Μυστικά για να ενισχύσουμε την αποτοξίνωση ήπατος, νεφρών και ουροδόχου κύστης. Το ήπαρ, τα νεφρά και η ουροδόχος κύστη, είναι ορισμένα από τα πολυτιμότερα όργανα του ανθρωπίνου σώματος. Διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο μεταβολισμό, στη σύνθεση πρωτεϊνών και στην εξισορρόπηση της αρτηριακής πίεσης. Το σημαντικότερο όμως, είναι πως συμβάλλουν στην απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα.

Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να διατηρούμε την υγεία των ζωτικών μας οργάνων σε βέλτιστα επίπεδα. Αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε υιοθετώντας έναν υγιεινό τρόπο διατροφής, ο οποίος θα επιβαρύνει με λιγότερες τοξίνες τον οργανισμό και θα βελτιώσει την ποιότητας ζωής μας.

Συλλέξαμε μικρά μυστικά τα οποία θα βοηθήσουν να κρατήσουμε γερά τα ζωτικά μας όργανα και ταυτόχρονα να ενισχύσουμε την διαδικασία αποτοξίνωσης στο σώμα.

Οδηγίες για την αποτοξίνωση των οργάνων

Οι τρόποι που προάγουν την υγεία των οργάνων:

Health Detox

Περιορίζουμε το αλάτι και τα ανθρακούχα ποτά

Στις μέρες μας, η ανθυγιεινή διατροφή έχει γίνει τρόπος ζωής. Οι γρήγοροι ρυθμοί και οι απαιτήσεις της καθημερινότητας, μας στερούν τη δυνατότητα για ένα ισορροπημένο και υγιεινό πρόγραμμα διατροφής. Έτσι, ο καφές, τα αναψυκτικά και οι τροφές που ενισχύονται γευστικά με αλάτι, πρωτεΐνες και trans λιπαρά (fast food), αποτελούν τις βασικές διατροφικές επιλογές μας. Βέβαια αυτές οι τροφές, μπορούν να μειώσουν άμεσα το αίσθημα της πείνας.

Ωστόσο, οι αρνητικές επιπτώσεις που φέρνει η κατανάλωσή τους στην υγεία, δεν είναι διόλου αμελητέες. Πληθώρα ασθενειών σχετίζονται με τα ζωτικά όργανα, όπως η λιπώδης διήθηση του ήπατος κ.α. είναι συχνά συνδεδεμένες με την κακή διατροφή.

Το να αφαιρέσουμε της ανθυγιεινές τροφές από την διατροφή μας, φαίνεται να είναι η ιδανική λύση προστασίας των οργάνων. Δεδομένης όμως, της αδυναμίας μας να τις αφαιρέσουμε πλήρως από την καθημερινή μας δίαιτα (είμαστε λαίμαργοι, τι να κάνουμε), θα μπορούσαμε εναλλακτικά να τις περιορίσουμε και να έχουμε εξίσου οφέλη.

Συμβουλή 1: Προσπαθούμε να καταναλώνουμε τις συγκεκριμένες τροφές και ροφήματα με μέτρο.

Συμβουλή 2: Δύο φορές την εβδομάδα απέχουμε πλήρως από ανθυγιεινές τροφές και επιλέγουμε μόνο με τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας με πλούσια περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και υγιή λιπαρά.

Νερό, τσάι και μούρα

Μπορεί η αποτοξίνωση του οργανισμού να ανήκει αποκλειστικά και μόνο στα βασικά όργανα του σώματος. Ωστόσο, η κατανάλωση τροφίμων που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά την ποσότητα τοξινών που εισέρχεται στο σώμα μας.

Το πράσινο τσάι, το τζίντζερ, το νερό, τα μούρα, τα φρούτα και τα φυλλώδη λαχανικά είναι τροφές, που αποδεδειγμένα βοηθούν στη διαδικασία αποτοξίνωσης και συμβάλλουν στη διατήρηση της συνολικής υγείας του οργανισμού.

Μούρα – ο διατροφικός θησαυρός με τα αμέτρητα οφέλη

Συμβουλή 1: Τα φρούτα και τα μούρα είναι ιδανικά για το πρωινό γεύμα. Συνδυάζονται ιδανικά με γιαούρτι και βρώμη.

Συμβουλή 2: Συνοδεύουμε πάντοτε τα γεύματα μας με πράσινη σαλάτα ή επιλέγουμε ένα από τα δύο μεγάλα γεύματα της ημέρας να είναι σκέτη σαλάτα.

Συμβουλή 3: Καταναλώνουμε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό και 2 φλιτζάνια πράσινο τσάι ημερησίως.

Θωρακίζουμε τον οργανισμό μας με βιταμίνες

Επόμενο μυστικό για τη υγεία των ζωτικών μας οργάνων, είναι η επαρκής πρόσληψη βιταμινών. Η βιταμίνη Β6, τα ωμέγα-3 και το κάλιο, είναι ενώσεις που χρειάζεται ο οργανισμός προκειμένου να αποφευχθούν διαταραχές όπως η δημιουργία πέτρας στα νεφρά ή την ουροδόχο κύστη.

Συμβουλή 1: Λαμβάνουμε τα πολύτιμα αυτά συστατικά από φρούτα και λαχανικά όπως κράνμπερι, εσπεριδοειδή και μερικά είδη από βρώσιμα φύκια.

