Από την αρχαιότητα ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε τα φυτά για να βοηθηθεί στην ταχύτερη θεραπεία ασθενειών και παθήσεων. Τα βότανα έρχονται από το «φαρμακείο της φύσης» και παρέχουν στον ανθρώπινο οργανισμό, τόνωση με φυσικό τρόπο. Συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση διαφόρων παθήσεων και βελτιώνοντας την υγεία μας γενικότερα.

Εκτός από φαρμακευτική χρήση ως αλοιφή, βάμμα, κατάπλασμα κλπ. χρησιμοποιούνται ιδανικά και ως τροφές. Το πεπτικό μας σύστημα έχει αναπτυχθεί περισσότερο από 5.000 χρόνια και προσαρμόστηκε στην πέψη τροφίμων, όπως είναι τα φυτά. Το ιδανικό θα ήταν να εντάξετε στη διατροφή σας, για να απολαύσετε τα πολύτιμα συστατικά που περιέχουν. Ως τροφή έχουν πλούσια θρεπτική αξία και αν συνυπολογίσουμε τις θεραπευτικές τους ιδιότητες, τότε σίγουρα μιλάμε για έναν «θησαυρό» που υπάρχει σε αφθονία στη φύση.

Δυστυχώς στην εποχή μας έχουμε χάσει την επαφή με τη φύση. Κατ’ επέκταση και με τα φυτά. Το αποτέλεσμα είναι, να μη γνωρίζουμε που χρησιμεύει το καθένα ώστε να το χρησιμοποιήσουμε για να ενισχύσουμε και να τονώσουμε τον οργανισμό με «φυσικά προϊόντα». Τα οποία μάλιστα, είναι απαλλαγμένα και από χημικά.

Διαφέρουν τα φαγώσιμα φυτά με τα φαρμακευτικά;

Στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε ποια ανήκουν στις τροφές και ποια στα φαρμακευτικά φυτά. Αυτό συμβαίνει διότι οι απόψεις συγκλίνουν πως ανήκουν και στα δυο.

Ας πάρουμε δυο παραδείγματα για να γίνουμε πιο κατανοητοί:

Λεμόνι: Χρησιμοποιείται κυρίως ως τροφή και μάλιστα προσθέτουμε στα φαγητά σε καθημερινή βάση. Ταυτόχρονα όμως έχει αυξημένη αποτοξινωτική δράση και μεγάλη αντίσταση στις μολύνσεις.

Κρεμμύδια: Εκτός από απαραίτητο συστατικό, σχεδόν σε κάθε συνταγή. Αποτελεί τροφή με ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό. Για παράδειγμα μπορούν να καταπραΰνουν, ακόμα και να θεραπεύσουν από βρογχικές μολύνσεις.

Ανακεφαλαιώνοντας να πούμε, πως η βοτανοθεραπευτική έχει αξία, μόνο όταν δεν γίνονται διακρίσεις ανάμεσα σε τροφές και φαρμακευτικά φυτά. Οι περισσότερες τροφές που ανήκουν στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών μπορούν να προσφέρουν ευεργετικά οφέλη για την υγεία και το πεπτικό σύστημα.

Εντάξτε στη διατροφή σας, αποξηραμένα σύκα, ένα πιάτο δημητριακών, τσάι του βουνού, ακόμα και τραχανά που παρασκευάζετε από αλεύρι κριθαριού, βρώμης ή σταριού. Θα παράσχουν στον οργανισμό πλούσια θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Θα συμβάλλουν στην ενίσχυση του νευρικού συστήματος. Θα βελτιώσουν τη λειτουργία του εντέρου και θα δώσουν πολλά ακόμα οφέλη.

Τέλος, πρέπει να γνωρίζετε ότι τα βότανα στο σύνολο τους, παρέχουν θεραπευτικά οφέλη στον άνθρωπο. Γιαυτό είναι καλό να γνωρίζουμε τα κυριότερα από αυτά. Για να σας βοηθήσουμε, φτιάξαμε λίστα που περιλαμβάνει τα περισσότερα φαρμακευτικά φυτά: Βότανα και υγεία – πλήρης οδηγός. Ρίξτε μια ματιά για να μάθετε ποια είναι και σε ποιες παθήσεις μπορούν να φανούν αποτελεσματικά.