Οι σαλάτες για υγιεινή διατροφή πρέπει να φτιάχνονται με γνώμονα την υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και υγιή λιπαρά. Είτε προσπαθούμε να αποβάλλουμε τους υδατάνθρακες από τη διατροφή μας, είτε θέλουμε να χάσετε βάρος ή να τρώμε πιο υγιεινά και να ακολουθήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή. Ένα είναι σίγουρο. Οι σαλάτες είναι το κοινό συστατικό που είναι απαραίτητο για να πετύχουμε όλα τα παραπάνω.

Ωστόσο, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, διότι η σαλάτα από μόνη της είναι ορεκτικό. Έτσι, αν την επιλέξουμε ως κυρίως πιάτο για το μεσημεριανό γεύμα ή το δείπνο, το σίγουρο είναι πως θα μας ανοίξει η όρεξη και θα καταλήξουμε να φάμε περισσότερο απ’ ότι έχουμε προγραμματίσει.

Σήμερα θα δώσουμε μία μικρή βοήθεια και συγκεκριμένα θα δούμε πως να προετοιμάζουμε τις πιο υγιεινές και ταυτόχρονα χορταστικές σαλάτες. Συν τοις άλλοις, θα δώσει την απαραίτητη ενέργεια και θα απομακρύνει την αίσθηση της πείνας, τουλάχιστον μέχρι το επόμενο γεύμα.

Σαλάτες για υγιεινή διατροφή

Το πρώτο μας μέλημα είναι η βάση της σαλάτας, δηλαδή τα χόρτα και λαχανικά που θα χρησιμοποιήσουμε. Για παράδειγμα, αν θέλουμε να δώσουμε περισσότερη ενυδάτωση στο  σώμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε φρέσκο λάχανο (μάπα) και επιπρόσθετα κάποια τροφή με σημαντική περιεκτικότητα φυτικών ινών όπως η λαχανίδα που είναι γνωστή για το κατσαρό της φύλλωμα (κάποιοι ίσως την ξέρετε ως κέιλ/ kale), μπορείτε ακόμη να προσθέσετε μπόλικο σπανάκι.

Το επόμενο βήμα για να φτιάξουμε σαλάτα διαίτης, είναι να ψιλοκόψουμε τα φρέσκα λαχανικά. Επιλέγουμε πάντοτε λαχανικά εποχής, για να είμαστε σίγουροι πως δεν τρώμε θερμοκηπίου που είναι γεμάτα φυτοφάρμακα. Οι διατροφολόγοι συνιστούν να καταναλώνουμε διαφόρων αποχρώσεων λαχανικά, ώστε να υπάρχει ισορροπημένη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, που έχει ανάγκη ο οργανισμός σε καθημερινή βάση. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να λείπουν οι πρωτεΐνες. Έτσι, θα μειώσουμε την αίσθηση της πείνας, και δε θα καταβροχθίσουμε το πρώτο σνακ που θα βρεθεί μπροστά σας.

Η υγιεινή διατροφή και γενικότερα οι δίαιτες, δεν απαιτούν την κατανάλωση ελάχιστης ποσότητας φαγητού. Το αντίθετο μάλιστα, απαιτούν να είμαστε πάντοτε πλήρης και να τρώμε σωστά, χωρίς περιττά λιπαρά και συστατικά που θα αποβάλει δύσκολα ο οργανισμός.

Έτσι, δε θα συσσωρευθούν στο σώμα περιττές θερμίδες, που σε διαφορετική περίπτωση θα δημιουργούσαν ανεπιθύμητο λίπος. Αρκεί να γνωρίζουμε πως ο γυναικείος οργανισμός χρειάζεται καθημερινά 46 γρ. πρωτεϊνών. Άρα ένας δραστήριος τρόπος ζωής, που περιέχει καθημερινή σωματική άσκηση, είναι φυσικό να χρειάζεται περισσότερη πρωτεΐνη. Κλείνοντας, να πούμε πως μπορούμε να προσθέσετε τόνο ή κοτόπουλο και αυτό θα βοηθήσει να κρατήσουμε την πείνα μακριά.

Τέλος, γαρνίρουμε με ξηρούς καρπούς, αβοκάντο και ελαιόλαδο. Όλα τα παραπάνω είναι πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος για να φτιάξουμε σαλάτες για υγιεινή διατροφή.