Το γάλα αμυγδάλου γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές αποκτώντας φανατικούς καταναλωτές. Γιαυτό σήμερα, αποφασίσαμε να σας δείξουμε τη συνταγή για να φτιάξετε μόνοι σας στο σπίτι φυτικό γάλα αμυγδάλου. Επίσης θα αναλύσουμε τα διατροφικά οφέλη, τα οποία είναι πλούσια και απαραίτητα σε μια υγιεινή διατροφή. Οι θρεπτικές ιδιότητες του φυτικού γάλακτος, μπορεί να είναι μια εναλλακτική λύση του αγελαδινού, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Critical Reviews in Food Science and Nutrition».

Ακολουθούν δυο βασικοί κανόνες, που πρέπει να γνωρίζετε όταν αγοράζετε τυποποιημένο γάλα αμυγδάλου: Να επιλέξετε εκείνο που δεν έχει προσθήκη ζάχαρης και διατηρείτε στο ψυγείο. Συνήθως περιέχουν συντηρητικά και τεχνητές χρωστικές ουσίες, αφού παράγονται για να διατηρούνται πολλές ημέρες, μέχρι και μήνες. Είναι καλύτερο λοιπόν, να το φτιάξουμε μόνοι μας, αφού όπως θα δούμε, η συνταγή που ακολουθεί και παρουσιάζει το votanonkipos.gr , είναι αρκετά εύκολη και απλή διαδικασία.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Συνταγή για γάλα αμυγδάλου

Χρόνος προετοιμασίας: 12 ώρες

Χρόνος παρασκευής: 10 λεπτά

Ποσότητα: Η δοσολογία που χρησιμοποιούμε μας δίνουν 4 φλιτζάνια γάλα αμυγδάλου.

ftiaxno-gala-amygdaloy

Υλικά:

  • 2 κούπες ωμά αμύγδαλα
  • 4 κούπες νερό
  • Νερό (για να μουσκέψουμε τα αμύγδαλα)
  • Μέλι (προαιρετικά)

Μαγειρικά σκεύη:

  • 1 Μπολ
  • Σουρωτήρι
  • Μεζούρα (Κύπελο μέτρησης) ή ζυγαριά
  • Μπλέντερ
  • Γάζα (για το στράγγισμα)

Διαδικασία:

  1. Από το προηγούμενο βράδυ βάζουμε τα αμύγδαλα να μουλιάσουν σε νερό.
  2. Το επόμενο πρωί, στραγγίζουμε το μείγμα με ένα σουρωτήρι και αφήνουμε για λίγα λεπτά με τρεχούμενο νερό κάτω από τη βρύση.
  3. Στη συνέχεια αφαιρούμε τη φλούδα τους και κρατάμε μόνο τη λευκή σάρκα. Τοποθετούμε σε ένα μπολ τα αμύγδαλα και ρίχνουμε 2 κούπες νερό. Η δουλεία που έχει απομείνει, είναι αρκετά απλή και εύκολη.
  4. Βάζουμε μαζί με το νερό στο μπλέντερ, να τα ανακατέψουμε. Χτυπάμε με τη μεγαλύτερη ταχύτητα, περίπου για 2 λεπτά. Με αυτό τον τρόπο, τα αμύγδαλα θα γίνουν σκόνη και το νερό θα αποκτήσει γαλακτώδη υφή.
  5. Σουρώνουμε το γάλα αμυγδάλου με ένα σουρωτήρι, αφού φροντίσουμε να τοποθετήσουμε μια γάζα επάνω του, για να φιλτράρει όλη την πάστα και να πάρουμε μόνο το υγρό.

Το μέλι, μπορούμε να το προσθέσουμε κατά τα ανακάτεμα στο μίξερ, ή να βάλουμε μια κουταλιά, κάθε φορά που πίνουμε. Αυτό θα δώσει ακόμα περισσότερη γεύση και φυσικά θα μας χαρίσει ενέργεια.

Είμαστε έτοιμοι να το εντάξουμε στη διατροφή μας και να απολαύσουμε γεύση και υγεία!

