Τα τελευταία χρόνια, το νερό καρύδας έχει εισβάλλει για τα καλά στη ζωή μας, καθώς θεωρείται ως ένα από τα πιο υγιεινά και εύγευστα ποτά. Εδώ και αιώνες, οι πολιτισμοί των τροπικών περιοχών, εξαγάγουν το διαυγές υγρό που βρίσκεται κρυμμένο στην «καρδιά» της άγουρης καρύδας και το εφαρμόζουν στη βελτίωσης της πέψης, στην ενυδάτωση του οργανισμού, καθώς και στην ενίσχυση της ανδρικής γονιμότητας. Πρόκειται για οφέλη που εκτόξευσαν στα ύψη την δημοτικότητα στο νερό καρύδας, οδηγώντας στην εξάπλωση του, σε κάθε γωνιά της γης.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, το νερό καρύδας να βρεθεί στο μικροσκόπιο των επιστημόνων, οι οποίοι θέλησαν να μάθουν από που αντλούνται όλα αυτά τα συμπεράσματα.

Σύντομα λοιπόν, διαπιστώθηκε, πως το νερό καρύδας περιέχει υψηλά ποσοστά σε ηλεκτρολύτες, βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία που δεν προσφέρουν μόνο όσα αναφέραμε, αλλά το καθιστούν ένα από πιο υγιεινά και φυσικά ενεργειακά ποτά και έναν ισχυρό σύμμαχο στην προσπάθεια διατήρηση υγιούς οργανισμού.

Διατροφική αξία

Το βασικό θρεπτικό συστατικό του νερού του φρούτου είναι το κάλιο. Στα 240ml περιέχονται 600mg, δηλαδή, το 17% της ημερήσια συνιστώμενης πρόσληψης. Άλλες πολύτιμες ενώσεις περιλαμβάνουν:

  • Θερμίδες: 46 Kcal (2%)*
  • Υδατάνθρακες: 8.9gr (3%)*
  • Φυτικές ίνες: 2.6gr (11%)
  • Λιπαρά οξέα: 0.50gr (1%)*
  • Πρωτεΐνη: 1.7gr (3%)*
  • Βιταμίνη Β1: 0.1mg (5%)*
  • Βιταμίνη Β2: 0.1mg (8%)*
  • Βιταμίνη Β3: 0.2mg (1%)*
  • Βιταμίνη Β5: 0.1mg (1%)*
  • Βιταμίνη Β6: 0.1mg (4%)*
  • Βιταμίνη Β9: 7.2 mcg (2%)*
  • Βιταμίνη C: 5.8mg (10%)*
  • Χολίνη: 2.6mg (1%)*
  • Νάτριο: 252mg (10%)*
  • Ασβέστιο: 57.6mg (10%)*
  • Σίδηρος: 0.7mg (10%)*
  • Μαγνήσιο: 60mg (10%)*
  • Φώσφορος: 48mg (10%)*
  • Ψευδάργυρος: 0.2mg (10%)*
  • Χαλκός: 0.1mg (10%)*
  • Μαγγάνιο: 0.3mg (10%)*
  • Σελήνιο: 2.4mcg (10%)*

*RDA:Ημερήσια Συνιστώμενη Δόση

coconut waterΠεριέχει επίσης, ικανοποιητικό ποσοστό κυτοκινών.

Πρόκειται για φυτικές ενώσεις που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των φυτών. Επιπροσθέτως, θεωρείται ότι διαθέτουν ισχυρές αντιγηραντικές, αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες. Ωστόσο, οι μέχρι τώρα μελέτες δεν έχουν επιβεβαιώσει πως το νερό καρύδας μπορεί να εφαρμοστεί ως μέσο θεραπείας του καρκίνου.

