Υπάρχουν τα κατάλληλα διουρητικά βότανα που μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την κατακράτηση υγρών. Βοηθούν το σώμα να αποβάλει τα επιπλέον υγρά, καθώς ενισχύουν τη λειτουργία των νεφρών, παράγοντας περισσότερα ούρα.

Η κατακράτηση υγρών είναι μια κατάσταση κατά την οποία συσσωρεύονται πλεονάζοντα υγρά σε διάφορα σημεία του σώματος. Μπορεί να προκληθεί από την καθιστική ζωή, από πολύωρη ορθοστασία, ακόμα και από κακή διατροφή με πλούσια περιεκτικότητα νατρίου. Δημιουργείτε επίσης από την πάθηση του θυρεοειδή, από προβλήματα του κυκλοφορικού και τη λήψη συγκεκριμένων φαρμάκων.

Η αίσθηση πρηξίματος που δημιουργείται είναι μια αρκετά ενοχλητική κατάσταση, που πρέπει άμεσα να την αντιμετωπίσεις. Υπάρχουν ορισμένες συνήθειες τις καθημερινότητας μας, που αν τις αποβάλουμε, θα βοηθήσουν να απαλλαγούμε από τα συμπτώματα. Επίσης, αν εντάξουμε στο καθημερινό πρόγραμμα ορισμένα μυστικά για την αποβολή των περιττών υγρών του σώματος, θα βοηθήσουν στην απομάκρυνση πλεονάζοντος υγρού.

Με ποιο σύνηθες το φαινόμενα της κατακράτησης υγρού να δημιουργείτε στα πόδια. Τα κατάλληλα διουρητικά βότανα μπορούν να συμβάλλουν αποτελεσματικά στη σωστή αποβολή τους από οποιοδήποτε σημείο του σώματος. Αυτό στην πράξη σημαίνει, ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να απαλλαγείτε από το πρήξιμο και να έχετε γρήγορη απώλεια βάρους.

Χρήσιμες πληροφορίες

Τα φυσικά διουρητικά βοηθούν τον οργανισμό στην παραγωγή περισσότερων ούρων και με αυτών των τρόπο συμβάλλουν στην αποβολή των συμπτωμάτων. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή πριν ακολουθήσετε μια διατροφή για κατακράτηση υγρών, διότι η υπερβολική κατανάλωση διουρητικών βοτάνων μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση και να δημιουργήσει ανεπιθύμητες παρενέργειες στην υγεία. Παρόλα αυτά, τα βότανα και λαχανικά παρέχουν στον οργανισμό επιπλέον ανόργανα συστατικά, που χάθηκαν κατά την απώλεια κιλών. Κάτι που δε συμβαίνει με τα φάρμακα, τα οποία αποβάλλουν πολύτιμα μεταλλικά στοιχεία από τον οργανισμό.

Διουρητικά βότανα

Μαϊντανός: Είναι αρκετά διαδεδομένη η χρήση του στα φαγητά μας και από εκεί μπορούμε να λαμβάνουμε τις πολύτιμες ιδιότητες που περιέχει. Αν το προσθέσουμε φρέσκο, ως γαρνιτούρα, στα φαγητά και τις σαλάτες, θα αντλήσουμε μεγαλύτερη ποσότητα από τη γκάμα των ωφέλιμων συστατικών του. Έχει ήπια διουρητική δράση και βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού, συμβάλλοντας στον καθαρισμό των νεφρών.

Μάραθος: Ακόμη ένα βότανο που χρησιμοποιείται αρκετά στις συνταγές μας. Έχει διουρητικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες, ενώ μπορεί να βοηθήσει στην απομάκρυνση της κυτταρίτιδας. Επίσης πρέπει να καταναλώνετε ωμό, διότι αν βράσει χάνει σημαντική ποσότητα των θρεπτικών του στοιχείων.

Χυμός από κράνα και μύρτιλλα: Θεραπεύουν λοιμώξεις του ουροποιητικού και διατηρούν το pH στα ούρα. Είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Β και αν πιείτε το χυμό τους, θα δημιουργήσετε προϋποθέσεις για αποβολή σημαντικής ποσότητας ούρων, που είναι και το ζητούμενο στην αντιμετώπιση κατακράτησης υγρών.

κράνα

Ταραξάκο: Εκτός από διουρητικές ιδιότητες, έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε κάλιο. Έτσι έχει διπλά οφέλη στην υγεία, αφού η ανεπάρκεια σε κάλιο μπορεί να προκαλέσει καρδιακά προβλήματα.

Μάθετε περισσότερα για το ταραξάκο ή πικραλίδα.

Πολυκούμπι ή Εκουίζετο: Γνωστή και ως Ιππουρίδα των αγρών, είναι ένα από τα πιο ισχυρά διουρητικά βότανα που βοηθά σε διαταραχές του ουροποιητικού.

