Αναμφισβήτητα το ελαιόλαδο είναι από τις πιο ευεργετικές για τον οργανισμό φυσικές τροφές. Μπορεί μέσω της διατροφής να συμβάλλει στην βελτίωση της υγείας μας, την ομορφιά και την ευεξία.

Μπορείτε να καταναλώσετε μια κουταλιά ελαιόλαδο κάθε πρωί για να αποκομίσετε τα «θαυματουργά» για τον οργανισμό οφέλη του και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση σοβαρών παθήσεων όπως ο καρκίνος και η νόσους Αλτσχάιμερ. Προσθέστε στη διατροφή σας, σε σαλάτες και φαγητά. Μπορείτε ακόμα να το χρησιμοποιήσετε σε σπιτικές θεραπείες για να αποκτήσετε πιο απαλή επιδερμίδα και μαλλιά γεμάτα λάμψη.

Είναι το ελαιόλαδο αντικαρκινικό;

Σύμφωνα με έρευνες, το ελαιόλαδο αποτελείτε από συστατικά που επιβραδύνουν την ανάπτυξη των όγκων του καρκίνου του μαστού. Επιπλέον, έδειξε ότι είναι σε θέση να κρατήσει ασφαλή τη δομή του DNA από βλάβες που προκαλούνται στα καρκινικά κύτταρα. Φαίνεται ότι το ελαιόλαδο περιέχει ουσίες που αποτρέπουν την επέκταση και εξάπλωση του καρκίνου.

Ελαιόλαδο και Αλτσχάιμερ, τι γνωρίζουμε;

Ο ιππόκαμπος είναι δομή του εγκεφάλου που ελέγχει τη διαμόρφωση και την οργάνωση της μνήμης, καθώς επίσης και την «αποθήκευση» αναμνήσεων. Υπάρχουν μερικά μέρη στον ιππόκαμπο που διεγείρουν τα κυτταρικά νεύρα, αποστέλλοντας πληροφορίες προς άλλα κύτταρα. Πρόκειται για το μέρος του εγκεφάλου που προσβάλλεται πρώτο από τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Το περιοδικό τοξικολογίας και εφαρμοσμένης φαρμακολογίας, δημοσίευσε μια μελέτη η οποία δείχνει πως ένα συστατικό του ελαιολάδου, η ολεοκανθάλη μπορεί να συμβάλλει στην εξάλειψη των τοξικών πρωτεϊνών στον ιππόκαμπο και με αυτόν τον τρόπο να αποτρέψει προβλήματα μνήμης.

Τα οφέλη στην υγεία

Εκτός από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και την επιβράδυνση και πρόληψη χρόνιων ασθενειών, μπορεί επίσης να έχει σημαντικά οφέλη στην υγεία, όπως:

Προστασία της καρδιάς

Η συχνή χρήση μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 41%. Ένα εκπληκτικό ποσοστό που οφείλεται στις πολυφαινόλες που περιέχονται σε αυτό και ομαλοποιούν τα επίπεδα χοληστερίνης του οργανισμού.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Το ελαιόλαδο περιέχει αντιοξειδωτικά που κρατούν το ανοσοποιητικό σύστημα ασφαλές από μολύνσεις.

Βοηθά στο αδυνάτισμα

Φαίνεται ότι βοηθά στο αδυνάτισμα και την απώλεια βάρους! Αφού εκτός από τα υγιή λιπαρά που περιέχονται σε αυτό, συμβάλλει και στην πιο γρήγορη τήξη και ταχύτερη καύση του λιπώδους ιστού στο σώμα.

Μαγειρεύοντας με ελαιόλαδο

Μερικά φυτικά έλαια όπως το σογιέλαιο κτλ. είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να έχουν μια επικίνδυνη επίδραση στην υγεία. Ακόμα και μόνο η παρουσία σας στην κουζίνα την ώρα που έχουν θερμανθεί αυτά τα είδη ελαίων, ενδέχεται να σας αφήσει εκτεθειμένους στα καρκινογόνα συστατικά τους. Η εισπνοή των αερίων που εκκρίνονται κατά την υπερθέρμανση, ευθύνεται ακόμα και για καρκίνο του πνεύμονα. Γιαυτό πρέπει να αποφεύγετε το μαγείρεμα με σογιέλαιο και παρεμφερή λάδια.

Στην αντίπερα όχθη, το ελαιόλαδο είναι υγιεινό και το πλέον κατάλληλο για μαγείρεμα. Έχει μονοακόρεστα λιπαρά και δεν διατρέχετε κίνδυνο κατά το μαγείρεμα ή το τηγάνισμα που  αποκτά υψηλή θερμοκρασία. Είναι το πιο υγιεινό λάδι για μαγείρεμα με την προϋπόθεση ότι η θερμοκρασία του δε θα ξεπεράσει τους 180 βαθμούς Κελσίου.

Αν ξεπεράσει αυτή τη θερμοκρασία υπάρχει πιθανότητα μετατροπής σε επικίνδυνη για την υγεία μας ουσία. Αλλά έτσι και αλλιώς το παρθένο ελαιόλαδο είναι αρκετά πιο υγιεινό από τα υπόλοιπα λάδια μαγειρικής. Στην κατηγορία υγιεινών ελαίων ανήκουν επίσης το λάδι καρύδας και το λάδι αβοκάντο, τα οποία συνίστανται και για το μαγείρεμα.