Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης απασχολούν μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και ευτυχώς υπάρχουν αρκετές θεραπείες που μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της. Σε αυτή μας την προσπάθεια, μπορούμε να λάβουμε βοήθεια από την ίδια τη φύση. Συλλέξαμε τα κατάλληλα βότανα για χοληστερίνη που βοηθούν συμπληρωματικά να ρίξουμε τα επίπεδα σε φυσιολογικά όρια.

Τα υψηλά επίπεδα οδηγούν στη δημιουργία πολλών παθήσεων, όπως καρδιαγγειακά προβλήματα, υπέρταση, στηθάγχη (πόνος στο στήθος), καρδιακή προσβολή, ακόμα και εγκεφαλικά επεισόδια. Αν αναλογιστούμε αυτές τις συνέπειες, αντιλαμβανόμαστε αμέσως πως οι φυσιολογικές τιμές, είναι παραπάνω από επιβεβλημένες για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Προς αυτή την κατεύθυνση θα βοηθήσουν τα κατάλληλα βότανα για χοληστερίνη, συμβάλλοντας στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων στο αίμα.

Σε γενικές γραμμές πρέπει να φροντίζουμε τη διατροφή μας και να ασκούμαστε καθημερινά. Η σωματική άσκηση είναι απολύτως απαραίτητη διότι χαρίζει στον οργανισμό υγεία και ευεξία. Πέραν της διατροφής και γυμναστικής, έρχονται τα βότανα συμπληρωματικά, να συνεισφέρουν στην προσπάθεια και να καταφέρουμε να μειώσουμε τα επίπεδα, καθαρίζοντας τα τοιχώματα των αγγείων από τα λιπίδια. Παρακάτω θα δούμε τα μικρά «θαύματα» της φύσης, μαζί με γενικές οδηγίες που βοηθούν να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

Τι είναι η χοληστερίνη

Η χοληστερίνη είναι ένα λιπίδιο που συντίθεται φυσικά στο σώμα και συγκεκριμένα στο συκώτι, ενώ περιέχεται σε πολλές τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά. Είναι σημαντικό να διατηρείται η ακεραιότητα και η διαπερατότητα των κυτταρικών μεμβρανών. Μια σημαντική διαδικασία που βοηθά στο μεταβολισμό των λιποδιαλυτών βιταμινών και είναι απαραίτητη για τις ορμόνες, συμπεριλαμβανομένου των οιστρογόνων και της κορτιζόλης.

Όταν τα επίπεδα χοληστερίνης αυξηθούν πέραν των 200 χιλιοστογραμμαρίων ανα δεκατόλιτρο, πρέπει να ανησυχούμε και για άλλα συναφή προβλήματα, όπως υψηλή πίεση ή καρδιακές παθήσεις. Πάμε να δούμε την αναλυτική λίστα με τις τροφές και τα βότανα για χοληστερίνη, που επαναφέρουν τα επίπεδα σε φυσιολογικά όρια.

Βρώμη

Είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών και περιέχει β-γλυκάνη. Η συγκεκριμένη ίνα, είναι μια διαλυτή ουσία που έχει την ικανότητα να δεσμεύει μέρος της χοληστερίνης, εμποδίζοντας με αυτό τον τρόπο την απορρόφηση από τον οργανισμό. Η δέσμευση που πραγματοποιεί, διευκολύνει την αποβολή της με αποτέλεσμα να μειώνονται και τα επίπεδα στο αίμα. Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος για να καταναλώνετε τακτικά.

Κατανάλωση: Περίπου 5 γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών καθημερινά, θα μειώσουν τα επίπεδα της LDL κακής χοληστερόλης σχεδόν κατά 5%. Καταναλώστε καθημερινά στο πρωινό αντί για δημητριακά και θα αποκτήσετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Σκόρδο

Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση και μείωση των επιπέδων της LDL χοληστερόλης. Μελέτες έχουν δείξει πως η τακτική κατανάλωση ωμού σκόρδου μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ενίσχυση των επιπέδων της καλής HDL.

Κατανάλωση: Ξεφλουδίζουμε τις σκελίδες και τις ψιλοκόβουμε, προσθέτουμε ωμές σε φαγητά όπως σαλάτες, σάλτσες, ακόμα και σούπες.