Προσοχή: Το γάλα αμυγδάλου παραμένει φρέσκο, όσο φυλάσσεται στο ψυγείο και καταναλώνεται μέσα σε διάστημα 2 – 3 ημερών.

Τι να κάνετε την πάστα αμυγδάλου που περίσσεψε:

Μπορείτε να φτιάξετε ένα υγιεινό πρωινό, μαζί με νιφάδες βρώμης ή να το προσθέσετε σε γλυκά και επιδόρπια όπως γιαούρτι κ.α. Δείτε ακόμη, πως να αποκτήσετε απαλό και βελούδινο δέρμα, με αμύγδαλα.

Η διατροφική αξία και τα οφέλη στην υγεία

Έχει μόλις 30 θερμίδες ανά ποτήρι. Αυτό σημαίνει πως περιέχει, αρκετά λιγότερες θερμίδες, από αυτές που περιέχονται στο αποβουτυρωμένο αγελαδινό γάλα, Επίσης έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και καθόλου χοληστερόλη. Είναι εμπλουτισμένο (λόγω τον αμυγδάλων), με βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Σε ένα μόνο ποτήρι, περιέχεται σημαντική ποσότητα:

  • Ασβεστίου
  • Βιταμίνης D και Β12

Αν το παρασκευάσουμε μόνοι μας, θα αποκτήσουμε ακόμα περισσότερα οφέλη στην υγεία.

Συμβάλλει στη διατήρηση υγιούς καρδιάς:

Όπως προαναφέραμε δεν περιέχει χοληστερόλη ή κορεσμένα λιπαρά. Επίσης, έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και υψηλή σε υγιεινά λιπαρά (όπως ω3 λιπαρά οξέα), που συμβάλλουν στην πρόληψη της υψηλής αρτηριακής πίεσης και των καρδιακών παθήσεων.

Διατηρεί γερά τα οστά:

Μπορεί να μην έχει την ίδια ποσότητα ασβεστίου, με αυτήν που υπάρχει στο αγελαδινό γάλα. Ωστόσο, περιέχει το 30% της ημερήσιας κατανάλωσης ασβεστίου και το 25% σε βιταμίνη D, που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Έτσι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης αρθρίτιδας, οστεοπόρωσης και βελτιώνει την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Χαρίζει λαμπερό δέρμα:

Περιέχει το 50% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας σε βιταμίνη Ε, που δίνει σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, απαραίτητες για υγιή επιδερμίδα και συμβάλλει στην προστασία, απ’ την υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου.

Ενισχύει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος:

Το γάλα αμυγδάλου, περιέχει σχεδόν 1 γραμμάριο φυτικών ινών ανά μερίδα. Ποσότητα που είναι σημαντική, για τη διατήρηση υγιούς πεπτικού συστήματος.

Δεν περιέχει λακτόζη:

Όσοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, γνωρίζουν καλά, πως αυτό σημαίνει δυσκολία στην πέψη των σακχάρων που περιέχονται στο αγελαδινό γάλα. Αυτός, είναι ίσως ο πιο σημαντικό λόγος που πρέπει να καταναλώνεται καθημερινά. Αφού η μηδενική ποσότητα λακτόζης, το καθιστά ως ιδανικό υποκατάστατο του αγελαδινού γάλακτος.

Έχει πιο ευχάριστη γεύση

Έχει τη δική του, μοναδική γεύση και σε όσους αρέσουν οι ξηροί καρποί και τα αμύγδαλα, θα το λατρέψουν! Το γάλα αμυγδάλου είναι μια πλούσια πηγή πρωτεϊνών, που μπορείτε να καταναλώσετε ανά πάσα στιγμή, αναμειγνύοντας με γιαούρτι ή προσθέτοντας μικρή ποσότητα στους χυμούς φρούτων και τα smoothie.

Αν αναρωτιέστε, πως μπορείτε να φτιάξετε γάλα αμυγδάλου; Δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τα βήματα της συνταγής που ακολουθεί και θα διαπιστώσετε πως μπορείτε μόνοι σας, εύκολα και απλά, να το φτιάξετε στο σπίτι, σε λίγα λεπτά.