Το κορασάν είναι ένας άγνωστος διατροφικός θησαυρός. Πιο συγκεκριμένα όταν αναφερόμαστε στο κορασάν, εννοούμε το άγνωστο (για εμάς) σιτάρι που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα, όπου ήταν αρκετά διαδεδομένη η κατανάλωση του. Έχει πλούσια γεύση και υψηλή διατροφική αξία, γιαυτό και δεν δικαιολογείτε να έχει χαθεί ανά τους αιώνες, από το διατροφικό μας μενού.

Γενικά χαρακτηριστικά

Μμπορείτε να το βρείτε στην αγορά της Βορείου Αμερικής, της Αυστραλίας, της Ασίας και φυσικά της Ευρώπης. Έχει διπλάσιο μέγεθος απ΄το κοινό σιτάρι και η γεύση του είναι αρκετά έντονη και ευχάριστη, μάλιστα φέρνει γευστικά στα καρύδια.

Το συναντάμε σε τροφές όπως ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, σε διάφορα μπισκότα και το βρίσκουμε επίσης σε διαφόρους τύπους μπύρας.

Κορασάν και διατροφική αξία

Πρόκειται για δημητριακό που είναι πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Από τη άλλη, δεν περιέχει λιπαρά και μας γεμίζει ενέργεια. Όπως καταλάβατε είναι ένα superfood με πλούσια διατροφική αξία που πρέπει να το συμπεριλάβετε άμεσα στη διατροφή σας. Τα μικροθρεπτικά συστατικά του αποτελούνται από υψηλή περιεκτικότητα σε θειαμίνη, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, φώσφορο, λουτεΐνη και σελήνιο.

Να αναφέρουμε πως δεν πρέπει να καταναλώνεται από άτομα που έχουν δυσανεξία στην γλουτένη (κοιλιοκάκη), καθώς περιέχει τη συγκεκριμένη πρωτεΐνη στη σύνθεση του.

Το κορασάν μπορεί να συμβάλλει:

  • Στη μείωση καρδιαγγειακών παθήσεων
  • Κατά του διαβήτη
  • Στη μείωση του οξειδωτικού στρες
  • Ρίχνει τα επίπεδα φλεγμονών στο σώμα
  • Στην αύξηση της ποσότητας, απαραίτητων για τον οργανισμό μετάλλων όπως κάλιο και μαγνήσιο.
  • Λόγω της περιεκτικότητας σε λουτεΐνη έχει πλούσια αντιοξειδωτική δράση.

Πως να το καταναλώσετε

Πρέπει για αρχή να ξεπλύνετε καλά και να το βάλετε να βράσει. Η δοσολογία είναι 1 μέρος κορασάν, προς 2 με 2,5 μέρη νερό. Τέλος, σουρώνετε και το αφήνετε να κρυώσει. Φάτε το ως συνοδευτικό ή προσθέστε στα φαγητά και τα δημητριακά ακόμα και στις σαλάτες. Είναι μια καλή επιλογή για χορτοφάγους αφού είναι πλούσιο σε σίδηρο και πρωτεΐνη.

Αν και «άγνωστο» στους περισσότερους από εμάς, σίγουρα είναι ένα superfood με πλούσια διατροφική αξία που πρέπει να το συμπεριλάβετε στη διατροφή για να ωφεληθείτε από την πλούσια διατροφική του αξία.