Λάδι σόγιας και αραβοσιτέλαιο

Τα συγκεκριμένα φυτικά έλαια περιέχουν φυτικές στερόλες και στανόλες. Έχουν τη δυνατότητα να αποτρέπουν τον οργανισμό στην απορρόφηση χοληστερίνης που περιέχεται σε διάφορες τροφές γεμάτες λιπαρά. Έχει αποδειχθεί πως οι συγκεκριμένες ουσίες ενισχύουν την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων στατίνης που συνταγογραφούνται για την μείωση της χοληστερίνης.

Κατανάλωση: Φυτοστερόλες και φυτοστανόλες θα βρείτε επίσης σε πολλά φρούτα και λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια και σπόρους.

Καστανό ρύζι

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι πρόκειται για το γνωστό σε όλους μας ρύζι, το οποίο όμως δεν έχει δεχτεί επεξεργασία. Έχει άθικτο το κατώτερο στρώμα και ως εκ τούτου είναι πλούσια πηγή βιταμινών και ανόργανων συστατικών. Έχει επίσης πλούσια περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

Κατανάλωση: Το καστανό ρύζι περιέχει ακόρεστα λιπαρά που παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξασφάλιση χαμηλών τιμών λιποπρωτεΐνης. Πρόκειται για μια ακόμη τροφή που συγκαταλέγεται στα βότανα για χοληστερίνη και σίγουρα πρέπει να την εντάξετε στη διατροφή σας.

Κουρκουμάς και κουρκουμίνη

Κάποιοι γνωρίζουν ήδη τις εξαιρετικές ιδιότητες που έχει ο κουρκουμάς στην επούλωση πληγών ή την αποχρεμπτική του δράση. Μελέτες έχουν δείξει πως μπορεί να έχει προστατευτική επίδραση στο καρδιαγγειακό σύστημα. Ο κουρκουμάς συμβάλει στη μείωση της LDL και βοηθά στην ελάττωση συσσωρευμένης πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών.

Κατανάλωση: Προσθέστε μια πρέζα σκόνης κουρκουμά στα φαγητά. Εκτός από γεύση θα εξασφαλίσετε την ημερήσια συνιστώμενη δόση του ισχυρό βοτάνου.

Ρόφημα πράσινου τσαγιού

Τα φύλλα του δεν έχουν δεχτεί υπερβολική επεξεργασία κατά τη συγκομιδή και γιαυτό περιέχει μεγαλύτερες ποσότητες γαλλικής επιγαλλοκατεχίνης (ECGC). Η συγκεκριμένη ουσία έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και οι ερευνητές έχουν ανακαλύψει πως είναι αποτελεσματική έναντι των υψηλών επιπέδων κακής LDL χοληστερόλης.

Κατανάλωση: Περίπου 3 – 4 φλιτζάνια πράσινο τσάι καθημερινά θα βοηθήσουν να ρυθμίσετε τα επίπεδα σε επιτρεπτά όρια. Δεν πρέπει όμως να υπερβάλετε στην κατανάλωση του και φροντίστε να διατηρήσετε τις συνιστώμενες δοσολογίες, διαφορετικά μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες.

Φύλλα αγκινάρας

Το τελευταίο φυτό στη λίστα με τα κατάλληλα βότανα για χοληστερίνη είναι τα φύλλα αγκινάρας. Περιέχουν μια ουσία που φέρει την ονομασία κυναρίνη (cynarin). Προκαταρκτικές ερευνητικές εργασίες, δείχνουν πως η συγκεκριμένη ουσία έχει την ικανότητα να αυξήσει την παραγωγή χολής στο ήπαρ. Με αποτέλεσμα να υπάρχει ταχύτερη διεργασία αποβολής των λιπιδίων από το σώμα, εμποδίζοντας την προσκόλληση στα τοιχώματα των αρτηριών και μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τα υψηλά επίπεδα.

Κατανάλωση: Προσθέστε φύλλα αγκινάρας σε σούπες ή σαλάτες και θα βοηθήσει στη μείωση της κακής χοληστερόλης.

Ανακεφαλαίωση

Η λίστα που μόλις διαβάσαμε μπορεί πραγματικά να βοηθήσει αποτελεσματικά να αγγίξετε τα επιτρεπτά όρια. Για σίγουρα αποτελέσματα είναι σημαντικό να συνδυάσετε υγιεινή διατροφή με σωματική άσκηση, ως αποτέλεσμα ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Είναι επίσης απαραίτητο να ελαττώσετε το κάπνισμα και να μειώσετε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.  Η συμβουλή μας για τους υπέρβαρους, είναι να προσπαθήσετε να χάσετε κιλά και θα δείτε σίγουρα βελτίωση της κλινικής σας εικόνας.