Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη για κάθε οργανισμό. Διατηρεί σε εγρήγορση το μεταβολισμό και μας γεμίζει με πλούσια θρεπτικά συστατικά. Επίσης, μπορεί να συνδράμει στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού και να ωφελήσει τα ζωτικά όργανα, συμβάλλοντας στη βελτίωση της απόδοσης τους. Οι τροφές που θα παραθέσουμε παρακάτω είναι κατάλληλες για να προάγουν την υγεία της καρδιάς και να θωρακίσουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Ακολουθεί η λίστα με τις κατάλληλες τροφές που θα μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε υγιή καρδιά για μια ζωή.

Βότανα για υγιή καρδιά

Προσθέτουν γεύση και άρωμα στα φαγητά μας, εμπεριέχοντας πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Μπορούμε να προσθέσουμε στις συνταγές, για να αντικαταστήσουμε σημαντική ποσότητα αλατιού. Είναι ενδεδειγμένος τρόπος ενίσχυσης της γεύσης και ιδιαιτέρως σε τροφές που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Τα κατάλληλα βότανα για να αντικαταστήσετε το αλάτι είναι:

  • Ρίγανη
  • Θυμάρι
  • Μαϊντανός
  • Δυόσμος
  • Δεντρολίβανο
  • Φασκόμηλο

Χρησιμοποιήστε φρέσκα ή αποξηραμένα για να ελαττώσετε την ποσότητα αλατιού. Θα βοηθήσουν να διατηρήσουμε υγιή καρδιά και τα θρεπτικά στοιχεία που περιέχουν θα δώσουν πλούσια οφέλη στην υγεία.

Μάθετε τα πάντα για τα βότανα της καρδιάς.

Σέσκουλα! Λιγότερο γνωστά, όμως τόσο σημαντικά

Σέσκουλα

Είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης Α, μαγνησίου και καλίου. Περιέχει πλούσιες αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και δυο ακόμη που είναι λιγότερο γνωστές, την καμφερόλη και το συριγγικό οξύ. Οι δυο πρώτες προάγουν την υγεία της καρδιάς, ενώ η καμφερόλη, πέραν ότι βοηθά στη μειώνει των πιθανοτήτων εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, έχει και αποτοξινωτική δράση. Η τελευταία ουσία μετατρέπει τους υδατάνθρακες σε απλά σάκχαρα, συμβάλλοντας στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα.

Πιπέρι καγιέν – Το καυτερό

Υπάρχουν ενδείξεις ότι η προσθήκη του στα φαγητά, σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου. Οι ιδιότητες του δεν σταματούν εδώ, αφού πρόκειται για ένα φυσικό παυσίπονο που θωρακίζει την υγεία της καρδιάς, τονώνει το ανοσοποιητικό και σταματά σε λίγα λεπτά την αιμορραγία που προήλθε από κόψιμο.

Φτιάξτε με αυτό το εκπληκτικό βότανο, αλοιφή για ανακούφιση από τους πόνους.

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Διαφέρει από τα υπόλοιπα είδη ελαιολάδου, στο στάδιο παραγωγής και επεξεργασία του καρπού της ελιάς και αυτό γιατί δε γίνεται χρήση θερμότητας ή χημικών ουσιών. Έτσι διατηρεί τις φυτοχημικές ουσίες, που θα χάνονταν σε διαφορετική φάση επεξεργασίας. Με αυτό τον τρόπο προκύπτει το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Έχει πλούσια περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα λιπαρά και πολυφαινόλες. Οι τελευταίες, παρέχουν προστασία στα αιμοφόρα αγγεία και ομαλοποιούν τα επίπεδα χοληστερίνης. Προτιμήστε να το καταναλώνετε ώμο, προσθέτοντας σε σαλάτες και φαγητά για να συγκρατήσετε περισσότερα θρεπτικά συστατικά, αφού κατά το μαγείρεμα δημιουργούνται υψηλές θερμοκρασίες και χάνονται πολλές ωφέλιμες ουσίες.