Κράνμπερι, η υπερτροφή ενάντια στην ουρολοίμωξη

Συμβουλή 2: Επιλέγουμε συμπληρώματα διατροφής

Μειώνουμε τα επίπεδα του άγχους

Το άγχος δεν επιβαρύνει μόνο την ποιότητα ζωής, αλλά μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς το σώμα και να βλάψει τα όργανα μας. Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον, ένα διαζύγιο ή ένας τσακωμός είναι καθημερινά γεγονότα που  συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων του άγχους και του στρες. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να βρούμε τρόπους να το διαχειριστούμε, προτού δημιουργήσει προβλήματα στην υγεία μας.

Συμβουλή 1: Κάνουμε ασκήσεις αναπνοής. Αυτό θα μας βοηθήσει στην σωστή οξυγόνωση ολόκληρου του σώματος και στη διαχείριση του άγχους.

Συμβουλή 2: Υδροθεραπεία: Πρόκειται για μια θεραπευτική άσκηση στην οποία, το νερό δρα ως παράγοντας ανακούφισης του «πόνου». Παράλληλα, τονώνει το κυκλοφορικό σύστημα δίνοντας στο σώμα και το μυαλό την αναγκαία ξεκούραση.

Λέμε όχι στην καθιστική ζωή

Η σωστή διατροφή δίχως τακτική άσκηση δεν προσφέρει κανένα όφελος. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως ακόμη και αν ασκούμαστε σε τακτά χρονικά διαστήματα, η πολύωρη παραμονή μας σε μια καρέκλα μπορεί να επιβαρύνει την υγεία μας.

Συμβουλή 1: Εάν η εργασία μας απαιτεί πολλές ώρες μπροστά από τον υπολογιστή, φροντίζουμε ώστε να κάνουμε ένα διάλειμμα κάθε 30 λεπτά και να κινούμαστε για λίγο.

Συμβουλή 2: Κάνουμε κοιλιακούς και 20 λεπτά περπάτημα.

2ήμερο διατροφικό πρόγραμμα αποτοξίνωσης

Αφού έχουμε ήδη εντάξει στην καθημερινότητα μας τις παραπάνω συμβουλές, μπορούμε να ενισχύσουμε την προσπάθεια αποτοξίνωσης ακολουθώντας ένα διατροφικό πρόγραμμα 2 ημερών που περιλαμβάνει:

Πρωινό: Για πρωινό πίνουμε 1 χυμό που περιέχει παντζάρι, μούρα και σπανάκι.

Μεσημεριανό: Για μεσημεριανό γεύμα, μπορούμε να καταναλώσουμε δημητριακά ολικής άλεσης με ένα φρούτο της επιλογής μας.

Δείπνο: Το τελευταίο γεύμα της ημέρας περιλαμβάνει μια μικρή μερίδα άπαχου κρέατος. Μπορούμε να το συνοδεύσουμε με σαλάτα από πράσινα φυλλώδη λαχανικά και λίγο λεμόνι.

juice detox liver

Αποτοξινωτικά ροφήματα

Ροφήματα που συμβάλλουν στην αποτοξίνωση του οργανισμού και μπορούμε να τα εντάξουμε στο παραπάνω πρόγραμμα διατροφής:

Ρόφημα 1: Νερό με κανέλα και μήλο

Οδηγίες παρασκευής: Ρίχνουμε σε ένα δοχείο με νερό 1 ξυλάκι κανέλας και ένα μήλο κομμένο σε φέτες. Το αφήνουμε μερικές ώρες στο ψυγείο να παγώσει και έπειτα πίνουμε.

Ρόφημα 2: Νερό με αγγούρι, λεμόνι και μέντα.

Οδηγίες παρασκευής: Σε ένα δοχείο με νερό, προσθέτουμε 1 αγγούρι σε φέτες, μερικές σταγόνες λεμόνι και λίγα φύλλα μέντας. Το αφήνουμε μερικές ώρες στο ψυγείο να κρυώσει και έπειτα πίνουμε.

Ρόφημα 3: Γκρέιπφρουτ, μανταρίνι, αγγούρι και μέντα.

Οδηγίες παρασκευής: Προσθέτουμε στο χυμό από το γκρέιπφρουτ και το μανταρίνι, μερικές φέτες αγγούρι και φύλλα μέντας. Το αφήνουμε στο ψυγείο να κρυώσει και πίνουμε.

Ρόφημα 4: Πράσινο τσάι με φράουλα και λεμόνι.

Οδηγίες παρασκευής: Αφού παρασκευάσουμε το πράσινο τσάι, προσθέτουμε το φυσικό χυμό φράουλας, μερικές φέτες αγγούρι και λίγες σταγόνες λεμόνι ή μέλι.

Ρόφημα 5: Σμέουρα και σπανάκι.

Οδηγίες παρασκευής: Ρίχνουμε σε ένα μπλέντερ 1 φλιτζάνι σμέουρα, 1/4 του φλιτζανιού σπανάκι, 1 μπανάνα, χυμό από μισό λεμόνι, 1 κ.σ. λιναρόσπορο. Χτυπάμε καλά και πίνουμε.

Σμέουρα: τα οφέλη, οι ιδιότητες και οι χρήσεις τους