Αν η λειτουργία του εντέρου δεν είναι φυσιολογική και τα κόπρανα είναι σκληρά και ξηρά, ή δυσκολεύεστε κάθε φορά που πάτε στη τουαλέτα τότε πιθανώς να έχετε δυσκοιλιότητα. Παρακάτω θα δούμε μερικές φυσικές θεραπείες για να σας βοηθήσουν να ανακουφιστείτε από αυτή την ταλαιπωρία.

Αν αντιμετωπίζετε συμπτώματα όπως κοιλιακό άλγος, αίμα στα κόπρανα ή απρόσμενη απώλεια βάρους, τότε πιθανών να μην υποφέρετε από δυσκοιλιότητα και ίσως χρειάζεται να επισκεφθείτε έναν ειδικό ιατρό.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Ιχθυέλαιο για τη δυσκοιλιότητα

Το ιχθυέλαιο πρέπει να λαμβάνεται μέσω της διατροφής ή ως συμπλήρωμα που περιέχει ω3 λιπαρά οξέα και πρόκειται για ουσίες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε πολλές σωματικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου και της διαδικασίας της πέψης. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα, είναι αρκετά χρήσιμα στη διαχείριση των συμπτωμάτων της νόσου του Crohn, της ελκώδης κολίτιδας  και της δυσκοιλιότητας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι τα συμπληρώματα με ιχθυέλαιο πρέπει να λαμβάνονται με προσοχή. Η υψηλή δοσολογία σε ω3 λιπαρά μπορεί να προκαλέσει αιμορραγία. Αυτή είναι μια σημαντική πληροφορία για άτομα που έχουν αιμορραγικές διαταραχές. Το ιχθυέλαιο μπορεί επίσης να δημιουργήσει αέρια και φούσκωμα στο στομάχι, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και διάρροια.

Καστορέλαιο

Το καστορέλαιο έχει καθαρτικές ιδιότητες που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την προσωρινή αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Μελέτη σε πανεπιστήμιο της Νιγηρίας, ανακάλυψε ότι το καστορέλαιο βελτιώνει την κινητικότητα του εντέρου και μπορεί να βοηθήσει άτομα που πάσχουν από χρόνια δυσκοιλιότητα.

Πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή, λόγω των άμεσων αποτελεσμάτων δεν πρέπει να ληφθεί πριν πάτε για ύπνο και γενικά θα πρέπει πριν τη λήψη του να υπάρχει άμεση πρόσβαση σε τουαλέτα. Έχει άσχημη γεύση οπότε θα ήταν καλύτερο θα ήταν να το πιείτε αναμεμειγμένο με φυσικά γλυκαντικά ή χυμό πορτοκαλιού.

Φυτικές Ίνες

Οι φυτικές ίνες είναι από τις πιο γνωστές φυσικές θεραπείες για τη δυσκοιλιότητα. Η συνιστώμενη ποσότητα κατανάλωσης είναι 20 – 35 γραμμάρια ανά ημέρα. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι τα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως κ.α. Είναι σημαντικό να πίνετε άφθονο νερό κατά την κατανάλωση φυτικών ινών, αλλιώς μπορεί να χειροτερέψει τη δυσκοιλιότητα.

Βότανα

Τα βότανα χρησιμοποιούνται για αιώνες σαν θεραπευτικά φάρμακα σε διάφορες παθήσεις και φυσικά υπάρχουν κάποια από αυτά που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, τέτοια βότανα είναι: Ο λιναρόσπορος, η αλόη, το κριθάρι κ.α.

Κατά τη λήψη της αλόης ως καθαρτικό μπορεί να σας προκαλέσει κράμπες, γιαυτό είναι σημαντικό και απαραίτητο να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν τη λήψη των βοτάνων.

Προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι βακτήρια που βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου και βελτιώνουν την πέψη. Τα ωφέλιμα βακτήρια που ονομάζουμε προβιοτικά, είναι ο λακτοβάκιλλος, τα μπιφιδοβακτήρια και μπορούν να ληφθούν σε τροφές όπως το γιαούρτι ή μέσω των συμπληρωμάτων.

Είναι μια αποτελεσματική θεραπεία για τη δυσκοιλιότητα και μπορεί να την ακολουθήσει ο καθένας, αφού υπάρχει σε κάθε σπίτι και βρίσκεται στο ψυγείο.