Καφές και τσάι- Τα τονωτικά του σώματος

Τα δυο ροφήματα είναι αρκετά διαδεδομένα και καταναλώνονται καθημερινά για τόνωση και ενέργεια του οργανισμού. Με πιο δημοφιλή στη χώρα μας το ρόφημα του καφέ. Αλλά και το τσάι να κερδίζει συνεχώς έδαφος, απολαμβάνουμε να πίνουμε κάθε πρωί για να ξεκινήσει η μέρα με ανεβασμένη διάθεση.

Πρόκειται για 2 ροφήματα που ωφελούν την καρδιά αφού συμβάλλουν στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2. Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα που καταναλώνουν 3 φλιτζάνια καθημερινά, μπορεί να μειώσουν κατά 25% τις πιθανότητες εμφάνισης της νόσου. Ωστόσο πρέπει πάντοτε να μην ξεφεύγουμε του μέτρου, διότι σε ασθενείς που πάσχουν ήδη από διαβήτη ή έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, μπορεί να προκληθεί επιβάρυνση της υγείας από υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης.

Κεράσια, γεύση και υγεία

Όπως συμβαίνει με όλα τα φρούτα, έτσι και τα κεράσια είναι πλούσια πηγή βιταμινών. Περιέχει βιταμίνη C, αντιοξειδωτικά και καροτενοειδή, ένας συνδυασμός 3 ουσιών με μεγάλη αντικαρκινική δράση. Οι ανθοκυανίνες που περιέχονται στα κεράσια, δίνουν την αντιοξειδωτική τους δράση και συμβάλλουν στην προστασία ων αιμοφόρων αγγείων. Οι μικροί και γευστικοί καρποί με το ζωηρό κόκκινο χρώμα, παρέχουν σημαντικά οφέλη στην καρδιά. Έχουν και μερικές ακόμη ωφέλιμες ιδιότητες που θα αναφέρουμε επιγραμματικά: Βοηθούν στην αντιμετώπιση της αϋπνίας, δρουν ως φυσικά παυσίπονα και συμβάλλουν στην απώλεια βάρους.

Καρότα για τη διατροφή

Η περιεκτικότητα σε διαλυτές ίνες το καθιστούν ως μια από τις κορυφαίες τροφές στη μάχη κατά της χοληστερίνης. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν, ότι ίσως συμβάλλουν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη. Πρόκειται για μια υπερτροφή που περιέχει αλκαλικά στοιχεία, φυτοθρεπτικά και πολλά φυτοχημικά. Επίσης είναι πλούσια πηγή καλίου, που συμβάλλει στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων νατρίου στον οργανισμό και έτσι μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Φυσικά είναι αρκετά γνωστό για τη β-καροτίνη που εμπεριέχεται σε αυτό και βοηθά να διατηρήσουμε λαμπερή και υγιή επιδερμίδα.

Φτιάξτε χυμό καρότου ή φάτε ωμό και χαρίστε στην καρδιά περισσότερη υγεία

Πορτοκάλια το χειμώνα

Ποιος δε γνωρίζει την περιεκτικότητα που έχουν σε βιταμίνη C και πως πρόκειται για ένα φρούτο που ευδοκιμεί κατά τους χειμερινούς μήνες. Αυτό που δε ξέρουμε, είναι ότι σε αυτό το ζουμερό φρούτο περιέχεται πηκτίνη και κάλιο. Η πρώτη ουσία βοηθά στη μείωση της χοληστερίνης και το κάλιο συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Ο χυμός πορτοκαλιού περιέχει εσπεριδίνη, η οποία πιθανόν συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων μειώνοντας την αρτηριακή πίεση.

Γλυκοπατάτα – Άγνωστη αλλά ευεργετική

Μια υγιεινή επιλογή για όσους πάσχουν από διαβήτη είναι η κατανάλωση γλυκοπατάτας, αντί της κανονικής. Είναι πηγή βιταμίνης Α, φυτικών ινών, λυκοπενίου  και το χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο που διαθέτει προάγει την υγεία της καρδιάς. Περιέχει επίσης, β-καροτίνη και καλούς υδατάνθρακες που δίνουν αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, ενώ ταυτόχρονα βοηθά σε μια ισορροπημένη διατροφή.

Γλυκοπατάτα

Βάλτε στο εβδομαδιαίο μενού, αφού μπορεί να συνδυαστεί με πληθώρα φαγητών. Εμείς σας προτείνουμε να δοκιμάσετε τη σούπα με γλυκοπατάτα, μια συνταγή χωρίς λιπαρά.

