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη E: Αμύγδαλα, αβοκάντο, αυγά, γάλα, ξηροί καρποί, πράσινα λαχανικά.