Ποια θέση παίρνει το σώμα σας τη νύχτα όταν κοιμάστε; Κοιμάστε μόνο από τη μια πλευρά ή αλλάζετε και πλευρό; Κουλουριάζεστε όπως ένα έμβρυο στη μήτρα της μητέρας του ή μήπως κοιμάστε ανάσκελα;

Αν και είναι δύσκολο να θυμόμαστε τη στάση του ύπνου, ωστόσο υπάρχουν 2 τρόποι ύπνου: Ο καλός και ο κακός, η κακή τοποθέτηση της πλάτης και της στάσης του σώματος μπορεί να είναι η αιτία για να πονάμε το επόμενο πρωί ή της αϋπνίας.

«Είναι κλινικά αποδεδειγμένο ότι η αλλαγή θέσης στον ύπνο μπορεί να ωφελήσει τη συστηματική υγεία των ατόμων», γράφτηκε σε μια μελέτη του 2007 που δημοσιεύθηκε στη «Διαδικτυακή εφημερίδα επιστημών υγείας και πρακτικής».

ποια-είναι-καλύτερη-θέση-κοιμόμαστε-1

Το ιδανικό θα ήταν να κοιμάστε στο πλάι ή ανάσκελα

Η Cynthia Vaughn, μια επαγγελματίας χειροπράκτης, εξηγεί ότι η καλύτερη θέση ύπνου είναι είτε στο πλάι, είτε ανάσκελα. Δεν είναι σημαντικό σε ποια πλευρά κοιμόμαστε, αν είναι αριστερά ή δεξιά, εκτός αν είστε έγκυος. Αυτές οι δυο θέσεις στήριξης του αυχένα και της σπονδυλικής στήλης, μπορεί να σας βοηθήσουν να αποφύγετε ακόμα και τραυματισμούς.

Τηλεφωνική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστραλία έδειξε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι συνηθίζουν να κοιμούνται στο πλάι, είναι λιγότερο πιθανό να ξυπνήσουν και να αναφέρουν κάποια ενόχληση ή να διαμαρτυρηθούν για πόνους στον ώμο τους, το λαιμό και τα χέρια, σε αντίθεση με άλλα άτομα που κοιμούνται σε διαφορετική στάση σώματος.

Αν κοιμάστε ανάσκελα, τοποθετήστε ένα μαξιλάρι ενδιάμεσα από τα γόνατα, ώστε με αυτό τον τρόπο τα πόδια σας να έρθουν σε μια πιο ευθεία γραμμή με τη σπονδυλική στήλη και το κάτω μέρος της πλάτης σας. Επίσης προσπαθήστε να μη βάζετε τα χέρια κάτω από το κεφάλι, αλλά κρατήστε τα χαμηλά στα πλευρά σας. Ο ύπνος ανάσκελα όμως μπορεί να εντείνει το ροχαλητό, αν είστε από αυτούς που πάσχουν από άπνοια ύπνου, καλό θα είναι να αποφύγετε αυτή τη θέση.

Αν κοιμάστε στο πλάι, Λυγίστε ελαφρά τα πόδια και τοποθετήστε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα σας. Με αυτόν τον τρόπο θα αποτρέψετε την αφύσικη συστροφή και θα κρατήσετε τη λεκάνη σας σε μια ευθεία γραμμή.

Η χειρότερη θέση από όλες είναι να κοιμάστε μπρούμυτα, Όταν κοιμάστε σε αυτή τη θέση, το πρόσωπο πιέζεται στο μαξιλάρι, με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η αναπνοή σας.

Τα σεντόνια ή και τα κλινοσκεπάσματα επηρεάζουν επίσης την ποιότητα του ύπνου, όπως επίσης και τα στρώματα. Τα τελευταίας τεχνολογίας στρώματα με «αφρό μνήμης» μπορούν να δώσουν καλύτερη στήριξη στο σώμα. Επίσης μη χρησιμοποιείτε μαξιλάρια που είναι πολύ σκληρά, γιατί δε θα στηρίξουν ακριβώς την καμπύλη του αυχένα σας και μπορεί ακόμα να προκαλέσουν πόνους στον αυχένα.