Η διατροφή χωρίς γλουτένη, είναι τρόπος ζωής για πολλά άτομα που πάσχουν από δυσανεξία στην συγκεκριμένη ουσία. Το votanonkipos.gr έψαξε και βρήκε 5 χρήσιμες συμβουλές, για να βοηθήσει όσους πάσχουν από δυσανεξία, να απολαύσουν το αγαπημένο τους κέικ χωρίς γλουτένη.

Επιγραμματικά να αναφέρουμε πως η γλουτένη είναι πρωτεΐνη που περιέχεται στα περισσότερα δημητριακά (χωρίς αυτό να σημαίνει, πως όσοι έχουν δυσανεξία, πρέπει να σταματήσουν την κατανάλωση τροφίμων που την περιέχουν, όπως τα σταρένια δημητριακά, ψωμί, μπισκότα κλπ). Επιλέξτε αρτοποιήματα που παρασκευάστηκαν από αλεύρι που δεν περιέχει γλουτένη. Ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες, και να είστε σίγουροι πως θα φτιάξετε νόστιμα κέικ χωρίς γλουτένη.

Ζύμη

Για πιο μαλακή ζύμη, φροντίστε να ζυμώσετε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι συνήθως. Έτσι, θα παγιδευτούν περισσότερες φυσαλίδες αέρα, μέσα στη ζύμη, και θα φουσκώσει πιο εύκολα κατά το ψήσιμο. Αυτή η μέθοδος είναι απαραίτητη όταν χρησιμοποιείτε οποιοδήποτε είδος αλευριού χωρίς γλουτένη.

Χρησιμοποιήστε διαφορετικά είδη αλευριού

Φτιάξτε μείγμα από διαφορετικούς τύπους αλεύρου, όπως αλεύρι από κεχρί, φαγόπυρο, ρεβίθια, αλεύρι αμυγδάλου κ.α.  Για περισσότερη γεύση, προσθέστε στη ζύμη καρύδια και άλλους ξηρούς καρπούς. Το αποτέλεσμα θα είναι, ένα υγιεινό και νόστιμο κέικ χωρίς γλουτένη

Συμβουλές για νόστιμο κέικ χωρίς γλουτένη

Για να γίνει αφράτο, μαλακό και ζουμερό, χρησιμοποιήστε υλικά όπως πουρέ μήλου ή γλυκιά σάλτσα μήλου. Αν τις φτιάξετε μόνοι σας, φροντίστε να μην προσθέσετε υπερβολική ζάχαρη, καθώς τα μήλα είναι γλυκά από μόνα τους. Τα μήλα περιέχουν πηκτίνη, μια ουσία που θα βοηθήσει τη ζύμη να δέσει αρκετά, κατά το ψήσιμο. Μπορείτε επίσης για τον ίδιο σκοπό να χρησιμοποιήσετε βούτυρο ή λάδι. Το φυτικό λίπος θα κρατήσει τα ξερά συστατικά ενωμένα, και θα φτιάξετε μπισκότα ή κέικ χωρίς γλουτένη, με αφράτη και ζουμερή υφή.

Περισσότερα αυγά

Χρησιμοποιήστε περισσότερα αυγά από ότι ζητάει συνήθως η συνταγή. Τα αυγά είναι απαραίτητα για όγκο και πρωτεΐνη στη ζύμη. Έτσι, αντί για 100 ml νερό ή άλλο υγρό συστατικό, χρησιμοποιήστε 1 ασπράδι αυγού ή ολόκληρο το αυγό.

Ζυμώνουμε μαζί τα υλικά

Ανακατεύουμε όλα τα υλικά σε ένα μπολ – και είμαστε έτοιμοι! Θα φτιάξουμε ελαφριά και λεπτή ζύμη, χωρίς να χρειαστεί, κατά το ανακάτεμα, να ξεχωρίσουμε τα υγρά από τα στέρεα υλικά της συνταγής. Βεβαιωθείτε πως όλα τα συστατικά βρίσκονται σε θερμοκρασία δωματίου. Σημαντικό επίσης για το ανακάτεμα, είναι να χρησιμοποιήσετε μίξερ ή μπλέντερ. Με αυτό τον τρόπο θα εγκλωβιστεί περισσότερος αέρας στη ζύμη, και θα βοηθήσει να ενεργοποιηθεί πιο σωστά το μπέικιν πάουντερ δίνοντας έξτρα όγκο και πιο αφράτη υφή.