Η κακή πέψη και η υπερβολική πρόσληψη νατρίου από τις τροφές, μπορεί να δημιουργήσουν ρευστές καταστάσεις μεταξύ των κυττάρων του σώματος. Αυτός είναι ένας λόγος που προκαλείται το φούσκωμα στο στομάχι. Αν προσέξετε τη διατροφή σας, θα μπορέσετε εύκολα να αποφύγετε τα δυσάρεστα συμπτώματα που δημιουργούνται από το φούσκωμα.

Η σωστή διατροφή μπορεί να μας χαρίσει ευεργετικά αποτελέσματα και να βελτιώσει την υγεία του στομάχου. Τα καλά νέα είναι, πως με τις κατάλληλες τροφές θα απαλλαγείτε από τα ενοχλητικά συμπτώματα

Ποιες τροφές καταπολεμούν το φούσκωμα στο στομάχι

Στη λίστα που ακολουθεί, θα δούμε μερικές από τις τροφές που λόγω των θρεπτικών ουσιών και συστατικών που περιέχονται σε αυτές, μπορούν να φανούν πραγματικά αποτελεσματικές για το φούσκωμα στο στομάχι. Μια ενοχλητική κατάσταση που ενδέχεται να σας ταλαιπωρεί εδώ και καιρό.

Φυστικοβούτυρο

Είναι πλούσιο σε νιασίνη και πρόκειται για ουσία που είναι απαραίτητη για να δημιουργήσει έντονη κινητικότητα στο πεπτικό σύστημα. Προσπαθήστε να τρώτε μέχρι 2 κουταλιές την ημέρα και μην το παρακάνετε. Η υπερβολική κατανάλωση θα σας γεμίσει με περιττό λίπος στην κοιλιά.

τι-να-φάτε-για-να-φούσκωμα-στο-στομάχι-φυστικοβούτυρο

Σπαράγγια

Βοηθούν να «ξεπρηστείτε», ενώ παρέχουν θρεπτικά συστατικά και πολλές φυτικές ίνες που είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Το ίδιο ισχύει και για άλλα διουρητικά λαχανικά όπως το αγγούρι ή το κάρδαμο.

Πικραλίδα – Ταραξάκος

Αυτό το εκπληκτικό βότανο δρα ως διουρητικό – και όχι μόνο -.  Μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στη μείωση των αερίων που έχουν συσσωρευθεί στο στομάχι. Προσθέστε στις σαλάτες σας ή φτιάξτε με αυτό τσάι. Δείτε αναλυτικά: Πως να φτιάξετε νόστιμο σιρόπι από πικραλίδα (ταραξάκο)

Νερό και γάλα καρύδας

τι-να-φάτε-για-να-φούσκωμα-στο-στομάχι-καρύδα

Το νερό καρύδας είναι μια καλή πηγή καλίου και είναι κατάλληλο στον καθαρισμό της υπερβολικής συσσώρευσης νατρίου στον οργανισμό. Το νάτριο είναι από τα πράγματα που επηρεάζουν το φούσκωμα στο στομάχι και το κάλιο είναι το «αντίδοτο» του. Η καρύδα ενισχύει την υγεία μας γενικότερα, παρέχοντας τόνωση του ανοσοποιητικού, όπως επίσης βοηθά και στην απώλεια βάρους.

Σταφύλια

Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία! Γιαυτό αντί να τρώτε σνακ που είναι πλούσια σε νάτριο, προτιμήστε τα σταφύλια. Πρόκειται για μια νόστιμη εναλλακτική λύση, αντί των σνακ και επίσης μπορεί να διατηρήσει την κοιλιά σας επίπεδη.

Ανανάς

τι-να-φάτε-για-να-φούσκωμα-στο-στομάχι-ανανάς

Αυτό το εξωτικό φρούτο περιέχει ένα ένζυμο που ονομάζεται βρομελίνη, η ουσία αυτή βοηθά στην καλύτερη διαδικασία της πέψης και αποτρέπει το φούσκωμα στο στομάχι.

Γιαούρτι

τι-να-φάτε-για-να-φούσκωμα-στο-στομάχι-γιαούρτι

Το Ελληνικό γιαούρτι όπως συνηθίζουν να το αποκαλούν στο εξωτερικό, περιέχει ενεργά υγιή βακτήρια που βοηθούν και ενισχύουν το γαστρεντερικό σύστημα να αφομοιώσει και να απορροφήσει καλύτερα τις τροφές και τα φαγητά που καταναλώνουμε. Τα βακτήρια αυτά είναι ευρέως γνωστά ως προβιοτικά.

