Πολλές μελέτες έχουν γίνει κατά καιρούς για τη μεσογειακή διατροφή και όλες έχουν αποδείξει τα πλούσια οφέλη που έχει στην υγεία μας και πόσο αποτελεσματικά μπορεί να θωρακίσει την άμυνα του οργανισμού και να μας βοηθήσει σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Ας δούμε μερικές σημαντικές πληροφορίες και τους λόγους που πρέπει όλοι (και ειδικά εμείς που ανήκουμε στους λαούς της μεσογείου), να την κάνουμε τρόπο ζωής.

Η Μεσογειακή διατροφή κάνει καλό στα νεφρά

Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Clinical Journal of the American Society of Nephrology» έδειξε, ότι μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση το κινδύνου εμφάνισης χρόνιας νεφρικής ανεπάρκειας.

Στην έρευνα συμμετείχαν 900 εθελοντές και είχε διάρκεια 7 ετών. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τα δεδομένα για να εξετάσουν τη σχέση που έχει η κατανάλωση διατροφικών προτύπων μεσογειακής διατροφής με τον κίνδυνο εμφάνισης νεφρικής ανεπάρκειας. Για τη σωστή αξιολόγηση των διατροφικών προτύπων χρησιμοποιήθηκε βαθμολογία που μετρούσε τα στοιχεία του μεσογειακού προτύπου διατροφής που ακολουθούσε το κάθε άτομο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι: Κάθε επιπλέον μονάδα στη βαθμολογία της μεσογειακής διατροφής έδειξε να σχετίζεται με μείωση του κινδύνου εμφάνισης νεφρικής νόσου, στο σύνολο τον συμμετεχόντων  σε ποσοστό περίπου 17%. Όσο πιο πιστά ακολουθούσε το άτομο τη μεσογειακή διατροφή, τόσο μίκραινε και ο κίνδυνος εμφάνισης της νόσου. Πιο συγκεκριμένα, τα διατροφικά πρότυπα που την πλησίαζαν  έδειξαν να έχουν ως αντίκτυπο στο άτομα αυτά μείωση του κινδύνου εμφάνισης της νόσου κατά 50% και ένα ποσοστό 42% χαμηλότερο κίνδυνο μείωσης της νεφρικής λειτουργίας.

Φυσικά και δεν είναι η μοναδική μελέτη που έχει αναδείξει τα οφέλη της, αλλά προστίθεται στο σύνολο των μελετών και ερευνών που δείχνουν την ευεργετική επίδραση που έχει σε πληθώρα ασθενειών όπως είναι ο διαβήτης, το αλτσχάιμερ, καρδιαγγειακά νοσήματα και διάφορες μορφές καρκίνου.

Ασπίδα για την υγεία με καρύδια και μεσογειακή διατροφή

Σημαντικά τα οφέλη για την υγεία από τη μεσογειακή διατροφή σε συνδυασμό με καρύδια. Ισπανοί επιστήμονες διαπίστωσαν ότι, η κατανάλωση καρυδιών έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, επίσης συμβάλλει στη μείωση της υπέρτασης, του σακχάρου και της κακής χοληστερίνης. Ο επικεφαλής καθηγητής που πραγματοποίησε την έρευνα δρ. Γιόρντι Σάλας Σαλβάφο, δήλωσε ότι: «Η μεσογειακή διατροφή εμπλουτισμένη με καρύδια είναι ευεργετική για τον οργανισμό και η υψηλή περιεκτικότητα που έχουν τα καρύδια σε ακόρεστα λιπαρά τα κατατάσσει ως την ιδανική τροφή για τον έλεγχο του μεταβολικού συνδρόμου

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία,  συμμετείχαν 1.224 άτομα και χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ηλικίας 55-80 ετών, οι οποίοι είχαν υψηλό κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων. Η πρώτη ομάδα ακολούθησε διατροφή χωρίς λιπαρά και οι υπόλοιποι τη μεσογειακή. Οι τελευταίοι χωρίστηκαν σε 2 ομάδες, η μια πρόσθεσε επιπλέον 1 λίτρο ελαιόλαδο εβδομαδιαίως και η άλλη 30 γραμμάρια καρύδια την ημέρα.  Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η τρίτη ομάδα ωφελήθηκε περισσότερο σε διάστημα ενός έτους.

Τα καρύδια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο και αργινίνη, ενώ έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε ακόρεστα λιπαρά.