Όλοι γνωρίζουμε πως τα παντζάρια είναι λαχανικά και πως η ρίζα του, είναι το μέρος του φυτού που τρώγεται και περιέχει τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Πρόκειται για λαχανικό που έχει πλούσια διατροφική αξία και δίνει σημαντικά οφέλη στην υγεία. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι χρησιμοποιείται εδώ και 2000 χρόνια για τις ευεργετικές του ιδιότητες. Αν και η αρχική προέλευση του φυτού, τοποθετείτε στην περιοχή της μεσογείου, αυτή τη στιγμή καλλιεργείται σε πολλά μέρη ανά τον κόσμο.

Τα παντζάρια έχουν χαμηλή θερμιδική αξία και υψηλή περιεκτικότητα θρεπτικών συστατικών. Αυτό το καθιστά ως ένα superfoods, κατάλληλο και αποτελεσματικό για κάθε δίαιτα. Σε 100 γραμμάρια περιέχονται μόλις 43 θερμίδες και όπως αντιλαμβάνεστε βοηθά στην απώλεια βάρους.

Παντζάρια και διατροφική αξία

Η αναλυτική λίστα με την διατροφική αξία, αναφέρεται σε 100 γραμμάρια.

  • Νερό 335 γρ.
  • Ασβέστιο 16 mg
  • Σίδηρος 0,7 mg
  • Νάτριο 87,3 mg
  • Φώσφορο 33 mg
  • Κάλιο 60 mg
  • Πρωτεΐνες 1,6 γρ.
  • Υδατάνθρακες 9,9 γρ.
  • Λιπαρά 0,1 γρ.
  • Θερμίδες 43 kcal

Όπως στις περισσότερες τροφές, έτσι και στα λαχανικά, όταν μαγειρευτούν σε υψηλές θερμοκρασίες χάνουν σημαντική ποσότητα θρεπτικών συστατικών. Η λίστα που ακολουθεί περιέχει την περιεκτικότητα των θρεπτικών συστατικών ανά 100 γρ. βρασμένο παντζάρι.

  • Νερό 208 γρ.
  • Ασβέστιο 14 mg
  • Σίδηρος 0,5 mg
  • Νάτριο 90,9 mg
  • Φώσφορο 23 mg
  • Κάλιο 43 mg
  • Πρωτεΐνες 1,1 γρ.
  • Υδατάνθρακες 7,2 γρ.
  • Λιπαρά 0,1 γρ.
  • Θερμίδες 32 kcal

Η τακτική και με μέτρο κατανάλωση, μπορεί να ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού.

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Τονώνουν, ενισχύουν και αναζωογονούν τον οργανισμό.
  2. Συμβάλλουν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Αυτή η υπετροφή βοηθά ενάντια των καρδιαγγειακών παθήσεων και άλλων συναφών προβλημάτων υγείας.
  3. Διατηρεί και βελτιώνει τη σωστή λειτουργία της καρδιάς.
  4. Αποτρέπει την υπερβολική συγκέντρωση χοληστερίνης στο αίμα.
  5. Λόγω των πολλών θρεπτικών ουσιών που περιέχει, ενισχύει και δυναμώνει την τρίχα, τα νύχια και το δέρμα.
  6. Εξουδετερώνει τα βλαβερά οξέα που δημιουργούνται στο στομάχι.
  7. Τα παντζάρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, που τα καθιστούν κατάλληλα στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.
  8. Μπορούν ακόμη να βελτιώσουν τη διάθεση μας.

Θεραπείες με παντζάρια

Μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της λευχαιμίας. Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως τα παντζάρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά στη θεραπεία της λευχαιμίας. Ο βασικός λόγος που γίνεται αυτό, είναι η βεταΐνη, μια ουσία που ανήκει στην κατηγορία των αμινοξέων και είναι ένας αντικαρκινικός παράγοντας. Η βεταΐνη είναι αρκετά χρήσιμη ως αντιφλεγμονώδη, αντιοξειδωτική και αποτοξινωτική ουσία.

Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι, τα παντζάρια παίζουν σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση των όγκων. Σε πρόσφατη μελέτη, το σύνολο των ερωτηθέντων που έπασχαν από καρκίνο, είχαν θετική άποψη σχετικά με την επίδραση των παντζαριών στην ασθένεια τους.

Για να σας βοηθήσουν τα παντζάρια στην αντιμετώπιση της λευχαιμίας και του καρκίνου, μπορείτε να καταναλώσετε μισό κιλό (500 γραμμάρια) την ημέρα – προσθέστε ελαιόλαδο,  λεμόνι και φτιάξτε μια απλή και άκρως υγιεινή σαλάτα. Θα ενισχύσετε σε σημαντικό βαθμό το ανοσοποιητικό σύστημα και θα λάβετε την απαραίτητη καθημερινή ποσότητα βιταμίνης C.

Μπορείτε επίσης, να ακολουθήσετε δίαιτες που επικεντρώνεται στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι ασθενείς μπορούν να αναμένουν τα καλύτερα αποτελέσματα στην περίπτωση που η ημερήσια συνιστώμενη κατανάλωση των παντζαριών ξεκινάει σε πρώιμο στάδιο της ασθένειας.

Φυσικά, οι κατανάλωση τους δεν αντικαθιστά την φαρμακευτική αγωγή, αλλά είναι μια συμπληρωματική διατροφική επιλογή, που θα ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού. Σε κάθε περίπτωση, ο μόνος αρμόδιος για την πάθηση σας, είναι ο θεράπων ιατρός. Πάντοτε να τον συμβουλεύεστε και να ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες που προτείνει.