Όσοι δεν νηστεύουν τακτικά ή δεν ακολουθούν μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, ίσως να μη γνωρίζουν καθόλου για το ταχίνι. Όμως η πραγματικότητα είναι πως τα οφέλη που μπορεί να παράσχει στον οργανισμό η συγκεκριμένη τροφή, είναι τόσα πολλά που το κατατάσσουν στην κατηγορία των superfoods.

Αποτελεί μια διατροφική επιλογή με πλούσια θρεπτική αξία, αφού περιέχει φυσική πρωτεΐνη, καλά λιπαρά και αρκετά μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Φτιάχνετε από τους σπόρους του σουσαμιού οι οποίοι αλέθονται και τροποποιούνται κατάλληλα ώστε να μας δώσουν ως τελικό αποτέλεσμα το ταχίνι.

Τα οφέλη σε μια μόνο κουταλιά ταχίνι

  • Ενέργεια 89 θερμίδες
  • Πρωτεΐνη 2,55 γρ.
  • Ολικά λιπαρά 8,06 γρ.
  • Υδατάνθρακες 3,18 γρ.
  • Φυτικές ίνες 1,4 γρ.
  • Απλά σάκχαρα 0,07 γρ.
  • Ασβέστιο 64 mg
  • Σίδηρος 1,34 mg
  • Μαγνήσιο 14 mg
  • Φώσφορος 110 mg
  • Κάλιο 62 mg
  • Νάτριο 17 mg
  • Ψευδάργυρος 0,69 mg
  • Χαλκός 0,242 mg
  • Μαγγάνιο 0,218 mg
  • Σελήνιο 0,3 μg
  • Θειαμίνη 0,183 mg
  • Ριβοφλαβίνη 0,071 mg
  • Νιασίνη 0,818 mg
  • Παντοθενικό οξύ 0,104 mg
  • Βιταμίνη Β6 0,022 mg
  • Φυλλικό οξύ 15 μg
  • Βιταμίνη E 0,04 mg

Πως ενισχύει τον οργανισμό

Προστατεύει τον οργανισμό μας από τους οξειδωτικούς παράγοντες, που μπορεί να προκαλέσουν διάφορα προβλήματα υγείας, όπως καρδιαγγειακές παθήσεις, διαβήτη και διάφορες μορφές καρκίνου.
Καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που σχετίζονται με τη γήρανση των κυττάρων στο σώμα.
Λόγω των θρεπτικών και ωφέλιμων συστατικών του εμποδίζει την οξείδωση των λιπαρών οξέων, που αποτελεί το πρώτο στάδιο για τη δημιουργία της αθηροσκλήρωσης.
Συμβάλλει επίσης στη μείωση της χοληστερίνης  και τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, σε αυτό βοηθούν οι λιγνάνες που περιέχονται στο ταχίνι.
Είναι ιδανική τροφή για διαβητικής καθώς έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Ταχίνι: Μια υπερτροφή βγαλμένη από τη φύση

Superfood ονομάζουμε μια τροφή που σε μικρή ποσότητα συγκεντρώνει πληθώρα ευεργετικών και ωφέλιμων για τον οργανισμό συστατικών συμβάλλοντας στην βελτίωση της υγείας μας. Το ταχίνι ανήκει σε αυτή την κατηγορία και επιπλέον πρόκειται για μια ελληνική τροφή που όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου φτιάχνεται από το σουσάμι.

Δείτε αναλυτικά τι παρέχει το Σουσάμι και ποια είναι η θρεπτική αξία.

Η τακτική κατανάλωση του στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, μπορεί να βοηθήσει στην πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών που έχει  ανάγκη ο οργανισμός μας σε καθημερινή βάση, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασβέστιο, πρωτεΐνη, πολυακόρεστα λιπαρά, μαγνήσιο, ψευδάργυρο κ.α.

Όσα προαναφέραμε κατατάσσουν το ταχίνι σε μια ωφέλιμη τροφή για όσους θέλουν να προάγουν την υγεία βοηθώντας τους στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, την προστασία της καρδιάς και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.