Τα συμπληρώματα διατροφής έχουν φτιαχτεί με σκοπό να ενισχύσουν τον οργανισμό με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται σε καθημερινή βάση και δε μπορεί να τα λαμβάνει σε επαρκείς ποσότητες μέσω της διατροφής. Σε καμία περίπτωση τα συμπληρώματα διατροφής δε μπορούν να αντικαταστήσουν μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή με πλούσια περιεκτικότητα σε φρούτα και λαχανικά, δημητριακά, υγιεινά λιπαρά και μεγάλη περιεκτικότητα πρωτεΐνης.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Τι είναι τα συμπληρώματα διατροφής;

Είναι διατροφικά συμπληρώματα όπως βιταμίνες, ανόργανα συστατικά, αμινοξέα, λιπαρά οξέα και γενικώς όλα τα απαραίτητα συστατικά που έχει ανάγκη ο ανθρώπινος οργανισμός.

Θα τα βρείτε σε μορφή κάψουλας, δισκίων, ακόμα και ως χάπια. Απευθύνονται σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες που εμφανίζουν έλλειψη απαραίτητων θρεπτικών συστατικών ή χρειάζονται ενίσχυση του οργανισμού, όπως για παράδειγμα άτομα που ακολουθούν συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή. Οι περισσότεροι χρειάζονται να μάθουν πολλά για τα συμπληρώματα διατροφής και τις γενικές συμβουλές που  δίνουν πληροφορίες για τα συγκεκριμένα φαρμακευτικά σκευάσματα όπως, πως χρησιμοποιούνται, που και πότε.

Οι διατροφικές συνήθειες του σύγχρονου τρόπου ζωής με την κατανάλωση γρήγορου και πρόχειρου φαγητού, έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσληψη θρεπτικών ουσιών που μπορεί να οδηγήσει σε καταπόνηση του οργανισμού ακόμα και παθήσεις.

Σύμφωνα με έρευνες, έχει αποδειχθεί ότι τα τελευταία χρόνια λόγω του τρόπου ζωής δεν υπάρχει επαρκής πρόσληψη βιταμινών  του συμπλέγματος Β, βιταμίνης D, ασβεστίου, σεληνίου, ιωδίου κ.α.

Οι σωστές δοσολογίες

Ύστερα από έρευνα που πραγματοποίησε το κέντρο Έρευνας και Πρόληψης του Γέιλ, έχουμε τα 6 κορυφαία συμπληρώματα διατροφής όπως τα παρουσίασε ο διευθυντής του κέντρου δρ. David Katz.

  1. Ω-3 λιπαρά: Πρόκειται για ωφέλιμα λιπαρά απαραίτητα για κάθε οργανισμό και συμβάλλουν στη μείωση των φλεγμονών του εγκεφάλου, του καρδιαγγειακού συστήματος και ωφελούν τη υγεία γενικότερα σε μακροπρόθεσμο στάδιο.
    Ημερήσια συνιστώμενη δόση: 1000mg PA/DHA (εικοσιπεντανοϊκό οξύ/ δοκοσαεξανοϊκό) σε αναλογία 3:2.
  2. Βιταμίνη D: Πρόκειται για μια σημαντική βιταμίνη που δυστυχώς πολλά άτομα στις μέρες μας εμφανίζουν έλλειψη (αν και μπορούμε να τη λαμβάνουμε ακόμα και από τον ήλιο), ακόμα δεν έχουμε πλήρη γνώση για όλες τις ωφέλιμες ιδιότητες που παρέχει στον οργανισμό και οι εργαστηριακές έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη.
    Ημερήσια συνιστώμενη δόση: 600 IU βιταμίνης D3
  3. Πολυβιταμίνες: Αν και τα οφέλη φαίνονται να είναι σημαντικά για την υγεία μας, παρόλα αυτά οι έρευνες ποικίλλουν μεταξύ τους, ως προς το ποια συγκεκριμένη κατεύθυνση μπορούν να ωφελήσουν στο ανθρώπινο σώμα.
    Ημερήσια συνιστώμενη δόση: Προτιμήστε να λαμβάνετε βιολογικά με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών
  4. Προβιοτικά: Ενισχύουν το πεπτικό σύστημα συμβάλλοντας στην κινητικότητα του εντέρου, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο στην ομαλή πέψη του φαγητού. Μπορεί ακόμα να ενισχύσουν σε σημαντικό βαθμό τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
    Ημερήσια συνιστώμενη δόση:1 δισ.ενεργά στελέχη ανά χάπι.
  5. Συνένζυμο Q-10: Είναι κατάλληλο για άτομα που πάσχουν από υπέρταση και υψηλή αρτηριακή πίεση.
    Ημερήσια συνιστώμενη δόση: Από 30-200 mg.
    Δείτε αναλυτικά, τι είναι το συνένζυμο Q10, που το βρίσκουμε και πόσο σημαντικό είναι για την υγεία μας.
  6. Ρεσβερατρόλη: Περιέχεται φυσικά στα σταφύλια και το κρασί και σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες φαίνεται πως έχει σημαντική αντιγηραντική δράση.
    Ημερήσια συνιστώμενη δόση: 200 mg trans ρεσβερατρόλης

Ποιους κινδύνους κρύβουν;

συμπληρώματα-διατροφής-θωρακίστε-1

Αν και μπορεί να συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας πολλών ατόμων, δεν συνίστανται για όλους. Τα συμπληρώματα διατροφής, αν καταναλωθούν σε υψηλές ποσότητες μπορεί να έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα σε συγκεκριμένες ομάδες ατόμων, γιαυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Προτιμήστε να λαμβάνετε τα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά ακολουθώντας μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή σε καθημερινή βάση.  Συνοψίζοντας να αναφέρουμε ότι, αν και συστήνεται η λήψη τους για μεγάλο μέρος του πληθυσμού χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες όπως για παράδειγμα στις εγκύους, γιαυτό σε κάθε περίπτωση να συμβουλεύεστε το γιατρό ή το φαρμακοποιό σας.