Καθημερινές συνήθειες που όλοι τις έχουμε σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Φαίνονται αθώες και μας χαρίζουν ευχαρίστηση, όμως με την πάροδο του χρόνου έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία. Είναι γνωστό πως τα τελευταία χρόνια η καθιστική ζωή και η «καλοπέραση» έχει γίνει τρόπος ζωής στο δυτικό κόσμο.

Είναι επίσης γνωστό ότι έχει καταστροφικές επιπτώσεις στον οργανισμό και την υγεία μας γενικότερα. Με απλές αλλαγές που θα δούμε στη συνέχεια, μπορείτε να αλλάξετε τις ανθυγιεινές συνήθειες και να σταματήσετε να καταπονείτε τον οργανισμό εν αγνοία σας.

Η αφυδάτωση διαλύει τον οργανισμό

Μπορεί οι περισσότεροι όταν ακούμε τον όρο αφυδάτωση, να έχουμε στο μυαλό έναν τύπο που βρίσκετε στην έρημο και δεν έχει πιει νερό για αρκετά εικοσιτετράωρα. Αυτή όμως είναι μια λανθασμένη αντίληψη, διότι μπορεί ακόμη και εμείς οι ίδιοι να έχουμε πάθει αφυδάτωση και να μην το έχουμε αντιληφθεί.

Αν δε λαμβάνετε τις απαραίτητες ποσότητες νερού, που έχει ανάγκη ο ανθρώπινος οργανισμός σε καθημερινή βάση, τότε σίγουρα έχετε πάθει αφυδάτωση τουλάχιστον μια φορά στη ζωή σας. Απλώς ήταν σε ήπια μορφή και δεν εμφάνισε έντονα συμπτώματα, γιαυτό δεν το καταλάβατε.Όμως πιστέψτε μας, μερικά από τα ζωτικά όργανα του σώματος «την άκουσαν για τα καλά». Όπως υποστηρίζουν Αμερικανοί επιστήμονες «η χρόνια αφυδάτωση έχει επιπτώσεις στο δέρμα, το πεπτικό σύστημα και επιβαρύνει σημαντικά τον οργανισμό».

Οκτώ ποτήρια ή 2 λίτρα νερό, είναι η προτεινόμενη ποσότητα κατανάλωσης νερού, που έχει ανάγκη ο οργανισμός σε καθημερινή βάση. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες πρέπει να τηρείτε αυτή την αναλογία, ενώ το χειμώνα ίσως έχετε περιθώρια να ελαχιστοποιήσετε την κατανάλωση κατά 500ml. Μπορεί αυτό να σας ακούγεται φυσιολογικό, όμως οι περισσότεροι δεν πίνουν ούτε τη μισή ποσότητα. Αν το παρατηρήστε στον εαυτό σας, ίσως διαπιστώσετε ότι ανήκετε στην τελευταία κατηγορία. Το αποτέλεσμα είναι ο οργανισμός να μην ενυδατώνεται σωστά.

Τρώτε πολύ… γρήγορα

Είναι ακόμη μια συνήθεια, που μπορεί να καταστρέψει τον οργανισμό και αυτό διότι, όσο πιο γρήγορα τρώτε το φαγητό, αργεί να ξεκινήσει η διαδικασία της πέψης και να πάρει εντολή ο εγκέφαλος ότι έχετε χορτάσει. Το αποτέλεσμα είναι, να καταναλώσετε περισσότερες μερίδες, από ότι έχετε πραγματικά ανάγκη. Προσπαθήστε να ελαττώσετε την ταχύτητα με την οποία τρώτε, για να μην καταπονείται το πεπτικό σύστημα.

Τσιμπολογάτε δεξιά – αριστερά και τρώτε πολλά σνακ

Μπαίνοντας στη κουζίνα διαπιστώνετε ότι υπάρχει άφθονο φαγητό για να τσιμπολογήσετε. Πάνω στο τραπέζι, μέσα στο ντουλάπι, στα συρτάρια, στον φούρνο, υπάρχει αρκετή ποσότητα και δεν την αφήνετε να πάει χαμένη. Συνήθως αυτές οι «αθώες» μπουκίτσες, έχουν υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρης, αλάτι και ελάχιστα θρεπτικά συστατικά. Αποφύγετε να τσιμπολογάτε δεξιά – αριστερά και καταναλώστε μόνο τα γεύματα που είναι απαραίτητα (3 κύρια γεύματα και 2 σνακ ενδιάμεσα). Με αυτό τον τρόπο θα είστε πάντοτε χορτάτοι και θα το φαγητό σας θα περιέχει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός.

Μεγάλες ποσότητες σε φαγητό και ποτό

Αν αρέσκεστε να καταναλώνετε τεράστιες ποσότητες φαγητού και ποτού. Τότε όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για άκρως ανθυγιεινή συνήθεια που μπορεί να μην προκαλέσει προβλήματα από την αρχή. Όμως με την πάροδο του χρόνου θα σας δημιουργήσει «θέματα υγείας». Μετριάστε τις ποσότητες που καταναλώνετε σε ποτά και φαγητά, για να μην εμφανίσετε κάποιο πρόβλημα υγείας που θα σας ταλαιπωρεί μια ζωή.

Καθιστική ζωή … «επί του καναπέως»

Έτσι ξεκινήσαμε το άρθρο και έτσι θα το τελειώσουμε. Θεωρούμε πως ο συγκεκριμένος τρόπος ζωής είναι μια συνήθεια που επηρεάζει σημαντικά την υγεία και φυσικά την ψυχολογία μας. Η έλλειψη έντονης σωματικής δραστηριότητας αντιδρά αρνητικά στην υγεία, σωματική και ψυχική. Φροντίστε τουλάχιστον 2 – 3 φορές την εβδομάδα να είστε «πιο δραστήριοι». Για να το πετύχετε, προγραμματίστε να πάτε για περπάτημα ή τρέξιμο, περίπου μισή έως μια ώρα την ημέρα.

Αν οι εργασιακές σας συνθήκες είναι γύρω από ένα γραφείο και περνάτε πολλές ώρες καθημερινά σε μια καρέκλα. Τότε όπως αντιλαμβάνεστε, πρέπει να διπλασιάσετε το χρόνο γυμναστική, για να είστε πάντοτε σε φόρμα με πλήρη υγεία και ευεξία.