Αμύγδαλα και καρύδια

Τα αμύγδαλα είναι πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης Ε και διαθέτουν φυτικές στερόλες, πρόκειται για λιπαρά που είναι ευεργετικά για την καρδιά. Ίσως είναι μια τροφή που βοηθά στη μείωση της LDL κακής χοληστερίνης και τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη.

Τα καρύδια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο και βιταμίνες Β, C. 7 καρύδια την ημέρα, συμβάλλουν στη μείωση κινδύνου πρόκλησης φλεγμονής, στις αρτηρίες της καρδιάς και βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης. Αφήσαμε τελευταία τα ω-3 λιπαρά που περιέχονται σε αυτά και βοηθούν στη μείωση και ρύθμιση των τριγλυκεριδίων στο αίμα, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες καρδιακής προσβολής.

Μαύρα φασόλια

Σχετικά άγνωστα προς εμάς, αλλά πρόκειται για τροφή με πλούσια θρεπτική αξία και αντιοξειδωτική δράση. Διαθέτουν φυλλικό οξύ και μαγνήσιο που συμβάλλουν στην μείωση της υπέρτασης. Οι φυτικές ίνες που διαθέτουν ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, όπως και τη χοληστερίνη.

μαύρα-φασόλια

Ίσως είναι πιο δύσκολο να βρεθούν στην αγορά, σε σχέση με τα κανονικά φασόλια, όμως σίγουρα υπάρχουν σε εξειδικευμένα μαγαζιά. Μπορείτε να τα βρείτε επίσης σε κονσέρβα. Ψάξτε να ανακαλύψετε που θα τα προμηθευτείτε, αφού σίγουρα αξίζει τον κόπο να τα εντάξετε στη διατροφή σας και να δώσετε ώθηση υγείας στην καρδιά.

Τα ψάρια είναι πηγή υγείας

Ο τόνος και ο σολομός είναι 2 ψάρια με πλούσια περιεκτικότητα ωμέγα 3 λιπαρών οξέων, ουσία που είναι ευεργετική για την υγεία της καρδιάς. Βοηθούν στην πρόληψη εμφάνισης αρρυθμίας. Αιτία που ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό στον αιφνίδιο θάνατο από καρδιακή προσβολή.

Ο σολομός είναι ένα ψάρι που κοστίζει αρκετά και ίσως είναι αδύνατο να «σηκώσει» η τσέπη μας, την απαραίτητη ποσότητα που χρειάζεται ο οργανισμός σε εβδομαδιαία βάση. Γιαυτό μοιράζουμε τις ποσότητες ανάμεσα στον τόνο. Είναι πιο φθηνός και έχει τα ίδια ευεργετικά αποτελέσματα στον οργανισμό. Προτιμήστε λευκό τόνο, διότι έχει περισσότερη περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά.

Ένα ποτήρι την ημέρα…

Είναι πηγή ρεσβερατρόλης και πλούσιο σε κατεχίνες. Δυο αντιοξειδωτικές ουσίες που δρουν προστατευτικά στα τοιχώματα των αρτηριών. Ακόμη μια υγιεινή επιλογή στη διατροφή για υγιή καρδιά, με σημαντικές ιδιότητες στη ρύθμιση της χοληστερίνης. Αφού μπορεί να «ανεβάσει» τα επίπεδα της HDL καλής χοληστερίνης.

Φυσικά το μέτρο πρέπει πάντοτε να κρατείτε, γιαυτό μην καταναλώσετε πάνω από 1 ποτήρι την ημέρα. Διαφορετικά θα υπάρξουν αντίθετα αποτελέσματα και θα ζημιώσουμε τον οργανισμό.

Γιαούρτι… το επιδόρπιο

Σαν γνήσιο γαλακτοκομικό προϊόν, το γιαούρτι περιέχει σημαντικές ποσότητες ασβεστίου και καλίου, σε διπλάσια μάλιστα ποσότητα από την περιεκτικότητα που υπάρχει στο γάλα. Εκτός από την ευεργετική επίδραση που έχει στα οστά, φαίνεται ότι μπορεί να συμβάλλει και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.