Το ουρικό οξύ βρίσκεται στον οργανισμό όλων μας και συσσωρεύεται συνήθως από διατροφή που είναι πλούσια σε πουρίνες. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου τα 2/3 του ουρικού οξέος που υπάρχει στο σώμα μας, παράγεται από τις πουρίνες που υπάρχουν και παράγονται φυσικά από τον οργανισμό μας και το υπόλοιπο 1/3 σχηματίζεται μέσω της διατροφής.

Ωστόσο, όποιος και να είναι ο λόγος που έχουμε αυξημένο ουρικό οξύ, είναι το ίδιο βλαβερό για την υγεία. Το ουρικό οξύ συσσωρεύεται στις αρθρώσεις και δημιουργεί προβλήματα υγείας. Τα προκαθορισμένα φυσιολογικά όρια για να αποφευχθούν προβλήματα υγείας, είναι 6 ml/dl.

10 Εύκολοι τρόποι για να ρυθμίσουμε το ουρικό οξύ

ουρικό οξύ Η κατάλληλη διατροφή για να το ρίξετε

Δεν μπορούμε να ελέγξουμε το φυσικό σχηματισμό ουρικού οξέος, μπορούμε όμως να κάνουμε μερικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας για να ελέγξουμε το ουρικό οξύ μέσω της διατροφής.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι γνωστό ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Αυτή η εκπληκτική βιταμίνη έχει όμως και μια επιπλέον ιδιότητα, μπορεί και μειώνει τα επίπεδα του ουρικού οξέος στον οργανισμό. Λαμβάνοντας καθημερινά 500 mg βιταμίνης C θα το μειώσουμε σε ένα με δύο μήνες.

Διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες είναι αρκετά αποτελεσματικές στην αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό. Μπορούν να ληφθούν μέσω τις διατροφής από τροφές όπως η βρώμη, τα λαχανικά, τα φρούτα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Οι φυτικές είναι θα απορροφήσουν το ουρικό οξύ από τον οργανισμό και θα το αποβάλλουν αποτοξινώνοντας το σώμα μας.

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Η παραγωγή σε ουρικό οξύ συνδέεται με τα λιπαρά που παράγονται κατά την κατανάλωση λαδιών και βουτύρου. αυτό μπορεί να αποφευχθεί με την κατανάλωση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου που έχει δεχθεί ψυχρή έκθλιψη.

Προτιμήστε τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά λειτουργούν ενάντια στις ελεύθερες ρίζες και προλαμβάνουν τη γήρανση. Τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι τα φρούτα και λαχανικά, όπως ντομάτες, πιπεριές, μούρα κ.α. τα οποία αποβάλλουν το ουρικό οξύ από το κυκλοφορικό σύστημα και προστατεύουν τα ζωτικά όργανα.

Πες όχι στο ψωμί

Τα προϊόντα αρτοποιίας είναι φορτωμένα με κορεσμένα και τρανς λιπαρά, ενώ από την άλλη είναι φτωχά σε φυτικές ίνες, πράγμα που καθιστά τη χώνεψη τους, από το πεπτικό σύστημα αρκετά δύσκολη διαδικασία. Τα λιπαρά που συσσωρεύονται χωρίς να χωνευτούν πλήρως, μετατρέπονται σε ουρικό οξύ και επηρεάζουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος προς το χειρότερο.

Περισσότερα υγρά

Το ουρικό οξύ μπορεί να αποβληθεί μέσω των ούρων. Η ημερήσια πρόσληψη υγρών πρέπει να ανέρχεται σε 3 – 4 λίτρα την ημέρα, για να καθαρίσουμε το ουρικό οξύ. Όταν λέμε υγρά, συμπεριλαμβάνουμε το νερό, το οποίο όμως δεν θα πρέπει να ξεπερνάμε την κατανάλωση 2 λίτρων την ημέρα, τα υπόλοιπα λίτρα μπορούν να προσληφθούν από την κατανάλωση σούπας, χυμών και ροφημάτων. Αποφύγετε την προσθήκη ζάχαρης στους χυμούς και τα ροφήματα σας, ώστε να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Μούρα και κεράσια

