Ο τρόπος ζωής επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τη λειτουργία της καρδιάς. Δυστυχώς στην εποχή μας η καθιστική ζωή και οι ανθυγιεινές συνήθειες που έχουμε αναπτύξει όλοι, επιβαρύνουν τη σωστή λειτουργία της καρδιάς, που έχει ως αντίκτυπο την επιβάρυνση της κλινική μας κατάσταση και μπορεί να δημιουργήσει πολλές παθολογικές καταστάσεις.

Οι καθημερινές συνήθειες, καθορίζουν τον τρόπο ζωής και τη σωστή λειτουργία των ζωτικών μας οργάνων. Αποκτώντας υγιεινές συνήθειες μπορούμε να βελτιώσουμε την καλή λειτουργία της καρδιάς και να χαρίσουμε στον οργανισμό περισσότερη υγεία. Για να το καταφέρουμε χρειάζεται να σηκωθούμε από τον καναπέ και να αφήσουμε στην άκρη τον καθιστικό τρόπο ζωής. Ξεκινήστε με περισσότερη γυμναστική και ισορροπημένη διατροφή. Αμέσως θα δείτε σημαντική βελτίωση της ψυχολογίας και θα είστε πιο υγιείς.

Σε αυτό το σημείο έρχεται συμπληρωματικά η βοήθεια των βοτάνων, με τα ευεργετικά συστατικά που περιέχουν, να βοηθήσουν την προσπάθεια, χαρίζοντας στην καρδιά σημαντικά οφέλη που μόνο καλό θα επιφέρουν.

Η λίστα με τα βότανα που κάνουν καλό στην καρδιά

Κάντε καθημερινή σας συνήθεια την υγιεινή διατροφή, μη παραλείπετε την τακτική σωματική εξάσκηση. Με αυτούς τους δυο εύκολους τρόπους, θα καταφέρετε να ακολουθείτε πιστά έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Συμπληρωματικά, εντάξτε στη διατροφή μερικά από τα βότανα που ακολουθούν και η καρδιά θα δουλεύει «ρολόι».

Το σκόρδο στην υγεία της καρδιάς

Μια μόνο σκελίδα μπορεί να χαρίσει τα επιθυμητά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Μελέτες έχουν δείξει ότι το σκόρδο ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. Αν γίνεται τακτική κατανάλωση θα καταφέρετε να έχετε σημαντικά αποτελέσματα στην αθηροσκλήρωση. Τα δραστικά συστατικά του σκόρδου μπορούν να μαλακώσουν τις αρτηρίες και να διασπάσουν πιο εύκολα το λίπος και τη χοληστερόλη που προσκολλάται στο εσωτερικό των τοιχωμάτων.

Έχει σημαντικές ιδιότητες  στην αντιμετώπιση της υπέρτασης. Μια δραστική ουσία που περιέχεται σε αυτή την υπερτροφή, η αλισίνη, δίνει στο σκόρδο τη έντονη μυρωδιά. Αλλά είναι επίσης και εκείνη που του χαρίζει τις σημαντικές θεραπευτικές ιδιότητες που έχει. Είναι αποτελεσματικό κατά των βακτηριδίων και η περιεκτικότητα του σε φλαβονοειδή βοηθά στην παραγωγή γλουταθειάνης, αποβάλλοντας τις τοξίνης από το σώμα. Έχει πλούσια περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, βιταμίνη β6, μαγγάνιο και σελήνιο. Εκτός από τις ιδιότητες που προαναφέραμε, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των λιπιδίων στο αίμα. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες έχει ακόμα τη ιδιότητα να προσβάλλει τα καρκινικά κύτταρα.

Πράσινο τσάι! «Το ρόφημα της καρδιάς»

Καταναλώνοντας πράσινο τσάι βελτιώνεται την ανθεκτικότητα της εσωτερικής επένδυσης των αιμοφόρων αγγείων. Από έρευνες έχει διαπιστωθεί, πως το πράσινο τσάι έχει πλούσια περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή. Μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων μέσα στα πρώτα 60 λεπτά από τη στιγμή κατανάλωσης του. Λόγω των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων του μπορεί να παράσχει πλούσια οφέλη στην λειτουργία της καρδιάς. Λόγω των διασταλτικών λειτουργιών που έχει, βελτιώνει σε σημαντικό βαθμό την ελαστικότητα των αγγείων, αποτρέποντας τις θρομβώσεις.

Ρίγανη η Μυρωδάτη

Στα βότανα για την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς ανήκει και η ρίγανη. Στην Ελλάδα χρησιμοποιείται αρκετά στα φαγητά και έτσι παίρνουμε τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά της σχεδόν σε καθημερινή βάση. Έχει πλούσια περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C και είναι επίσης πλούσια πηγή ινών, συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της χοληστερίνης και προστατεύοντας τον οργανισμό από την κακή χοληστερίνη. Λόγω των αντιοξειδωτικών μπορεί να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες,να βοηθήσει στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων και στην αντιμετώπιση των φλεγμονών. Είναι Ελληνική και φυσικά δεν πρέπει να λείπει από κανένα σπίτι.

