Σίγουρα όλοι μας έχουμε αθληθεί κάποια περίοδο της ζωής μας και έχουμε διαπιστώσει ότι η διάθεση είναι πιο ανεβασμένη και η ψυχολογία μας έχει πάρει τα πάνω της.

Συμβαίνει πραγματικά ή είναι ιδέα μας;

Σε αυτό το ερώτημα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε και πιστεύουμε ότι οι πληροφορίες που έχουμε συλλέξει θα πείσουν και τον πιο δύσπιστο πως η γυμναστική και η έντονη σωματική δραστηριότητα προάγει την ευεξία και βελτιώνει τη διάθεση σε μεγάλο βαθμό.

Με ποιον τρόπο καταφέρνει η γυμναστική να μας «ανεβάζει» τη διάθεση

Σε αυτό παίζουν ρόλο οι ορμόνες που παράγει ο οργανισμός και οι οποίες αυξάνονται με τη σωματική δραστηριότητα. Οι ενδορφίνες είναι οι ορμόνες που μειώνουν τον πόνο από την εξαντλητική προσπάθεια και είναι οι ίδιες που παράγουν ένα αίσθημα ευφορίας μετά από κάθε προπόνηση. Μερικές ακόμη ουσίες που μας γεμίζουν με ικανοποίηση είναι η ντομαπίνη, η σεροτονίνη και πρόκειται για ορμόνες που μπορούν να αυξήσουν το αίσθημα αυτοεκτίμησης.

Αυξομειώσεις στην ένταση της προπόνησης

Ξεχάστε τον σταθερό ρυθμό σε ένα πρόγραμμα αερόβιων ασκήσεων. Το τρέξιμο ή το περπάτημα με αυξομειώσεις στην ένταση της άσκησης (εναλλαγές 2 λεπτά αργά και αλλά 2 πιο γρήγορα για 20 λεπτά τουλάχιστον), βοηθά σε σημαντικό βαθμό στη βελτίωση της υγείας και ειδικά σε άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, καθώς ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και είναι ο ιδανικός τρόπος άθλησης για να κάψετε το περιττό λίπος και να έχετε πιο γρήγορα αποτελέσματα στο αδυνάτισμα.

Περισσότερη προσπάθεια με την πάροδο του χρόνου

Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μείνετε στάσιμοι όσον αφορά το πρόγραμμα γυμναστικής και την ένταση του. Κάθε μήνα καλό είναι να αλλάζετε ασκήσεις και να αυξήσετε τον αριθμό των σετ ή των επαναλήψεων, όπως φυσικά και τα κιλά σε περιπτώσεις που η προπόνηση γίνετε στο γυμναστήριο με βάρη και όργανα. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε ακόμα και να διπλασιάσετε τη μυική σας δύναμη μέσα σε διάστημα περίπου 3 μηνών, αυτό σίγουρα θα σας γεμίσει αυτοπεποίθηση και θα τονώσει τον οργανισμό.

Αυξημένη τεστοστερόνη

Οι άνδρες που συνδυάζουν τα βάρη με 30 λεπτά αερόβια άσκηση πριν από την προπόνηση, έχει αποδειχτεί ότι αυξάνει τα επίπεδα τεστοστερόνης σε σχέση με αυτούς που ακολουθούν την αντίθετη σειρά.

Το μόνο σίγουρο είναι, πως η έντονη σωματική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση, αρκεί να το πάρουμε απόφαση να αφήσουμε τον καναπέ και να βγούμε στους δρόμους, στη φύση, ακόμα και τα γυμναστήρια για να αθληθούμε. Καταλαβαίνουμε, ότι για κάποιον που έχει καιρό να το κάνει είναι αρκετά δύσκολο να βάλει στόχο και να ξεκινήσει γυμναστική, πιστεύουμε όμως πως η επιμονή ενός μήνα είναι αρκετή για να του γίνει απαραίτητη συνήθεια και αυτό θα το βοηθήσει να αποκτήσει περισσότερη ευεξία και «ανεβασμένη» διάθεση, που σίγουρα δε θα θέλει να αποχωριστεί.