Το σέλινο είναι ένα από τα πιο γνωστά λαχανικά στον κόσμο και στην πραγματικότητα είναι ένα από τα πιο υγιεινά λαχανικά που μπορείτε να καταναλώσετε. Επίσης το σέλινο θεωρείται από πολλούς ότι περιέχει ελάχιστες θερμίδες. Πράγμα που σημαίνει, ότι θα κάψετε περισσότερες θερμίδες από ότι καταναλώνετε, αν και κάτι τέτοιο δεν είναι απόλυτο.

Το σέλινο αναπτύσσετε στην μέση Ανατολή και στη μεσόγειο, όμως καταναλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο.

Κάθε μέρος του φυτού μπορεί να φαγωθεί και επίσης λόγω της αλμυρής γεύσης του μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διαφορετικούς τρόπους για την ενίσχυση της γεύσης στα φαγητά μας.

Εκτός από τη γεύση και τα πλούσια αρώματα του το σέλινο είναι στην πραγματικότητα μια πλούσια πηγή βασικών βιταμινών και μετάλλων. Είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ και κάλιο, ουσίες που είναι απαραίτητες για την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού. Ωστόσο τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του είναι το εντυπωσιακό ποσοστό που έχει σε περιεκτικότητα βιταμίνης C, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Είναι ίσως ένα από τα λιγότερα γνωστά superfoods, αλλά καθόλου αμελητέο αφού αν το εντάξετε στη διατροφή σας θα ενισχύσει την κατάσταση της υγείας σας και θα οδηγήσει σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Στη συνέχεια του άρθρου παραθέτουμε μερικούς σημαντικούς λόγους για τους οποίους θα πρέπει να καταναλώνουμε σέλινο τακτικά.

Καταπολεμά λοιμώξεις της ουροδόχου κύστεως

Το σέλινο είναι αποτελεσματικό στην αποβολή των πετρών της χολής και στη θεραπεία λοιμώξεων της ουροδόχου κύστεως, ως αποτέλεσμα των ισχυρών αντιφλεγμονωδών και διουρητικών του ιδιοτήτων.

Σέλινο για την αρθρίτιδα

Έρευνα έχει δείξει ότι το σέλινο είναι σε θέση να βοηθήσει σε φλεγμονές που βασίζονται σε ασθένειες όπως αρθρίτιδα και ρευματοειδής αρθρίτιδα, λόγω των ισχυρών αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων που έχει είναι ιδανικό για τους πόνους των αρθρώσεων. Για καλύτερα αποτελέσματα η θεραπεία θα πρέπει να περιλαμβάνει, ένα ποτήρι την ημέρα, χυμό από σέλινο.

Αποτελεσματικό κατά των φλεγμονών

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, το συγκεκριμένο λαχανικό περιέχει πολλαπλές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στη μείωση του πόνου που προκαλούνται από τις φλεγμονές. Με πιο «εντυπωσιακή» την ουσία λουτεολίνη, η οποία μπορεί να ενισχύσει την εγκεφαλική περιοχή της μνήμης και να μειώσει την αποδυνάμωση της.

Ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

Το σέλινο είναι άφθονο σε κάλιο που είναι χρήσιμο στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και επιπλέον περιέχει φθαλίδια, τα οποία βοηθούν στη χαλάρωση των μυών που περιβάλουν τις αρτηρίες, αυτό βοηθά το αίμα στα αγγεία να διαστέλλεται μειώνοντας την αρτηριακή πίεση.

Μειώνει τη χοληστερίνη

Τα φθαλίδια έχουν επίσης ιδιότητες κατάλληλες για τη μείωση της κακής χοληστερίνης από το σώμα μας. Μπορούν να προκαλέσουν την παραγωγή χολικού οξέος που λειτουργεί θετικά στη μείωση της LDL χοληστερίνης. Για να μπορέσετε να απολαύσετε αυτά τα σημαντικά για την υγεία οφέλη, αρκεί να καταναλώνετε δυο ματσάκια σέλινο την ημέρα.

Προστασία από τον καρκίνου με σέλινο;

Οι πολλαπλές ουσίες που περιέχονται στο σέλινο βοηθούν στην καταπολέμηση των διαφόρων τύπων του καρκίνου. Η φλαβονοειδής λουτεολίνη λειτουργεί θετικά στην παρεμπόδιση της ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων. Τα φθαλίδια που περιέχονται στο σέλινο, καθώς και τα πολυακετελένια, βοηθούν στην αποτοξίνωση των καρκινικών κυττάρων από το σώμα και στην πρόληψη του καρκίνου, ειδικά στον καρκίνο των ωοθηκών.

Απώλεια βάρους

Το σέλινο είναι μια φανταστική τροφή που θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε διατροφή και ειδικά αν θέλετε να χάσετε βάρος. Ένα ματσάκι σέλινο έχει κατά μέσο όρο μόνο 15 θερμίδες. Μπορείτε να το καταναλώσετε άφοβα, χωρίς να σας απασχολούν οι θερμίδες, οι φυτικές ίνες που περιέχονται σε αυτό θα σας κρατήσουν πλήρεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Φυσικό διουρητικό

Τα επίπεδα του καλίου και του νατρίου που περιέχονται, φυσικά, στο σέλινο, το καθιστούν ένα ισχυρό διουρητικό. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην αποβολή των βλαβερών τοξινών από το σώμα.

Ανακουφίζει από το άγχος

Μπορεί να σας βοηθήσει στην αντιμετώπιση του άγχους, αφού περιέχει μαγνήσιο που μπορεί να ηρεμήσει το νευρικό σύστημα και επίσης μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο σας, τρώγοντας λίγο σέλινο κατά το δείπνο.

Απομακρύνει τη δυσάρεστη αναπνοή

Η κακή στοματική υγιεινή, τα βακτήρια, οι τροφές που κολλούν στα ούλα και τα δόντια, προκαλούν τη δυσάρεστη αναπνοή. Μασώντας ένα ματσάκι  λειτουργεί ως «καθαριστικό» των υπολειμμάτων από τις τροφές και ταυτόχρονα ανανεώνει και δροσίζει την αναπνοή

Συμβάλλει στην καλύτερη πέψη

Έχει υψηλά ποσοστά νερού καθώς και αδιάλυτης φυτικής ίνας, αυτό παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση ενός υγιούς πεπτικού συστήματος και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Υγεία των ματιών

Πολλές θρεπτικές ουσίες που βρίσκονται σε αυτό το θρεπτικό φυτό, βοηθούν στην προστασία των ματιών από τη εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Επίσης μια μεγάλη ποσότητα, μπορεί να περιέχει τουλάχιστον 10% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης Α, οι οποία είναι ιδανική για την υγεία των ματιών.

Αντιγηραντικές ιδιότητες

Κλείνοντας να σας πούμε ότι, το εκπληκτικό αυτό λαχανικό περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά, καθώς επίσης και βιταμίνες Α, C  και Ε και πολλά ακόμη απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Η βιταμίνη Ε βοηθά στη διατήρηση μιας ενυδατωμένης επιδερμίδας και την τρέφει σε βάθος, τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται σε αυτό βοηθούν στην προστασία της επιδερμίδας από τις βλαβερές τοξίνες που μπορούν να οδηγήσουν στην πρόωρη γήρανση του δέρματος.