Μέσα στα φρούτα και τα λαχανικά υπάρχουν φυτοχημικά, τα περισσότερα εξ αυτών έχουν αντιοξειδωτική δράση και προστατεύουν τα κύτταρα του ανθρωπίνου οργανισμού, μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης χρόνιων παθήσεων και μπορούν ακόμα να συμβάλλουν στην καταπολέμηση του καρκίνου.

Μάθετε ποια φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε φυτοχημικά και βάλτε τα στη διατροφή σας.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Πράσινα λαχανικά

Αυτού του είδους τα λαχανικά δρουν προληπτικά κατά των ακόλουθων τύπων του καρκίνου:

  • Καρκίνο του παχέος εντέρου
  • Καρκίνο του λάρυγγα
  • Για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που δρουν αποτελεσματικά, είναι όσα ανήκουν στην ίδια οικογένεια με αυτά του λάχανου όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα μαρούλια και τα λαχανικά Βρυξελλών.

Εσπεριδοειδή

Από τα φρούτα, πλούσια σε φυτοχημικά είναι τα εσπεριδοειδή τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα  σε καροτενοειδή, ακόμα περισσότερα τέτοια φρούτα είναι τα:

  • Ροδάκινα
  • Μάνγκο
  • Ανανάς
  • Καρπούζι
  • Καρότα
  • Κολοκύθα

Μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία του καρκίνου του στόματος, του οισοφάγου και του λάρυγγα.

Φλαβονοειδή

Φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε φλαβονοειδή είναι:

  • Μαύρα σταφύλια
  • Σμέουρα
  • Βατόμουρα και όλα τα είδη μούρων

Αυτά τα φρούτα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης και ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη.

Λυκοπένιο

Το λυκοπένιο περιέχεται σε αφθονία στις ντομάτες και σε παρεμφερή λαχανικά, ενώ θεωρείται ιδανικό για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του προστάτη.

Λιγνάνες

Μια ουσία που περιέχεται στον ηλιόσπορο και το λιναρόσπορο, είναι οι λιγνάνες οι οποίες θεωρούνται αρκετά χρήσιμες για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού. Αν τα εντάξετε στη διατροφή σας να θυμάστε ότι η καλύτερη χρήση του λιναρόσπορου είναι σε μορφή σκόνης.

Φυσικές χρωστικές ουσίες

Η ρεσβερατρόλη, μια ουσία που περιέχεται στη φλούδα των μούρων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί προληπτικά κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου, του μαστού και του ήπατος. Περιέχεται επίσης σε προϊόντα σόγιας. Τα κόκκινα μούρα είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες, όσο πιο έντονο κόκκινο χρώμα έχουν τόση μεγαλύτερη ποσότητα σε ανθοκυανίνη περιέχουν. Επίσης η ανθοκυανίνη περιέχεται στις φράουλες, τα σμέουρα, τα βατόμουρα, τα φραγκοστάφυλα, στα δαμάσκηνα, τα μαύρα φασόλια και το μοβ λάχανο.

Ενισχύστε τη διατροφή σας με φρούτα και λαχανικά και χαρίστε στον οργανισμό σας περισσότερη υγεία, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα.