Στην Άπω Ανατολή η κατανάλωση του πράσινου τσαγιού για αδυνάτισμα είναι μια παλιά παράδοση που διατηρείτε εδώ και πολλούς αιώνες. Στον δυτικό κόσμο το πράσινο τσάι, έχει γίνει δημοφιλές λόγω της θετικής επίδρασης που έχει στην υγεία. Σύμφωνα με έρευνα ένα από τα σημαντικά οφέλη που έχει το πράσινο τσάι στην υγεία, είναι ότι βοηθά στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

Μειώνει τα επίπεδα σωματικού λίπους και λιπιδίων στο αίμα

Ρώσοι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχονται στο πράσινο τσάι και ονομάζονται κατεχίνες, κατά πόσο βοηθούν στον μεταβολισμό και την παχυσαρκία γενικότερα. κατά τη διάρκεια της έρευνας, μια από τις ομάδες των πειραματόζωων, λάμβαναν δίαιτα υψηλής διατροφικής ενέργειας για σύνολο επτά εβδομάδων, ενώ η δεύτερη ομάδα έλαβε την ίδια ποσότητα διατροφής μαζί με προσθήκη των αντιοξειδωτικών κατεχινών και για διάρκεια τεσσάρων εβδομάδων.

Η έρευνα έδειξε έτι οι κατεχίνες που περιέχονται στο πράσινο τσάι μπορούν να επηρεάσουν θετικά τα καλά και τα κακά επίπεδα της χοληστερίνης. Επιπλέον, είχαν θετική επίδραση στα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα, καθώς και το ποσοστό του λίπος στο σώμα των πειραματόζωων μειώθηκε επίσης.

Πράσινο τσάι για αδυνάτισμα  σε συνδυασμό με σωματική άσκηση

Ένα ακόμα πείραμα που πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία, ερεύνησε την επίδραση της κατανάλωσης του πράσινου τσαγιού σε συνδυασμό με την τακτική σωματική άσκηση. Στο πείραμα χρησιμοποιήθηκαν ποντίκια ίδιας ηλικίας και σωματικού βάρους, προκειμένου να βρεθεί πως μπορεί να αλλάξει το σωματικό βάρος ανάλογα με την περιεκτικότητα σε λιπαρές ουσίες με δεδομένη μια διατροφή που περιέχει μέσα την κατανάλωση εκχυλίσματος πράσινου τσαγιού, καθώς και η επίδραση σε συνδυασμό με σωματική εξάσκηση.

Μετά από έρευνα 15 εβδομάδων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σε μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και εκχύλισμα από πράσινο τσάι η σωματική μάζα τους μειώθηκε κατά 47%, ενώ η σωματική δραστηριότητα είχε μειωθεί κατά 24%. Η μεγάλη έκπληξη ωστόσο, ήταν ότι ο συνδυασμός των δυο παραγόντων οδήγησε σε μείωση της μάζας του σώματος κατά 89%. Εν κατακλείδι, το πράσινο τσάι είναι πολύ πιο αποτελεσματικό στη διάσπαση του λίπους, αν συνδυάζεται και με τακτική σωματική δραστηριότητα.

Πράσινο τσάι και καφεΐνη

Μέχρι στιγμής, οι ερευνητές δεν είχαν εμπλακεί αρκετά στη μελέτη επιπτώσεων σε συνδυασμό πράσινου τσαγιού και άλλων ουσιών, αυτό συνέβη πρόσφατα σε μια Ολλανδική μελέτη. 76 υπέρβαρα άτομα συμμετείχαν στην έρευνα αυτή, οι οποίοι είχαν υποβληθεί στη διαδικασία κατανάλωσης πράσινου τσαγιού και καφεΐνης, ώστε να τους βοηθήσει στο αδυνάτισμα, ο σκοπός της έρευνα ήταν να διαπιστώσει κατά πόσο μπορούν αν διατηρήσουν τα κιλά τους μετά τη θεραπεία.

Τα άτομα αυτά ακολουθούσαν δίαιτα χαμηλών θερμίδων για διάστημα τεσσάρων εβδομάδων, στη συνέχεια για τρεις μήνες ακολούθησαν διατροφή σχεδιασμένη για να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος, σε αυτό προστέθηκε η κατανάλωση πράσινου τσαγιού και καφεΐνης. Η δεύτερη ομάδα δεν έλαβε το μείγμα και ακολουθούσαν μόνο τη διατροφή που ήταν σχεδιασμένη για τη διατήρηση του σωματικού βάρους. Οι ερευνητές μελέτησαν τις αλλαγές στο σωματικό βάρος και στο λίπος του σώματος.

Το συμπέρασμα ήταν ότι, τα άτομα που κατανάλωναν ροφήματα με υψηλότερη περιεκτικότητα καφεΐνης, μείωσαν τη μάζα του σώματος τους και το λίπος, καθώς επίσης και τη περιφέρεια στην περιοχή των γοφών, σε μεγαλύτερο ποσοστό από την ομάδα ατόμων που είχαν χαμηλότερη πρόσληψη καφεΐνης.

Όσοι κατανάλωσαν  καφεΐνη στο διάστημα των τριών μηνών, διατήρησαν την απώλεια του βάρους τους, ως αποτέλεσμα της κατανάλωσης πράσινου τσαγιού και το ποσοστό ενέργειας και καύσης ήταν ταχύτερο σε σχέση με τα άτομα που δεν λάμβανα το μείγμα πράσινου τσαγιού και καφεΐνης.

Σχετικά με την καφεΐνη αξίζει να σημειωθεί ότι η ουσία αυτή έχει μια διεγερτική δράση και συνίσταται μόνο για μέτρια κατανάλωση.

Η μελέτη επιβεβαιώνει προηγούμενες υποθέσεις σχετικά με το ότι το πράσινο τσάι επιταχύνει τη διάσπαση του λίπους και παίζει σημαντικό ρόλο στη θεραπεία της παχυσαρκίας.