Γνωρίζετε ότι η καρδιά μας χτυπά περισσότερες από 35.000.000 φορές το χρόνο;

Φαντάζει ασύλληπτος ο αριθμός, όμως είναι ο μυς του ανθρωπίνου σώματος που «εργάζεται» πιο σκληρά. Γιαυτό είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε μερικές συμβουλές, που θα τη διατηρήσουμε υγιή και σε άριστα επίπεδα. Θα βελτιώσουν κατά πολύ το βιοτικό μας επίπεδο και την καρδιαγγειακή υγεία.

Χρήσιμες συμβουλές για υγιή καρδιά

Υπάρχουν πολλές καθημερινές συνήθειες που μπορούν να βοηθήσουν, ένα από αυτά είναι η διατροφή. Τα φιστίκια και γενικώς οι ξηροί καρποί συμβάλλουν στη διατήρηση υγιούς καρδιάς. Η συνιστώμενη ποσότητα κατανάλωσης είναι 28 – 56 γραμμάρια ξηρών καρπών, όπως αμύγδαλα και καρύδια. Επιγραμματικά ας δούμε μερικές τροφές που δίνουν «αγάπη» στην καρδιά:

  • Τζίντζερ
  • Μούρα
  • Γαρύφαλλο
  • Ντομάτες
  • Ραπανάκια
  • Πιπέρι καγιέν
  • Μήλα
  • Μηλόξιδο
  • Χόρτα (λόγο της χλωροφύλλης)
  • Σκόρδο
  • Παπάγια (εξωτικό φρούτο)
  • Τρεχούμενο νερό από φυσικές πηγές

Δώστε της «αγάπη» ακολουθώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής και φυσικά αποβάλλοντας όσο το δυνατόν περισσότερο, το άγχος και το στρες.

Ένας φίλος μου καρδιολόγος μου είχε πει κάποτε το μυστικό (εκτός από σωστή διατροφή και τακτικό έλεγχο στον καρδιολόγο για να προλαμβάνουμε την εμφάνιση παθήσεων). 3 βασικά πράγματα που όλοι πρέπει να εφαρμόζουμε καθημερινά, σας τα παραθέτω όπως μου τα περιέγραψε με το γλαφυρό του τρόπο:

  1. «Άδειος εγκέφαλος» (χωρίς πολλές σκοτούρες, σκέψεις και στρες).
  2. «Κρύα καρδιά» (να μην επηρεάζεστε και έχετε πολλές στεναχώριες, άγχος) .
  3. «Ζεστά πόδια» (σε αυτό βοηθάει η γυμναστική, καθώς 5 χιλιόμετρα ελάχιστο καθημερινό περπάτημα, βοηθά στην καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία).

Το άγχος είναι πολύ κακό για την υγεία γενικότερα, πόσο μάλλον για την καρδιά. Προσπαθήστε να το ελέγχετε και να το αποβάλλετε, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να ανέβει η αρτηριακή πίεση, που επιδρά αρνητικά στην κλινική μας κατάσταση, δημιουργώντας σοβαρές παθήσεις.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρείται τα «πόδια σας ζεστά» είναι η γυμναστική. Γίνετε πιο δραστήριοι, ξεκινήστε τρέξιμο, γυμναστηριο ή εγγραφείτε σε έναν αθλητικό σύλλογο και ξεκινήστε κάποιο άθλημα. Προσπαθήστε να ασχοληθείτε τουλάχιστον 2 μέρες την εβδομάδα, μέχρι 2 ώρες τη φορά. Να είστε σίγουροι ότι θα ανέβει η διάθεση και έτσι θα καταφέρετε να ελέγχετε καλύτερα το άγχος, όπως επίσης θα αποβάλλετε το στρες. Απλές και χρήσιμες συμβουλές! Άλλωστε αυτό είναι το μυστικό, λίγα πράγματα και σωστά είναι αρκετά να χαρίσουν στην καρδιά «μπόλικη αγάπη».