Τα προβλήματα της πίεσης χωρίζονται σε δυο «κατηγορίες» στην υψηλή (υπέρταση) και χαμηλή πίεση (υπόταση). Όλο και περισσότερα άτομα πάσχουν στις ημέρες μας και το ποσοστό αυξάνεται για όσους έχουν συμπληρώσει το τεσσαρακοστό έτος ηλικίας και πάνω. Τα συμπτώματα είναι ζαλάδες, αδυναμία και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να εμφανίσουν ακόμη και τάσεις λιποθυμίας.

Αν έχετε χαμηλή πίεση, υπάρχουν μερικές διατροφικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να σας βοηθήσουν να την επαναφέρετε σε φυσιολογικά επίπεδα, η οποίες λειτουργούν και προληπτικά.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Προληπτικά μέτρα για τι χαμηλή πίεση

Το αλάτι μπορεί να βοηθήσει

Συγκεκριμένα το νάτριο που περιέχεται σε αφθονία στο αλάτι είναι ιδανικό για όσους έχουν χαμηλή πίεση. Βάλτε λίγη παραπάνω ποσότητα αλατιού στα φαγητά και σύντομα θα την επαναφέρετε σε φυσιολογικά επίπεδα.

Ενυδατωθείτε

Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι αρκετά σημαντική, πίνετε άφθονο νερό, χυμούς φρούτων, λαχανικών και ροφήματα. Διατηρώντας το σώμα ενυδατωμένο κρατάμε σε φυσιολογικά επίπεδα τον όγκο αίματος και με αυτόν τον τρόπο δεν εμφανίζουμε υπόταση. Είναι επίσης αρκετά σημαντικό να τηρείτε τη σειρά των γευμάτων και να μην παραλείψετε κανένα αφήνοντας μεγάλα κενά ανάμεσα τους.

Αλμυρά σνάκ

Να παίρνετε πάντα μαζί σας ένα αλμυρό σνακ, όπως κρακεράκια ή ξηρούς καρπούς, για να μπορείτε να φάτε αν νιώσετε ξαφνική αδιαθεσία.

Τα έντονα αλατισμένα κρακεράκια και πατατάκια είναι ιδανικά σε περίπτωση που πέσει απότομα η πίεση, σε συνδυασμό με την κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού θα συμβάλλει στην αύξηση όγκου του αίματος και θα λειτουργήσει προληπτικά.

Ποιες τροφές ρίχνουν την πίεση

Το σκόρδο είναι γνωστό πως συμβάλλει τα μέγιστα σε τέτοιες περιπτώσεις και αυτό οφείλεται στην αλισίνη, μια ουσία που δρα στο ενδοθήλιο του αγγείου βελτιώνοντας τη λειτουργία του. Η κατανάλωση 6 – 8 σκελίδων σκόρδου καθημερινά θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Τρώγοντας φρούτα και λαχανικά θα καταφέρετε να αυξήσετε τη διούρηση, κάτι που έχει σημαντικό αντίκτυπο στη ρύθμιση της πίεσης. Φρούτα και λαχανικά πλούσια σε κάλιο είναι ιδανικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος, τέτοιες τροφές είναι:

  • Όσπρια
  • Ζυμαρικά
  • Ρύζι
  • Πατάτες
  • Ρόκα
  • Κάρδαμο
  • Σέλινο
  • Ροδάκινα
  • Καρπούζι
  • Πορτοκάλια
  • Μπανάνες
  • Κεράσια

Γενικές οδηγίες για την υπόταση

Μπορεί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, σε μια έντονη και κουραστική ημέρα να αισθανθείτε ζαλάδα ακόμη και τάση για λιποθυμία και αυτό να οφείλεται στην υπόταση που σας ταλαιπωρεί. Τα καλά νέα είναι ότι η υπόταση στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν κρύβει σημαντικούς κινδύνους για την υγεία και δεν επιδέχεται φαρμακευτική αγωγή. Αν νιώσετε ζάλη, τότε πρέπει να ξαπλώσετε αναπαυτικά, να σηκώσετε τα πόδια σας ψηλά, πιείτε άφθονο νερό και φάτε κάτι αλμυρό, περιμένετε μερικά λεπτά μέχρι να υποχωρήσουν τα συμπτώματα.