Τα φρούτα και λαχανικά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της υγιεινής διατροφής, λόγω των θρεπτικών συστατικών τους θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού και μας γεμίζουν ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Πόσοι γνωρίζετε ότι τα χρώματα τους δεν έχουν προκύψει τυχαία;

Τα φρούτα και λαχανικά είναι γνωστό ότι έχουν ποικιλία χρωμάτων, αυτό συμβαίνει εξαιτίας των συστατικών που περιέχονται σε αυτά και τις χημικής τους σύστασης.
Η κατανάλωση τους εξασφαλίζει τη λήψη πολύτιμων θρεπτικών συστατικών που είναι αναγκαία για τον οργανισμό σε καθημερινή βάση.
Ας δούμε τι υποδηλώνει το κάθε χρώμα, που ανάλογα τη σύσταση του φρούτου έχει και την αντίστοιχη απόχρωση:

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Πράσινα φρούτα και λαχανικά

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν:

  • Πράσινο μήλο
  • Σταφύλια
  • Ακτινίδια
  • Μπρόκολο
  • Σπανάκι
  • Αγγούρι
  • Λάχανο
  • Μαρούλι
  • Πράσινη πιπεριά
  • Σπαράγγια
  • Σέλινο
  • Αρακάς
  • Λάιμ

Περιέχουν:

Φυτοχημικά συστατικά όπως ισοθειοκυανικά παράγωγα, καροτενοιεδή και ινδόλες, σύμφωνα με έρευνες οι ουσίες αυτές έχουν αντικαρκινική δράση. Μερικές ακόμη τροφές με πράσινο χρώμα περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη και συμβάλλουν στην προστασία του αμφιβληστροειδούς των ματιών. Όσον αφορά τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, έχουν πλούσια περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ που συμβάλλει στην παραγωγή ερυθροκυττάρων.

Κίτρινα και πορτοκαλί

τι-δηλώνουν-χρώματα-φρούτα-λαχανικά-1

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν:

  • Καρότα
  • εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, γκρέιπφροτ, λεμόνια)
  • Ροδάκινα
  • Νεκταρίνια
  • Βερίκοκα
  • Ανανάς
  • Μάνγκο
  • Γλυκοπατάτες
  • Κολοκύθα

Περιέχουν:

Υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή και πιο συγκεκριμένα β- καροτένιο, που συμβάλλει στη σωστή λειτουργία των ματιών και του ανοσοποιητικού συστήματος.

Κόκκινα λαχανικά και φρούτα

τι-δηλώνουν-χρώματα-φρούτα-λαχανικά-2

Μερικά από αυτά είναι:

  • Φράουλες
  • Κεράσια
  • Καρπούζι
  • Κόκκινα σταφύλια
  • Μήλα
  • Ρόδι
  • Ντομάτα
  • Κόκκινες πιπεριές
  • Ραπανάκια

Έχουν πλούσια περιεκτικότητα σε:

Λυκοπένιο, έχει αντιοξειδωτική δράση  και μπορεί να συμβάλλει στην προστασία του οργανισμού από καρδιαγγειακές παθήσεις, ακόμα και τον καρκίνο.
Φλαβονοειδή, είναι γνωστά για την αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική τους δράση.

Μωβ ή μπλε

τι-δηλώνουν-χρώματα-φρούτα-λαχανικά-3

Μερικά από αυτά:

  • Σύκα
  • Βατόμουρα
  • Δαμάσκηνα
  • Παντζάρια
  • Μελιτζάνα
  • Κόκκινο λάχανο

Περιέχουν:

Ανθοκυανίνες, ουσίες με πλούσια αντιοξειδωτική δράση που δρουν προληπτικά κατά του καρκίνου, των καρδιαγγειακών και εγκεφαλικών παθήσεων.

Πλέον γνωρίζετε ότι ανάλογα με τη σύσταση των φυτοχημικών ουσιών που περιέχουν τα φρούτα και λαχανικά, έχουν τις ανάλογες ιδιότητες στην ενίσχυση της υγείας και το αντίστοιχο χρώμα.