Οι υδατάνθρακες είναι αναπόσπαστο κομμάτι μιας υγιεινής διατροφής, είναι απαραίτητοι επειδή τροφοδοτούν το σώμα με την απαραίτητη ενέργεια που έχουμε ανάγκη για να αντεπεξέλθουμε στη σκληρή και δύσκολη προπόνηση, επίσης βοηθούν στην ταχύτερη αποκατάσταση των αποθεμάτων γλυκογόνου στο σώμα.

Οι υδατάνθρακες είναι σημαντικοί για να μας δώσουν ενέργεια και ταχύτητα κατά τη διάρκεια της προπόνησης, αλλά και για να αυξήσουν τις αποδόσεις μας, ωστόσο δεν είναι όλοι το ίδιο. Υπάρχουν οι λεγόμενοι καλοί και κακοί, που τους ξεχωρίζουμε ανάλογα με τον τρόπο που επηρεάζουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα ή τον τρόπο που μας δίνουν ενέργεια.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες είναι η καλύτερη επιλογή για να τροφοδοτήσετε το σώμα σας με την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται σε καθημερινή βάση, ακολουθούν μερικές από τις καλύτερες τροφές, που συλλέξαμε ειδικά για εσάς ώστε να τροφοδοτήσετε το σώμα και τον οργανισμό σας με την απαραίτητη ενέργεια που έχει ανάγκη.

Αναλυτικές πληροφορίες για να μάθετε για τους υδατάνθρακες – Πότε κάνουν καλό και πότε όχι

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Γλυκοπατάτα

Οι γλυκοπατάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β-6 και βιταμίνη C, είναι πλούσιες σε β-καροτένιο. Έχουν μια γλυκιά γεύση και τα φυσικά σάκχαρα που περιέχονται σε αυτές απελευθερώνονται αργά στον οργανισμό μας και προκαλούν μια ισορροπημένη και συνεκτική ενέργεια.

Καστανό ρύζι

Το καστανό ρύζι είναι πλούσιο σε μαγνήσιο, ασβέστιο και φυτικές ίνες, είναι ιδανική τροφή σε μια δίαιτα για αδυνάτισμα. Θεωρείται ότι, λόγω του ότι είναι ολικής αλέσεως, σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και διατηρεί υπό έλεγχο την πέψη. Επίσης, πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές αντιοξειδωτικές τροφές.

Κινόα

Το κινόα είναι από τα πιο γνωστά superfoods του πλανήτη. Πλούσιο σε πρωτεΐνη, θεωρείται ισάξιο σε διατροφική αξία, με το καστανό ρύζι και ακόμα περιέχει πολλές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά όπως σίδηρο και φυτικές ίνες, επιτρέπει την αργή και σταδιακή απελευθέρωση ενέργειας στον οργανισμό μας, που το καθιστά ως μια από τις καλύτερες τροφές για κατανάλωση πριν ή μετά την προπόνηση.

Ζυμαρικά ολικής αλέσεως

Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως παρασκευάζονται από αλεύρι ολικής αλέσεως και περιέχουν διπλάσιες ποσότητες πρωτεΐνης και φυτικών ινών από ότι τα κανονικά ζυμαρικά, δεν βλάπτουν το πεπτικό σύστημα, όπως γίνεται με τα απλά ζυμαρικά που είναι δύσκολο να αφομοιωθούν. Καταναλώστε τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως πριν από προπόνηση αντοχής προκειμένου να γεμίσουν τα επίπεδα του γλυκογόνου στον οργανισμό.

Βρώμη

Το πλιγούρι βρώμης είναι από τις πιο κοινές υγιεινές τροφές για πρωινό, πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες. Μπορείτε να το καταναλώσετε στο πρωινό σας μαζί με γάλα ή νερό,να τα βράσετε και να φτιάξετε ένα χυλό ή ακόμα να τα προσθέσετε μαζί με τα ζυμαρικά σας. Μπορούν να βοηθήσουν ιδανικά στην απώλεια βάρους και του λίπους της κοιλιάς, επίσης συνίσταται για να βοηθήσει στη θεραπεία του διαβήτη τύπου 2. Προτιμήστε να το καταναλώνετε στο πρωινό σας γεύμα, για να σας κρατήσει πλήρεις για περισσότερο καιρό και να συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.