Τα κεράσια και τα μούρα είναι φρούτα που περιέχουν υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών. Αυτά τα φρούτα και ιδιαίτερα τα κεράσια περιέχουν χημικές ενώσεις ικανές να εξουδετερώσουν του ουρικό οξύ στο αίμα. Αργότερα αποβάλλονται από τον οργανισμό ως απόβλητα. Για να πάρετε τα μέγιστα οφέλη από τα συγκεκριμένα φρούτα, θα πρέπει να συμπεριλάβετε επαρκή ποσότητα στη διατροφή σας.

Σπόροι σέλινου

Οι σπόροι του σέλινου και οι ρίζες του, είναι αρκετά αποτελεσματικά στη θεραπεία των προβλημάτων που σχετίζονται με ρευματισμούς, αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα. Το σέλινο είναι ένα φυσικό διουρητικό που λειτουργεί ως αντισηπτικό του ουροποιητικού συστήματος. Οι σπόροι και οι ρίζες του σέλινου περιέχονται σε πολλά συμπληρώματα διατροφής εδώ και δεκαετίες. Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιήσετε φρέσκο σέλινο σε σούπες και σαλάτες, για να βάλετε τα οφέλη του στη ζωή και στην καθημερινή διατροφή σας.

Βελτίωση των διατροφικών συνηθειών

Τα επίπεδα ουρικού οξέος όπως προείπαμε, επηρεάζονται άμεσα από τη διατροφή. Μια διατροφή γεμάτη με λάδια, λίπη και μπαχαρικά μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα στο αίμα. Ενώ δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε πουρίνες, μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα στο ουρικό οξύ, περίπου 1 ml/dl. Ορισμένες ασκήσεις και σωστές διατροφικές συνήθειες έχουν δείξει σημαντικά αποτελέσματα βελτίωσης.

Θεραπείες για άμεση μείωση του ουρικού οξέος

Όλες οι παραπάνω συμβουλές για την πρόληψη των προβλημάτων που δημιουργούνται από το ουρικό οξύ, έχουν αποτελέσματα σε βάθος χρόνου αν κάποιος ακολουθεί τακτικά τις συμβουλές που προαναφέραμε, όμως δε μπορούν να λειτουργήσουν τόσο γρήγορα όσο οι ιατρικές θεραπείες και τα φάρμακα, που αντιμετωπίζουν ακόμα και τα πιο σοβαρά συμπτώματα.

Στην περίπτωση της εν εξελίξει ουρικής αρθρίτιδας, μπορείτε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας για τη θεραπεία της μείωσης των επιπέδων του ουρικού οξέος και τη μείωση των συμπτωμάτων.

Τα ζητήματα που προκαλούνται από το ουρικό οξύ γίνονται όλο και πιο συχνά στις ημέρες μας και ο κύριος λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι ατασθαλίες στη διατροφή και οι κακές συνήθειες του ύπνο.

Η «κουλτούρα» του γρήγορου και πρόχειρου φαγητού, έχει αντικαταστήσει τις συμβατικές μεθόδους μαγειρέματος και είναι από τους κύριους λόγους για την αύξηση των επιπέδων του ουρικού οξέος. Περισσότερα λιπαρά και νάτριο στα φαγητά μας, αυξάνουν τα επίπεδα πουρίνης.

Μην αφήσετε αυτή την κατάσταση υγείας να γίνει χρόνια, διότι θα εμποδίζει τις καθημερινές σας δραστηριότητες και δε θα σας αφήσει να έχετε μια φυσιολογική ζωή. Απλά κάντε πιο υγιεινές επιλογές στον τρόπο ζωής σας, για να απαλλαγείτε από κάθε ενοχλητική κατάσταση της υγείας που μπορεί σε αντίθετη περίπτωση να γίνει χρόνια και μόνιμη.