Τσάι μέντας και δυόσμου

Σε αυτά τα μυρωδικά περιέχεται η μενθόλη. Ένα ενεργό συστατικό που μπορεί να ενισχύσει και να καταπραΰνει το πεπτικό σύστημα, να ανακουφίσει από το φούσκωμα στο στομάχι και να σταματήσει τα συμπτώματα.

Μάραθο

τι-να-φάτε-για-να-φούσκωμα-στο-στομάχι-μάραθο

Περιέχει ουσίες που βοηθούν στη χαλάρωση των μυών του πεπτικού συστήματος και συμβάλλουν να αντιμετωπίσουμε το «πρήξιμο».
Μπορείτε να φτιάξετε ένα ρόφημα ή απλά να γαρνίρετε τα αγαπημένα σας φαγητά με μάραθο.

Περισσότερες συμβουλές για το φούσκωμα στο στομάχι

Προκαλείται από τα αέρια που συσσωρεύονται στο έντερο, τα οποία όμως θεωρούνται ακίνδυνα και δε χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη θεραπεία. Μπορείτε να απαλλαγείτε και να καθαρίσετε πλήρως το πεπτικό σύστημα από τα αέρια και τα ανεπιθύμητα συμπτώματα που δημιουργούνται, απλώς ακολουθώντας τις συμβουλές που παραθέτουμε παρακάτω:

  • Να πίνετε περισσότερα υγρά (ειδικά νερό) και αποφύγετε τα ανθρακούχα ποτά, όπως η σόδα ή τα αλκοολούχα.
  • Αποφεύγετε την κατανάλωση τροφίμων που προκαλούν φούσκωμα, τέτοιες τροφές είναι το μπρόκολο, φασόλια κτλ.
  • Μην τρώτε γρήγορα το φαγητό σας, αντίθετα χρειάζεται να μασήσετε καλά πριν καταπιείτε. Όταν τρώτε γρήγορα είναι πολύ πιθανό να καταπίνετε αέρα. Η κατάποση του θα χειροτερέψει τα πράγματα.
  • Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε καλαμάκι όταν πίνετε χυμούς.
  • Μη μασάτε τσίχλες και σκληρές καραμέλες.
  • Μην καπνίζετε (εντάξει αντιλαμβάνομαι ότι το παρακάναμε ελαφρώς σε αυτό το σημείο). Όμως είναι και αυτός ένας λόγος που δημιουργείται φούσκωμα στο στομάχι και φυσικά πρέπει να το αναφέρουμε. Γνωρίζουμε πως για έναν καπνιστή σίγουρα αυτός δεν είναι λόγος για να σταματήσει το κάπνισμα, ελπίζουμε να μας διαψεύσετε!
  • Να είστε πιο ήρεμοι και λιγότερο νευρικοί.

Τι να φάτε για να καταπολεμήσετε το φούσκωμα στο στομάχι

Βότανα, λαχανικά, τροφές και ροφήματα που μειώνουν το φούσκωμα στη κοιλιά

– Στραγγίξτε το χυμό από 1 λεμόνι, ανακατέψτε με νερό και 1/2 κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα. Πιείτε το ρόφημα και θα δείτε άμεσα αποτελέσματα.
– Οι πιπεριές και τα φρούτα που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των αερίων που δημιουργούνται στο στομάχι.
– Οι βραστές και ψητές κολοκύθες είναι μια καταπληκτική θεραπεία.
– Το γιαούρτι επίσης βοηθά, διότι περιέχει ωφέλιμα βακτήρια που θα ενισχύσουν την υγεία του πεπτικού συστήματος.
– Το τσάι από κύμινο ανακουφίζει από τα συμπτώματα που δημιουργούνται κατά το φούσκωμα. Μπορείτε εναλλακτικά να φάτε μερικούς σπόρους κύμινο μετά το μεσημεριανό γεύμα.
– Προσθέστε φρέσκο βασιλικό στα φαγητά, για να απαλλαγείτε από τα συμπτώματα της «πρησμένης» κοιλιάς.