8+1 λόγοι για να συμπεριλάβετε την καρύδα στη διατροφή σας

Οφέλη

Τα αποδεδειγμένα οφέλη περιλαμβάνουν:

Ενεργειακό ποτό: Η υψηλή περιεκτικότητα του σε κάλιο σε συνδυασμό με τα χαμηλά ποσοστά υδατανθράκων και θερμίδων, το καθιστά ιδανικό για την άμεση ενυδάτωση του οργανισμού και την επαναφορά των τιμών την ηλεκτρολυτών στα φυσιολογικά επίπεδα. Βέβαια, να αναφέρουμε, ότι το νερό καρύδας δεν ενδείκνυται για όσους κάνουν έντονη προπόνηση, καθώς οι ποσότητες υδατανθράκων και νατρίου που απαιτούνται είναι μεγαλύτερες.

Προάγει την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος: Έχει αποδειχθεί πως το κάλιο επιδρά ευεργετικά στην υγεία της καρδιάς. Ως εκ τούτου, το νερό του φρούτου, ως πηγή καλιού, ασβεστίου και μαγνησίου μπορεί να εξισορροπήσει τα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και υψηλης αρτηριακής πίεσης.

νερό καρύδαςΣυμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού: Η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αποτοξίνωση και την ενυδάτωση του οργανισμού. Αντίθετα, οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες έχουν ως συνέπεια, τη συσσώρευση τοξινών και τη δυσλειτουργία βασικών οργάνων συμπεριλαμβανομένου του ήπατος και των νεφρών. Σύμφωνα με μελέτες, το πλούσιο διατροφικό προφίλ στο νερό καρύδας, φαίνεται να ενισχύει τη διαδικασία αποτοξίνωσης καθώς έχει την ικανότητα όχι μόνο να ενυδατώνει και να απομακρύνει τις τοξίνες, αλλά και να εξουδετερώνει τις αρνητικές επιδράσεις μιας διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.

Μειώνει το στρες: Δεν είναι μόνο το κάλιο που κάνει το γάλα καρύδας ωφέλιμο για τον οργανισμό, αλλά και το μαγνήσιο. Το «μέταλλο της χαλάρωσης» διαθέτει ισχυρές ηρεμιστικές ιδιότητες που βοηθούν στη διαχείριση του άγχους και στην χαλάρωση των μυών μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Βοηθά επίσης και στη διαδικασία παραγωγής σεροτονίνης, γνωστή και ως «η ορμόνης της ευτυχίας».

Λάδι καρύδας: Τροπικό έλαιο που χαρίζει υγεία και ομορφιά

Άλλα οφέλη

  • Το νερό καρύδας συμβάλλει στην διατήρηση υγείας των ματιών.
  • Η περιεκτικότητα του σε φυτικές ίνες βοηθά την σωστή λειτουργία του εντέρου.
  • Το ασβέστιο που βρίσκεται στην σύνθεση του προάγει την την υγεία των οστών, των νυχιών και των μαλλιών, ενώ συνιστάται να καταναλώνεται από έγκυες και μητέρες που θηλάζουν, διότι βοηθά στην υγιή ανάπτυξη του εμβρύου και του βρέφους.
  • Οι πρεβιοτικές του ιδιότητες, το καθιστούν ιδανικό για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, των ελκών του στομάχου και της κολίτιδας.
  • Καταπραΰνει τις δερματικές διαταραχές συμπεριλαμβανομένης της ροδόχρου ακμής, του εκζέματος κ.α.
  • Βελτιώνει τις γνωστικές λειτουργίες όπως η μνήμη και η συγκέντρωση.

coconut water milk oil

Νερό ή γάλα καρύδας

Πολλοί συγχέουν το νερό καρύδας με το γάλα. Ωστόσο, πρόκειται για διαφορετικά παράγωγα, όπου και τα δύο αποτελούν μέρος υγιεινής διατροφής.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Το νερό καρύδας είναι ουσιαστικά, το υγρό που βρίσκεται φυσικά στην νεαρή καρύδα, ενώ το γάλα προκύπτει από την επεξεργασία της σάρκας του ώριμου καρπού του δέντρου.
  • Η περιεκτικότητα του νερού καρύδας σε λιπαρά και θερμίδες είναι χαμηλότερη από την περιεκτικότητα του γάλακτος. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως ένα φλιτζάνι γάλα καρύδας περιέχει περίπου 550 θερμίδες, ενώ το νερό καρύδας περίπου 40. Βέβαια να σημειώσουμε, ότι τα λιπαρά που περιέχονται στο  γάλα του φρούτου, είναι μεσαίας αλυσίδας, άρα ιδιαίτερα ωφέλιμα για τον οργανισμό και ειδικά για τον εγκέφαλο