Λεβάντα η αρωματική

Η λεβάντα έχει αγχολυτικές και καταπραϋντικές ιδιότητες. Συμβάλλει αποτελεσματικά κατά της αϋπνίας και είναι επίσης γνωστή για το πλούσιο και ιδιαίτερο άρωμα της. Τα έλαια λεβάντας έχουν αντιβακτηριδιακές και καταπραϋντικές ιδιότητες, που ενισχύουν τους μύες της καρδιάς, βοηθούν στη χαλάρωση και συστολή των αρτηριών. Είναι από τα ευεργετικά βότανα που μπορούν να μειώσουν τις ταχυπαλμίες και την υπέρταση.

Διαβάστε περισσότερα για τη λεβάντα.

Τζινσενγκ (Ginseng) το «άγνωστο» βότανο

Μελέτες έχουν αποδείξει πως η κατανάλωση ginseng μπορεί να συμβάλλει στη μείωση καρδιακών παθήσεων και αρτηριακής πίεσης. Πριν εντάξετε το συγκεκριμένο βότανο στη διατροφή σας, κρίνεται σκόπιμο να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, διότι σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει υπέρταση. Η ρίζα του φυτού περιέχει πολλές θεραπευτικές ιδιότητες και γιαυτό προτιμάται περισσότερο σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα του φυτού. Η λήψη του γίνεται με την κατανάλωση της ρίζας ως ωμή τροφή ή φτιάχνοντας αφέψημα. Αναμείξτε 1 κ.γ. τζίνσενγκ σε σκόνη, μαζί με 250ml ζεστό νερό και το ρόφημα είναι έτοιμο προς κατανάλωση.

Ginseng βότανα για καρδια

Μάθετε περισσότερα για το Σιβηριανό τζίνσενγκ.

Πιπέρι καγιέν! Το θερμαντικό βότανο

Προέρχεται από χώρες της Ασίας, με την μεγαλύτερη παραγωγή να γίνεται στην Ινδία. Συμβάλλει στην τόνωση της καρδιάς, σταθεροποιώντας τον καρδιακό παλμό και την κυκλοφορία του αίματος. Είναι ένα θερμαντικό βότανο, λόγω της καψαϊκίνης που περιέχεται σε αφθονία μέσα στο φυτό και είναι αρκετά εφιδρωτικό.

Κράταιγος για την καρδιά

Κράταιγος βότανα για καρδια

Οι ευεργετικές ιδιότητες του βοτάνου είναι γνωστές από την αρχαιότητα και τον Διοσκουρίδη. Περιέχει βιοφλαβονεοιδή που θεωρούνται ισχυρά αντιοξειδωτικά. Συμβάλλοντας έτσι στην μείωση και πρόληψη εκφυλισμού των αιμοφόρων αγγείων. Πρόκειται για ουσίες που χαλαρώνουν και διαστέλλουν τη στεφανιαία αρτηρία και γενικά τις αρτηρίες. Τονώνει την καρδιά και βοηθά στην βελτίωση της αρρυθμίας και αρτηριακής πίεσης. Φαίνεται ότι έχει θετική επίδραση στην πρόληψη της αρτηριοσκλήρωσης και την προστασία των αγγείων. Εκτός από την βελτίωση της υπέρτασης μπορεί βοηθήσει και στην αύξηση της υπότασης, επαναφέροντας την πίεση σε κανονικά επίπεδα

Λαμβάνεται επίσης ως έγχυμα: Για να το παρασκευάσετε βράστε 5 γραμμάρια από τους καρπούς του φυτού, σε 500ml νερό.

Χρήσιμες πληροφορίες

Ανακεφαλαιώνοντας! Να αναφέρουμε ότι οι κακές συνήθειες που έχουμε αναπτύξει τα τελευταία χρόνια (όπως το κάπνισμα και η έλλειψη σωματικής άσκησης), έχουν αυξήσει τα επεισόδια καρδιακών παθήσεων σε ολοένα και μικρότερες ηλικίες. Πριν από αρκετές δεκαετίες οι καρδιακές παθήσεις ήταν σπάνιο φαινόμενο και απασχολούσε μόνο μικρό μέρος του πληθυσμού ή άτομα με κληρονομικές ασθένειες. Η βελτίωση του τρόπου ζωής και η χρήση των βοτάνων μπορεί να χαρίσει περισσότερη υγεία στην καρδιά. Πάντοτε να συμβουλεύεστε το γιατρό σας πριν κάνετε χρήση τους και ειδικά περιπτώσεις που λαμβάνουν ήδη φαρμακευτική αγωγή.