Το φαγόπυρο είναι ένας θρεπτικός σπόρος με πλούσια διατροφική αξία και οφέλη στην υγεία. Στα Αγγλικά ονομάζεται Buckwheat και είναι ένα είδος σίκαλης που πρέπει να το εντάξετε στο εβδομαδιαίο μενού σας για να απολαύσετε τα πλούσια οφέλη που μπορεί να παρέχει στον οργανισμό.

Το φαγόπυρο είναι επίσης γνωστό με την ονομασία μαύρο σιτάρι και επιστημονική ονομασία Fagopyrum esculentum. Είναι σχεδόν άγνωστο προς τους λαούς της μεσογείου, όμως είναι αρκετά διαδεδομένο σε χώρες της Ασίας από όπου και προέρχεται. Η πρώτη του καλλιέργεια τοποθετείται αρκετούς αιώνες πριν, στα υψίπεδα της νοτιοανατολικής Κίνας και συγκεκριμένα στα Ιμαλάια. Οι σπόροι του μετατρέπονται σε αλεύρι και είναι το τέλειο υποκατάστατο για όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη.

Επιλέξτε μια από τις ενότητες του πίνακα περιεχομένων κάνοντας κλικ

Φαγόπυρο και διατροφική αξία

Όπως προαναφέραμε είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, απαραίτητα για τον οργανισμό μας και περιέχει μεγάλες ποσότητες σε:

  • Πρωτεΐνη
  • Μαγνήσιο
  • Χαλκό
  • Σίδηρο
  • Φώσφορο
  • Κάλιο
  • Ψευδάργυρο
  • Σελήνιο
  • Φυτικές ίνες
  • Λυσίνη
  • Ρουτίνη

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β:

  • Θειαμίνη Β1
  • Ριβοφλαβίνη Β2
  • Νιασίνη Β3
  • Παντοθεϊκό οξύ Β5
  • Πυριδοξίνη Β6
  • Φολικό οξύ Β9

Τα οφέλη στη υγεία

  1. Το φαγόπυρο είναι μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου, μια ουσία που συμβάλλει στη ρύθμιση της πίεσης.
  2. Οι φυτικές ίνες που περιέχει, μπορούν να ενισχύσουν την υγεία του πεπτικού συστήματος και να αποτρέψουν τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας επιταχύνοντας την κινητικότητα του εντέρου και να πετύχουν καλύτερη αποτοξίνωση του οργανισμού. Οι φυτικές ίνες έχουν την ιδιότητα να δεσμεύουν τα χολικά άλατα καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να μειώσουν τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης.
  3. Η ρουτίνη είναι μια ουσία που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των φλεγμονών και γενικά φλεγμονωδών παθήσεων όπως είναι η αρθρίτιδα, βοηθά στη καλύτερη λειτουργία των νεφρών και ενδυναμώνει τα τριχοειδή αγγεία. Έχει επίσης ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού  και μειώνουν την εμφάνιση ρυτίδων.
  4. Η πλούσια περιεκτικότητα του σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συμβάλλουν περισσότερο στην ευεξία του οργανισμού και την εξωτερική μας εμφάνιση, ενισχύοντας την υγεία του δέρματος και ενδυναμώνοντας τα μαλλιά.

Γενικά θεωρείται ως μια τροφή που είναι αρκετά χρήση για άτομα που πάσχουν από χοληστερίνη, επειδή μειώνει τα επίπεδα της στο αίμα, από σακχαρώδη διαβήτη αφού σταθεροποιήσει τα επίπεδα σακχάρου και σε όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα του κυκλοφορικού ή έχουν υπέρταση. Πρέπει να καταναλώνεται από όλους για μια σωστή και υγιεινή διατροφή.

Που θα το βρείτε και πως να το φάτε

fagopyro

Διατίθεται σε πολλά  γνωστά σούπερ μάρκετ και καταστήματα με βιολογικά προϊόντα. Το φαγόπυρο υπάρχει σε διάφορες μορφές όπως:

  • Αλεύρι φαγόπυρου
  • Ζυμαρικά
  • Ολόκληρους σπόρους ή αλεσμένους

Μαγειρεύεται όπως το ρύζι με αναλογία 1 κούπα φαγόπυρου προς 2 κούπες νερό. Μπορείτε να το συνοδέψετε με:

  • Γιαούρτι
  • Σαλάτες
  • Σούπες
  • Όσπρια

Το αλεύρι του χρησιμοποιείται για να παρασκευάσουμε ψωμί, ακόμα και φρυγανιές.