Είναι σχετικά καινούρια προς τη δύση τροφή, όμως χώρες της Ασίας τη γεύονται για χρόνια και απολαμβάνουν τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και όσοι έχουν φάει σούσι, την έχουν ήδη γευθεί. Στον δυτικό κόσμο δεν είμαστε αρκετά εξοικειωμένη με την κατανάλωση αυτής της κατηγορίας τροφίμων και σύμφωνα με τους γιατρούς και τις έρευνες ίσως κάνουμε λάθος, διότι αυτή η νέα κατηγορία superfoods μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για τον οργανισμό μας. Όπως ήδη, μπορεί να έχετε καταλάβει, ο λόγος γίνεται για τα φύκια τα οποία αποτελούν τη νέα υπερτρορφή.

Διατροφική αξία και γενικές πληροφορίες

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και έχουν πλήθος βιταμινών και ασβεστίου. Χωρίζονται σε ποικιλίες ανάλογα με το χρώμα τους, οι βασικές ποικιλίες είναι τα πράσινα φύκια, τα καφέ και τα κόκκινα, με τα καφέ να έχουν πιο διαδεδομένη χρήση και να καταναλώνονται πιο συχνά. Είναι ευρέως διαδεδομένα στην ασιατική κουζίνα και μάλιστα έχουν εισαχθεί 20 διαφορετικές ποικιλίες στις συνταγές τους. Όμως η χρήση τους δε σταματά εκεί, λόγω της θρεπτικής τους αξίας και της πλούσιας περιεκτικότητας σε ασβέστιο προστίθενται σε θεραπευτικά σκευάσματα που είναι κατάλληλα για την αντιμετώπιση της οστεοαρθρίτιδας.

Τα φύκια περιέχουν επίσης ιώδιο και αυτό (όσο και αν ακούγεται παράξενο) τους δίνει το χαρακτηριστικό της υπερτροφής, διότι πρόκειται για μια ουσία που τη λαμβάνουμε από ελάχιστες τροφές. Μια σημαντική ποσότητα της ουσία του ιωδίου μπορεί να συμβάλλει στο θυρεοειδή. Επίσης η ανεπαρκής ποσότητα ιωδίου μπορεί να οδηγήσει σε κούραση, κατάθλιψη, ακόμη και ανεπαρκής λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ δυσκολεύει και την απώλεια βάρους, αυτοί είναι μερικοί σημαντικοί λόγοι που κατατάσσουν τα φύκια σε μια πλήρη υπερτροφή.

Έρευνες έχουν διαπιστώσει πως τα φύκια μπορούν να βοηθήσουν στη σωστή ρύθμιση των ορμονών στο σώμα, πράγμα που σημαίνει πως συμβάλλουν στη μείωση του κίνδυνου εκδήλωσης καρκίνου του μαστού.

Φυσικά πάντοτε πρέπει να διατηρείται το μέτρο σε όλα τα «πράγματα» της καθημερινής μας ζωής και το ίδιο συμβαίνει με τα φύκια, η υπερκατανάλωση του μπορεί να προκαλέσει ταχυπαλμία σε όσους υποφέρουν από παθήσεις των νεφών. Αυτό συμβαίνει διότι μόλις 2 κουταλιές με φύκια περιέχουν 34 φορές περισσότερο κάλιο από τη μπανάνα (θεωρείτε ως μια από τις τροφές με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα καλίου).

Τα πιο γνωστά φύκια

Υπάρχουν πάνω από 10.000 ποικιλίες με τα πιο γνωστά προς εμάς να είναι:

  • Το nori
  • Το κόκκινο φύκι (χρησιμοποιείται για να τυλίξουμε το σούσι)
  • Το kombu
  • Το Wakame
  • Η Σπιρουλίνα

Εντάξετε στη διατροφή σας και σίγουρα θα ωφεληθείτε από τα πλούσια θρεπτικά συστατικά τους.