Ο Ιανουάριος είναι ο μήνας κατά τον οποίο δεσμευόμαστε (λόγω και της αλλαγής του χρόνου) ότι για όλη τη χρονιά θα αλλάξουμε τους εαυτούς μας και θα κάνουμε μια καινούρια, καλύτερη αρχή, άλλη μια δέσμευση που κάνουμε με τον εαυτό μας, είναι ότι θα χάσουμε το περιττό βάρος,που αποκτήσαμε την περίοδο των εορτών και θα επιστρέψουμε στα φυσιολογικά για εμάς επίπεδα.

Αυτόν τον Ιανουάριο ας δώσουμε μια υπόσχεση στον εαυτό μας, ότι θα τρώμε υγιεινά, θα γυμναζόμαστε όλο το χρόνο και θα χάσουμε όλα τα περιττά κιλά που αποκτήσαμε την περίοδο των εορτών. Για να βοηθήσουμε σε αυτή σας την προσπάθεια φτιάξαμε μερικές γενικές οδηγίες που βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Διατροφικές συμβουλές για τον μήνα Ιανουάριο

  • Φτιάχνετε τα γεύματα σας απλά με λίγα συστατικά, χωρίς περιττά λίπη και λιπαρά συστατικά.
  • Μαγειρέψτε τουλάχιστον 1 γεύμα στο σπίτι καθημερινά. Με αυτόν τον τρόπο θα ελέγχετε τι τρώτε.
  • Αποφύγετε το έτοιμο και επεξεργασμένο φαγητό που είναι γεμάτο συντηρητικά.
  • Σταματήστε να τρώτε απέξω γρήγορο και πρόχειρο φαγητό.
  • Να τρώτε 4 – 5 γεύματα καθημερινά. 3 κύρια και 2 σνακ.
  • Να τρώτε το τελευταίο γεύμα της ημέρας τουλάχιστον 2 ώρες πριν πάτε για ύπνο.
  • Ελαττώστε και κόψτε τελείως τα γλυκά (τουλάχιστον προσπαθήστε να τα περιορίσετε σε μεγάλο βαθμό). Αν τρώτε έξω σε κάποιο εστιατόριο παραγγείλετε σαλάτα ή κρέας συνοδευόμενο με λαχανικά (φυσικά και δεν συμπεριλαμβάνονται στα λαχανικά οι τηγανιτές πατάτες).
  • Μην πίνετε αναψυκτικά και χυμούς ή ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη, αυτό σημαίνει ότι ούτε τα αναψυκτικά διαίτης είναι κατάλληλα.
  • Να προτιμάτε τα φρέσκα λαχανικά και φρούτα

Γιατί πρέπει να τρώτε υγιεινά

Τρώγοντας υγιεινά, καταναλώνετε ολόκληρες τροφές πλούσιες σε θρεπτική αξία, μη επεξεργασμένες και με τρόπους που δεν προσθέτουν επιπλέον τοξίνες ή χημικές ουσίες στον οργανισμό. Αυτό σημαίνει ότι ότι θα πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά, άπαχο κρέας, δημητριακά ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικά, φρεσκοκομμένους χυμούς και φυσικά άφθονο νερό.

Δείτε περισσότερες συμβουλές για υγιεινή διατροφή.

Θα πρέπει να βγάλετε από τη διατροφή σας το γρήγορο και πρόχειρο φαγητό, τα τηγανιτά, το ψωμί ή τουλάχιστον το λευκό, αναψυκτικά και ζαχαρούχα ποτά, τη ζάχαρη και γενικώς τις τροφές που περιέχουν κορεσμένα λιπαρά, τοξίνες, συντηρητικά και χρωστικές ουσίες. Ο καλύτερο τρόπος για να είστε σίγουροι ότι τρώτε υγιεινά, είναι να ετοιμάζετε τα γεύματα, μόνοι σας στο σπίτι. Φτιάξτε πολλές σαλάτες, φρέσκους χυμούς  και smoothies, φυσικά υγιεινά σνακ ενδιάμεσα των γευμάτων.

Φτιάξτε μόνοι σας σαλάτα στο βάζο – Τι να τρώτε στο γραφείο.

Ποια είναι ημερήσια ποσότητα που μπορώ να καταναλώνω καθημερινά

Αν γυμνάζεσαι και κάνεις ελαφρές έως μέτριες ασκήσεις, τότε θα πρέπει να τρως 1300 – 1600 θερμίδες την ημέρα. Αν κάνετε τουλάχιστον μια ώρα έντονης προπόνησης και θέλετε να χάσετε πολύ βάρος, τότε η ιδανική ποσότητα κατανάλωσης είναι 1400 – 1900 θερμίδες την ημέρα. Κάθε οργανισμός είναι ξεχωριστός, γιαυτό θα πρέπει να βρείτε ένα τρόπο διατροφής που λειτουργεί αποτελεσματικά επάνω σας.