Δείτε με ποιόν τρόπο μπορείτε να προλάβετε και να αποτρέψετε το έμφραγμα, το οποίο αποτελεί μια από τις πιο θανατηφόρες παθήσεις στον κόσμο!

Το 50% των καρδιακών παθήσεων συμβαίνει ξαφνικά και χωρίς προειδοποίηση ή συμπτώματα. Η αθηροσκλήρωση είναι μια κατάσταση που φράσσει τη ροή του αίματος προς την  καρδιά. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι πρόκειται για μια κατάσταση όπου δημιουργείται από στένωση και σκλήρυνση των αρτηριών και οφείλεται σε συσσώρευση υπερβολικής πλάκας γύρω από τα τοιχώματα τους. Αν δεν γίνει έγκαιρη απομάκρυνση της στένωσης των αρτηριών, ο καρδιακός μυς θα υπολειτουργεί, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε καρδιακή προσβολή και έμφραγμα.

έμφραγμα συμβουλές για να το αποτρέψετε

Τι να κάνετε για να αποφύγετε το έμφραγμα

Υπάρχουν όμως 5 αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν να σταματήσουν την εμφάνιση και εξάπλωση περίπου του 80% των καρδιακών παθήσεων. Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, ορισμένες αλλαγές στην τρόπο ζωής μπορούν να μειώσουν δραστικά τον κίνδυνο πρόκλησης εμφράγματος και πολλών καρδιακών παθήσεων. Μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2004, έδειξε ότι το 90% των καρδιακών παθήσεων μπορούν να προληφθούν επιτυχώς ακολουθώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

  • Υγιεινή διατροφή
  • Σωματική δραστηριότητα (περπάτημα, τρέξιμο, ποδηλασία, τουλάχιστον για 40 λεπτά την ημέρα και τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα)
  • Μειωμένη κατανάλωση αλκοόλ (10 – 30 γραμμάρια ανά ημέρα)
  • Σταματήστε το κάπνισμα

Ποιες τροφές κάνουν καλό στην καρδιά;

Οι περισσότεροι άνθρωποι δε γνωρίζουν ότι τα τρανς λιπαρά και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες είναι πιο επικίνδυνα και από τα κορεσμένα λιπαρά. Ο λόγος που οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν, είναι διότι η βιομηχανία τροφίμων ξεκίνησε την παραγωγή τροφίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και άρχισε, αντικαθιστώντας τα κορεσμένα λιπαρά με τα επιζήμια για την υγεία τρανς λιπαρά, επεξεργασμένα σάκχαρα και την επεξεργασμένη φρουκτόζη. Αυτή η προσέγγιση που ακολουθήθηκε από τη βιομηχανία τροφίμων οδήγησε σε περισσότερη παχυσαρκία και καρδιακές παθήσεις.

Τα βότανα που κάνουν καλό στην καρδιά

Ποια είναι η καλύτερη διατροφή για υγιή καρδιά;

Το πιο σημαντικό είναι να αποφύγετε την κατανάλωση τρανς λιπαρών, να εξαλειφθούν πλήρως από τη διατροφή σας οι επεξεργασμένες τροφές, που συνήθως υπάρχουν σε αφθονία σε fast food και μαγαζιά που προσφέρουν γρήγορο φαγητό. Αν θέλετε να αποφύγετε το έμφραγμα, τότε πρέπει να αποφύγετε τη ζάχαρη, την επεξεργασμένη φρουκτόζη και τα δημητριακά που είναι πλούσια σε ζάχαρη. Προτιμήστε φρέσκα φρούτα, λαχανικά και κρέατα βιολογικής εκτροφής.

Η καλύτερες πηγές σε υγιή λιπαρά

  • Αβοκάντο
  • Προϊόντα νωπού γάλακτος
  • Λάδι καρύδας
  • Ασπράδια αυγών
  • Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • Καρύδια

Είναι απαραίτητα τα φρούτα;

Σύμφωνα με μελέτη που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της ΟΚΕ (ESC) στη Βαρκελώνη, τα άτομα που τρώνε τακτικά φρούτα και λαχανικά έχουν 40% λιγότερες πιθανότητες να πάθουν έμφραγμα ή να προσβληθούν από κάποια παρεμφερή καρδιακή προσβολή και 32% λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης άλλων καρδιακών παθήσεων. Τα φρούτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και άλλες θρεπτικές ουσίες που μπορούν να σταματήσουν τις φλεγμονές και να βελτιώσουν την υγεία μας.

Από τη άλλη πλευρά όμως, πρέπει να γνωρίζετε ότι το σωστό είναι να τρώτε φρούτα χωρίς να κάντε κατάχρηση υπερβολικής κατανάλωσης τους, δεδομένου ότι περιέχουν υψηλά επίπεδα φρουκτόζης, η οποία έχει αρνητικές επιπτώσεις στην καρδιά.

Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για την υγεία σας από το να αγνοήσετε τις συμβουλές για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, συνεχίζοντας τις ανθυγιεινές σας συνήθειες που μπορεί να σας οδηγήσουν πιο γρήγορα σε διάφορες καρδιακές παθήσεις. Μην το παραμελήσετε και προστατέψτε την καρδιά σας, προλαμβάνοντας κάποια πιθανή μελλοντική βλάβη:

Επιγραμματικά οι πιο χρήσιμες συμβουλές για να αποφύγετε το έμφραγμα

– Αποφύγετε την κατανάλωση όλων των σακχάρων.
– Να τρώτε ζωικό λίπος που δεν έχει δεχτεί επεξεργασία και γνωρίζετε την προέλευση του.
– Μην κάθεστε στην καρέκλα ή τον καναπέ περισσότερο από 3 ώρες την ημέρα.
– Δραστηριοποιηθείτε και ασκηθείτε τακτικά.
– Πάρτε βιταμίνη D.
– Προσπαθήστε να αποβάλλεται το στρες και το άγχος.