πολυκούμπι

Φτιάξτε ροφήματα με τα διουρητικά βότανα που αναφέραμε και εντάξετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο. Χρησιμοποιήσετε ένα την ημέρα και απολαύστε τις ωφέλιμες ιδιότητες του. Για να παρασκευάσετε βάλτε σε καυτό νερό 2 κουταλιές αποξηραμένου ή 4 κουταλιές φρέσκου βοτάνου. Αφήστε για 15 λεπτά να απελευθερώσουν τα πολύτιμα συστατικά και στραγγίξτε. Καταναλώστε έως 3 φορές την ημέρα μια ποσότητα των 200ml (μια κούπα) τη φορά.

Μάθετε πως να το φτιάξετε ρόφημα πικραλίδας.

Είναι προτιμότερο να καταναλώνονται το πρωί, για να μην εμφανίζετε ανάγκη ούρηση κατά τις βραδινές ώρες του ύπνου.

Φρούτα και λαχανικά τα φυσικά διουρητικά

Αγγούρι: Φιγουράρει πρώτο στη λίστα μας γιατί πρόκειται για ένα ισχυρό φυσικό διουρητικό. Αποτελείται, στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Ενώ δεν λείπουν και τα θρεπτικά συστατικά, όπως πυρίτιο και θείο, που είναι ιδανικά για όσους πάσχουν από χοληστερίνη και ουρική αρθρίτιδα.

Αγκινάρα: Πλούσια πηγή βιταμινών και μετάλλων που τις προσδίδουν διουρητικές ιδιότητες. Ο συνδυασμός τους με την περιεκτικότητα φλαβονοειδών και καφεϊκού οξέως βοηθά στην καλύτερη λειτουργία των νεφρών.

Παντζάρια: Καθαρίζουν τα αιμοσφαίρια από συσσώρευση λιπαρών ουσιών και βελτιώνουν τη λειτουργία στο συκώτι και τα νεφρά.

Καρπούζι: Το κατάλληλο φρούτο του καλοκαιριού για να εντάξετε στη διατροφή, για αντιμετώπιση της κατακράτησης υγρού. Περιέχει σημαντικές ποσότητες νερού  και αμινοξέων που διευρύνουν τις φλέβες, συμβάλλοντας στην καλύτερη ροή των υγρών του σώματος, απομακρύνοντας αυτά που κατακρατούνται στους ιστούς.

Στην πλειοψηφία τους τα φρούτα, είναι φυσικά διουρητικά και βοηθούν στην απομάκρυνση των περιττών υγρών από το σώμα. Ο χυμός τους έχει επίσης σημαντικές ιδιότητες που βοηθούν τον οργανισμό να αποβάλλει τα περιττά υγρά.

Τα φρούτα με σημαντικές διουρητικές ιδιότητες:

  • Λεμόνι και γενικά τα εσπεριδοειδή
  • Ανανάς
  • Καρότα
  • Σταφύλια

Τα ροφήματα

Ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη είναι γνωστό ότι τονώνουν τον οργανισμό και δίνουν ενέργεια. Είναι επίσης γνωστό, ότι έχουν διουρητικές ιδιότητες, τα πιο γνωστά καφεϊνούχα ροφήματα είναι ο καφές και το πράσινο τσάι.

Η συνιστώμενη ποσότητα κατανάλωσης για ενήλικες είναι 2 – 3 φλιτζάνι την ημέρα. Σιγουρευτείτε ότι δεν το παρακάνετε!

Το νερό αποβάλλει τα υγρά;

Όταν υποφέρουμε από κατακράτηση υγρών, όσο και αν ακούγεται περίεργο, το σώμα έχει ανάγκη από νερό. Πιείτε νερό γιατί βοηθά στον καθαρισμό των νεφρών και αποβάλλει την υπερβολική συσσώρευση νατρίου στο σώμα.

Σημαντικές πληροφορίες

Φυσικά πρέπει να αλλάξετε τρόπο ζωής. Προσπαθήστε να είστε πιο δραστήριοι με καθημερινή σωματική εξάσκηση. Αλλάξετε διατροφικές συνήθειες, εντάσσοντας στο μενού της ημέρας πολλά φρούτα και λαχανικά και προσπαθήστε να αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές ή αυτές που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νάτριο. περιορίσετε το αλάτι, καθώς είναι γνωστό, ότι έχει την ιδιότητα να δεσμεύει το νερό στο σώμα.

Υπάρχει περίπτωση κάποια διουρητικά βότανα να αλληλεπιδρούν με ορισμένα φάρμακα. Πάντα να γίνετε χρήση τους, υπό την επίβλεψη ειδικού και ειδικά όταν γίνετε ταυτόχρονη λήψη φαρμάκων. Ρωτήστε πρώτα το γιατρό σας πριν αλλάξετε οριστικά διατροφικές συνήθειες.