Γάλα καρύδας: Το υγρό «θαύμα»

Επιλογή και αποθήκευση

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τη σωστή επιλογή και αποθήκευση του νερού καρύδας.

  1. Το νερό καρύδας είναι διαθέσιμο στα περισσότερα σούπερ μάρκετ και καταστήματα βιολογικών προϊόντων σε τυποποιημένη μορφή, ως κονσέρβα. Ωστόσο, είναι καλύτερα να επιλέξετε την αγορά φρέσκου και άγουρου φρούτου και να αντλήσετε το νερό από εκεί. Διότι είναι πιο υγιεινό, αφού δεν περιέχει πρόσθετα σάκχαρα ή συντηρητικά και δεν έχει υποστεί καμία επεξεργασία.
  2. Το νερό φρέσκιας καρύδας, διατηρείται στο ψυγείο μέχρι 5 μέρες.
  3. Αν η τυποποιημένη μορφή που επιλέξατε δεν απαιτεί χαμηλές θερμοκρασίες για διατήρηση, σημαίνει πως το προϊόν έχει υποστεί παστερίωση. Κατά τη διάρκεια της παστερίωσης, τα υγρά θερμαίνονται σε υψηλές θερμοκρασίες έτσι ώστε να παρατείνουν τη διάρκεια ζωή τους και να εξουδετερώσουν τα βακτήρια. Όμως, μαζί με τα βακτήρια καταστρέφονται και πολλά από τα θρεπτικά συστατικά τους.
  4. Αποφύγετε την αγορά νερού με πρόσθετες γλυκαντικές ουσίες ή χυμούς φρούτων. Πολλές εταιρίες για την παραγωγή του νερού, δεν επιλέγουν άγουρες, αλλά ώριμες καρύδες που έχουν πιο πικρή και όξινη γεύση. Για να καλύψουν λοιπόν το γεγονός, επιλέγουν την προσθήκη ενισχυτικών γεύσης.

Πότε πρέπει να καταναλώνεται το νερό καρύδας

Μπορεί να καταναλωθεί οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Όμως, η πρόσληψη του σε συγκεκριμένες ώρες, μπορεί να προσφέρει επιπλέον οφέλη.

Αναλυτικότερα:

  • Το πρωί με άδειο στομάχι: Το λαουρικο οξύ του νερού καρύδας, θα ενεργοποιήσει το μεταβολισμό και θα βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Επιπλέον, μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα συμπτώματα της πρωινής αδιαθεσίας που οφείλεται σε εγκυμοσύνη.
  • Πριν την προπόνηση: Αναφέραμε προηγουμένως, ότι το νερό καρύδας είναι είναι από τα κορυφαία ενεργειακά ποτά. Κατά συνέπεια, η πρόσληψη του πριν την προπόνηση να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας.
  • Μετά την προπόνηση: Θα αναπληρώσει τους χαμένου ηλεκτρολύτες και θα προσφέρει άμεσα ενυδάτωση.
  • Πριν το φαγητό: Οι φυτικές ίνες θα αυξήσουν την αίσθηση κορεσμού, αποτρέποντας την υπερκατανάλωση.
  • Μετά το φαγητό: Θα βελτιώσει τις πεπτικές λειτουργίες, αποτρέποντας το φούσκωμα.
  • Πριν τον νυχτερινό ύπνο: Οι ηρεμιστικές ιδιότητες του, θα μειώσουν τα επίπεδα άγχους και θα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της αϋπνίας.

Κεφίρ με γάλα καρύδας και κανέλα για την πρόληψη καρκίνου και άλλων παθήσεων.