Μπορεί να μην το είχατε σκεφτεί μέχρι τώρα, όμως η ποσότητα ζάχαρης που καταναλώνουμε καθημερινά είναι αρκετά μεγάλη. Για να αντιληφθείτε πλήρως αυτό που λέμε μπορείτε να το ελέγξετε κάνοντας το «πείραμα του καφέ». Βάλτε την ποσότητα ζάχαρης που χρησιμοποιείτε συνήθως για να φτιάξετε καφέ σε ένα γυάλινο διαφανές ποτήρι και θα εκπλαγείτε με αυτό που θα δείτε, ειδικά αν πίνετε τον καφέ σας γλυκό, θα διαπιστώσετε ότι καλύπτει σχεδόν το μισό ποτήρι.

Τα νέα είναι ακόμα χειρότερα για τα αναψυκτικά, αν είστε λάτρεις αυτών των ποτών τότε πρέπει να γνωρίζεται ότι η ζάχαρη που περιέχεται σε ποτά και φαγητά  που καταναλώνετε καθημερινά, είναι αρκετά μεγάλη. Αν υποθέσουμε ότι για να φτιάξουμε γλυκό καφέ βάζουμε περίπου 3 κουταλάκια ζάχαρη, τότε ένα μόνο κουτάκι αναψυκτικό έχει περίπου την τριπλάσια ποσότητα.

Πόση ζάχαρη περιέχουν τα αναψυκτικά

Τα αναψυκτικά τύπου κόλα έχουν 10,6 γραμμάρια ζάχαρη/ 100ml. Δηλαδή ένα ποτήρι 250ml περιέχει περίπου 6 κουταλάκια, αφού 1 κουταλάκι του γλυκού είναι σχεδόν 4,2 γραμμάρια. Τα υπόλοιπα αναψυκτικά όπως οι πορτοκαλάδες και οι γκαζόζες έχουν πιο μικρή περιεκτικότητα  (υπολογίστε περίπου 4 και κάτι κουταλάκια σε ένα ποτήρι).

Ας δούμε και τις θερμίδες που περιέχονται σε αυτά, οι οποίες είναι περίπου 112 σε ένα μόνο ποτήρι, αν ανήκετε στην κατηγορία των ατόμων που πίνουν ένα ποτήρι την ημέρα, τότε σε διάστημα μόλις ενός έτους θα έχετε πάρει παραπάνω από 5 κιλά (Συνήθως όμως κανείς δεν πίνει ένα ποτήρι, αφού το μέτρο σύγκρισης είναι το κουτάκι των 330ml, όπως καταλαβαίνετε τα κιλά και οι θερμίδες αυξάνονται).

Η ζάχαρη είναι εθιστική και μπορεί η γλυκιά γεύση των αναψυκτικών να σας κάνει να ψάχνετε τη γεύση του γλυκού και σε άλλες τροφές.

Δείτε τον πίνακα που συγκρίνει διάφορα αναψυκτικά ανά 300ml και 100ml:

ζάχαρη-σε-φρουτοχυμούς-αναψυκτικά

Διαβάστε ακόμα: Τι θα συμβεί στο σώμα αν σταματήσετε να τρώτε ζάχαρη.

Πόση ζάχαρη περιέχουν οι φρουτοχυμοί

Μπορεί κάποιοι να πιστεύετε ότι οι φρουτοχυμοί που πωλούνται συσκευασμένοι είναι υγιεινοί και έχουν λιγότερη προσθήκη ζάχαρης, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντα.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο βρετανικός οργανισμός «Δράση για την ζάχαρη» (Action on Sugar) με έδρα  το Λονδίνο και πιο συγκεκριμένα στο πανεπιστήμιο «Queen Mary», διαπιστώθηκε ότι πολλοί φρουτοχυμοί υπερέβαιναν τα 10.6 γραμμάρια / 100ml, μάλιστα βρέθηκε φρουτοχυμός που περιείχε 16.1 γραμμάρια. Στην έρευνα εξετάστηκε η περιεκτικότητα από 203 διαφορετικά smoothie και φρουτοχυμούς του εμπορίου, σε 57 από αυτά διαπιστώθηκε ότι υπήρχε περισσότερη γλυκαντική ύλη από τη Coca-Cola.

Ο υπεύθυνος καθηγητής και πρόεδρος του «Action on Sugar», ανέφερε, πως είναι σκάνδαλο να διατίθενται στο εμπόρια τέτοιου είδους ροφήματα και μάλιστα να «πλασάρονται» σε παιδιά και γονείς σας να πρόκειται για υγιεινά ποτά.

Δείτε πως να εξαλείψετε την κατανάλωση της με 5 εναλλακτικές λύσεις.